Cukání motoru

Ahoj,
potřeboval bych od vás poradit ohledně mého Kia Cee'd SW 1.6 CRDi (85 kw/115), rok výroby 2008, najeto 178.000 km. Auto je jinak bezproblémové, servisované v pravidelných servisních intervalech v autorizovaném servisu (naposledy při 170.000 km, jednou jsem byl už po 10.000 km) s dodržením výměny všech dílů dle servisního plánu.
Problém mám ten, že při nižších otáčkách nebo když uberu plyn, začně motor "houpat" nebo škubat. Stává se to při rychlostech 3, 4, 5 - na dvojku většinou nikde nepopojíždím. Modelová situace, kdy se problém projeví je, že jedu na 3, 4 nebo 5 stupeň a blížím se k autu před sebou, tak uberu plyn. V tu chvíli auto několikrát zaškube. Pokud v tu chvíli přeřadím nebo na to šlápnu, škubání vymizí. Pokud sundám nohu z plynu úplně, tak samozřejmě také.
Chod motoru je při volnoběhu plynulý. Problém se objevuje při delších i kratších jízdách (studený i zahřátý motor). Zkoušel jsem aditiva do paliva - VIF super diesel, palivo beru u různých pump.
Byl jsem s tím už dvakrát v servisu, kde ale nic nezjistili - "závada se neprojevila" Tak snad to není mezi volnatem a pedály
Kdysi (asi ve 115.000 km) už jse s něčím podobným byl (ještě v rámci záruky), tehdy to řešili přehráním software v řídicí jednotce a skutečně to pomohlo. Při posledních návštěvách ale nic podobného nenabídli.
Poradíte, čím by tento problém mohl být způsoben? Připadá mi, že v servisech postupují metodou pokus - omyl a já to jejich zkoumání nechci platit. Na druhou stranu s autem jsem velmi spokojen, jen tohle mi teď kazí radost.
Podobná témata tady na fóru jsem pročetl, jen v jednom se řešilo něco hodně podobného (motor byl benzín). Ale pokud předpokládám, že na garančce udělali co měli, neměl by to být palivový filtr. Ventil EGR nebo turbo posoudit neumím...
potřeboval bych od vás poradit ohledně mého Kia Cee'd SW 1.6 CRDi (85 kw/115), rok výroby 2008, najeto 178.000 km. Auto je jinak bezproblémové, servisované v pravidelných servisních intervalech v autorizovaném servisu (naposledy při 170.000 km, jednou jsem byl už po 10.000 km) s dodržením výměny všech dílů dle servisního plánu.
Problém mám ten, že při nižších otáčkách nebo když uberu plyn, začně motor "houpat" nebo škubat. Stává se to při rychlostech 3, 4, 5 - na dvojku většinou nikde nepopojíždím. Modelová situace, kdy se problém projeví je, že jedu na 3, 4 nebo 5 stupeň a blížím se k autu před sebou, tak uberu plyn. V tu chvíli auto několikrát zaškube. Pokud v tu chvíli přeřadím nebo na to šlápnu, škubání vymizí. Pokud sundám nohu z plynu úplně, tak samozřejmě také.
Chod motoru je při volnoběhu plynulý. Problém se objevuje při delších i kratších jízdách (studený i zahřátý motor). Zkoušel jsem aditiva do paliva - VIF super diesel, palivo beru u různých pump.
Byl jsem s tím už dvakrát v servisu, kde ale nic nezjistili - "závada se neprojevila" Tak snad to není mezi volnatem a pedály

Poradíte, čím by tento problém mohl být způsoben? Připadá mi, že v servisech postupují metodou pokus - omyl a já to jejich zkoumání nechci platit. Na druhou stranu s autem jsem velmi spokojen, jen tohle mi teď kazí radost.
Podobná témata tady na fóru jsem pročetl, jen v jednom se řešilo něco hodně podobného (motor byl benzín). Ale pokud předpokládám, že na garančce udělali co měli, neměl by to být palivový filtr. Ventil EGR nebo turbo posoudit neumím...