Stránka 1 z 1
automatická prevodovka

Napsal:
27.07.2016 16:53
od SimPa3k
Dobrý deň. Zvažujem kúpu automobilu kia cee´d sw 1,6 crdi r.v. 2011.
Našiel som si celkom pekný kúsok no má automatickú prevodovku. nieje to u mňa výhoda, no ani nevýhoda. jazdil som na manuáloch aj automatoch a preto sa obraciam na Vás s otázkou :
Ako je to so spoľahlivosťou automatickej prevodovky u auta značky KIA ?
Malo by sa jednať o 4 stupňovú dvojspojkovú prevodovku.
Máte s ňou niekto skúsenosti ?
Ako je to s jej spoľahlivosťou, poruchovosťou a nákladmi na jej údržbu či opravu ?
Vopred ďakujem za skoré rady
S pozdravom Patrik ....
Re: automatická prevodovka

Napsal:
27.07.2016 20:49
od Amalfi
Ahoj 2011 to neni dvojspojka, ale klasicky automat s hydrodynamickym menicem. Zalezi kolik ma auto najeto a zdali majitel kazdych 60tkm menil v prevodovce olej. Takze je treba znat servisni historii bez ni to neber. Po koupi sstejne nech vymenit olej. good luck
Re: automatická prevodovka

Napsal:
27.07.2016 20:55
od SimPa3k
Ok toto vsetko mi je jasne no mna by zaujimala vo vseobecnosti spolahlivost faneho dielu ( prevodovky )
Re: automatická prevodovka

Napsal:
02.08.2016 13:09
od Didier1
Tiež uvažujem nad kúpou Ceed SW 1.6 GDI AT. Píšete, že DCT viac "trhá" pri parkovaní a v kolonách-je to oveľa horšie ako pri hydromeniči?
Automat som predtým nemal, tak to až tak neviem porovnať, ale testoval som diesel CRDi 7-stupňový a páčilo sa mi to. Čakám ešte na benzínovú testovačku.
Tiež ma zaujíma spoľahlivosť-u konkurencie ma od dvojspojky odhovárajú, že má kratšiu životnosť ako hydromenič...
Budem vďačný za každý postreh.
Re: automatická prevodovka

Napsal:
02.08.2016 13:57
od Amalfi
Ahoj, mam tu prevodovku ve Sportage s jinym motorem. Ale je to porad ta stejna, takze motor na to vliv nema. Podle mne prevodovka radi hladce, prerazovani pri jemne akcelaraci jsou neznatelne. Pri prudke akceleraci ma podrazeni prodlevu, ale malou. Pokud mas plyn na podlaze dojde k prerazeni u omezovace, pokud povolis plynovy pedal preradi se na vyssi stupen driv a to podle potreby nekolikrat.
Opacny pripad - pokud zpomalujes drzi vyssi rychlostni stupen a podrazuje kolem 1100 ot. Pokud ale brzdis pri jizde z kopce tak podrazuje driv a mas otacky tak kolem 2500 -3000 aby pomahal brzdit motorem.
Popojizdeni, parkovani, nepozoruju cukani. Jen kdyz je motor studeny tak se pri rozjezdu i pri pomale akceleraci neprerazuje na 2 hned, ale az po delsi prodleve, takze otacky jdou klidne nad 2000 ale dalsi razeni uz je OK.
Mam zatim 2500km s touhle prevodovkou a jsem spokojeny, automat jsem chtel a dela to co chci.
Slysel jsem ze DSG od VW jsou cukave a razeni neni plynule, ale zkusenost a tudiz porovnani nemam.