Stránka 1 z 1

Re: neoznačené kolesá po prezutí

PříspěvekNapsal: 27.10.2017 16:53
od Fido16
Myslím si že problém to nebude předek bude víc sjetý tak si to odvodíš. Některé pneu mají i na bocích značení inside/outside. Většinou dáš stejně ty co mají větší vzorek na předek :-)

Re: neoznačené kolesá po prezutí

PříspěvekNapsal: 27.10.2017 16:55
od Žuky
Pokiaľ si jazdil dve sezóny na rovnako umiestnených kolesách, tak by si mal na dezéne kolies hnacej nápravy vidieť vzorku o niečo viacej zjazdenú ako na hnanej náprave. Čo sa týka orientácie P - Ľ stým neviem ako pošpekulovať, ktorá kde bola :( --) veď na letných je to celkom jedno, kedže z každej strany je vzor rovnaký. :)

Re: neoznačené kolesá po prezutí

PříspěvekNapsal: 27.10.2017 16:56
od Berka
Zase takový problém to není. Levou a pravou stranu poznáš podle směru otáčení, takže už máš z poloviny vyhráno a odhaduji že přední kola poznáš za:
a) podle míry zašpinění disku od brzd, pokud jsi je už neumyl
b) podle opotřebení pneu. Většinou tam mám tak 2mm rozdíl. Přední se sjíždějí rychleji.

Re: neoznačené kolesá po prezutí

PříspěvekNapsal: 27.10.2017 17:16
od zaplosak
většinou gumaři při přezouvání změří vzorek i případné boční sjíždění a podle toho je nasadí, víc sjeté jdou dozadu, taky jsem je označoval, no už tak 2 roky ne - není to potřeba, alespoň podle mě...

Re: neoznačené kolesá po prezutí

PříspěvekNapsal: 28.10.2017 10:16
od Fofeňaníkovová
Sú 3 druhy dezénov - symetrický, asymetrický (INSIDE/OUTSIDE) a smerový (smer otáčania) takže by som bol opatrnejší vo vyjadreniach (Fido16, Žaky, Berka). Pokiaľ nie je dezén viditeľne zjazdený na vnútornej/vonkajšej strane alebo nemá viditeľné pílovité opotrebovanie (typicky zadné pri malej záťaží - ˆ˜˜„poskakovanie”), ktoré by mohlo spôsobovať hlučnosť, tak by som to veľmi neprežíval a namontoval ako mi prídu pod ruku.

Re: neoznačené kolesá po prezutí

PříspěvekNapsal: 29.10.2017 16:41
od only_one
u asymetru bez označení směru otáčení kde můžu bát L i P to uplně jedno není, respektive celá kostra toho kola si sedne a když se obrátí po 2 sezonách ježdění, tak to nedělá dobrotu, kola hází a nejdou pořádně vyvážit i když se v servisu jako vyvážená tváří. V extrémním případě by mohlo dojít i k přetržení vnitřní výztuže. Ale to je při použití v extrémní zátěži, spíš jde o to házení, které se může projevit a pak s tím už nic nejde

Re: neoznačené kolesá po prezutí

PříspěvekNapsal: 29.10.2017 17:24
od snike
Asymetricky pneu jsem jiz mel, mam je i nyni ... nikdy jsem si pneu neoznacoval a nikdy s nimi jsem nemel tebou popsany problem ;)

Re: neoznačené kolesá po prezutí

PříspěvekNapsal: 31.10.2017 14:11
od only_one
nejde o stranu, ale o směr rotace, na kterou ta guma byla prvně namontovaná a jezdila na tom pár tisíc km. U rozměru 195/65/15 205/55/16 a téhle nižší třídy asi není problém tak znát, ale já jsem jednu zimu zapomněl označit gumy na 21" ráfcích Grandu Cherokee. Další sezonu po vyvážení a nasazení se s první dálnicí to auto rozklepalo jak osika, prosté prohození zprava doleva a byl klid. Mě by to vůbec nenapadlo, ale gumař veděl docela rychle. Takže doporučuji zachovat stranu gumy a rozlišit levé a pravé, rozhodně to je ku prospěchu věci.