Stránka 1 z 2

DPF filter

PříspěvekNapsal: 31.08.2014 18:17
od janokv
Dá sa nejako jednoznačne identifikovať, že práve prebieha vypaľovanie sadzí v DPF filtri? Aké sú príznaky počas jazdy alebo čo si treba všímať, aby sa takéto vypaľovanie aj dokončilo?

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 01.09.2014 02:13
od patoh
zvýši sa ti spotreba, vypalovanie mi trvá cca 15-20km, po skončení sa spotreba ustáli. Prebiehajúcu regeneráciu som sledoval aj cez OBDII v apke Torque , z 200°C stúpla teplota na 600-700°C :)

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 04.09.2014 00:00
od Pavka
Začne ti smrdět auto jako by ti hořela pneumatika :) . Ideální je pak někde na to šlápnout a spotřeba už ti ani nepřijde tak hrozná :twisted:

janokv píše:Dá sa nejako jednoznačne identifikovať, že práve prebieha vypaľovanie sadzí v DPF filtri? Aké sú príznaky počas jazdy alebo čo si treba všímať, aby sa takéto vypaľovanie aj dokončilo?

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 04.09.2014 20:31
od patoh
idealne je na to neslapnut ale udrziavat otacky cca 2000 rpm. Akonahle slapnes na to, prerusi regeneraciu za ucelom akceleracie, aspon teoria to hovori :) ja ho uplne v pohode vypalujem aj cestou dedinami, 3ka stupen, cca 2000 rpm a po 15min hotovo :)

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 04.09.2014 22:02
od spd001
presne ako pise patoh ziadne prudke akceleracie ale jedny otacky, jedna rychlost na 15-20min je to rovnake u vacsiny vyrobcov a je to napisane aj v manuali ale malokto si ho precita

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 05.09.2014 11:33
od janokv
Dakujem za vase rady. Nakoniec som sa pozrel do navodu, presne podla pravidla, ktore hovori, ze ked vsetko zlyha, treba sa don pozriet :) , a tam som nasiel toto: "UPOZORNENIE - Vznetový motor (ak je vo výbave systém DPF) Ak bliká kontrolka vlastnej diagnostiky, toto môže prestať po určitom čase ak jazdíte viacej ako 60km/h alebo ak otáčky motora na minimálne druhom prevodovom stupni neklesnú pod 1500 ~ 2000 ot./min. po určitú dobu (asi 25 minút). Ak kontrolka poruchy naďalej bliká aj napriek vykonanému postupu, odporúčame, aby ste nechali systém skontrolovať v autorizovanom servise Kia. Ak budete pokračovať v jazde s blikajúcou kontrolkou vlastnej diagnostiky, môže to zapríčiniť poškodenie DPF systému a následnému zvýšeniu spotreby".
Uprimne povedane, ja som nezaregistoval, za celych 40.000km, ze by tato kontrolka vobec niekedy pocas jazdy blikla. Preto som sa vlastne pytal vas skusenejsich, ako poznam vypalovanie DPF.

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 05.09.2014 11:37
od dong
Kontrolka blika az je nejaky problem, pri normalnim vypalovani ne. Vypalovani normalne nepoznas, jen tak, ze se zvysi okamzita spotreba a auto muze smrdet. Tato cast navodu jen rika, ze se by se mozna dala hlasena chyba odstranit pokusem o vypaleni DPF. A kdyz to nepomuze, tak sup do servisu.

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 26.07.2015 21:47
od Rastiksvk
Co hovorite na "vyplachy" DPF ktore sa pridaju do nadrze pred natankovanim do plna a potom to vraj "pomaha" cistit filter ? Napr : http://www.autokelly.sk/#PATH=35557500; ... 9737|LNG=1 ma niekto skusenost s niecim podobnym ?

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 20.04.2019 21:50
od igor39
patoh píše:zvýši sa ti spotreba, vypalovanie mi trvá cca 15-20km, po skončení sa spotreba ustáli. Prebiehajúcu regeneráciu som sledoval aj cez OBDII v apke Torque , z 200°C stúpla teplota na 600-700°C :)

kupil som si apku Torque a OBD II . nacita mi to kopec udajov ale ked dam na teplotu dpf filtra tak mi udava teplotu minus 39°c
nevies preco???

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 20.04.2019 22:36
od snike
@igor39: ... nastav si senzor Exhaust gas temp Bank 1 Sensor 2 (EGTB1S2) ;)
Obrázek

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 21.04.2019 10:08
od melonsvk
Igor: Aj DPF temperature ti ukaze regeneraciu, ale zrejme tam dochadza k zlemu prepoctu vstupnych udajov. Normalna teplota je medzi -38 a -39.X, pri regeneracii ukazuje tento senzor hodnoty -37.X. Ale ako pise snike, najlepsie je to vidiet na EGT B1S2, ktory stupne nad 600 stupnov.

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 22.04.2019 20:49
od igor39
dakujem, vyskusam :-D :lol:
a ukaze mi tato apka aj to kedy sa blizi cas regeneracie a kolko % je nespalitelnych castic??
na octavii to ukaze cislicou d 1 do 4. a ked je tam trojka tak uz vies ze sa o chvilu spusti a ukaze aj % zanesenia.
bolo by super keby nieco take aj tu bolo :-)

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 22.04.2019 21:59
od melonsvk
Je tam senzor DPF Pressure, ktory by mal ukazovat rozdielovy tlak medzi snimacom pred a za filtrom. Akonahle sa bude volnobezny tlak blizit 10 mbar, mozes cakat v blizkej dobe regeneraciu. Naopak, tesne po regeneracii by mal byt rozdielovy tlak co najblizsie k nule - cim je vyssi, tym filter obsahuje viac nespalitelneho popola a tym je blizsie k uplnemu zaplneniu. Ideal je byt niekde okolo 0.7 - 1.4 (Torque to ukazuje skokovo po 7 desatinach)

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 22.04.2019 22:13
od igor39
dakujem :lol:
a vies povedat co ukazuje egr ? su tam dva budiky EGR chyba a EGR riadeny

Re: DPF filter

PříspěvekNapsal: 23.04.2019 07:35
od melonsvk
EGR senzory u mna nefunguju uplne spravne, tak ich nepouzivam. Teoreticky by mal EGR commanded ukazovat, na kolko % je ventil otvoreny, resp. ako to pozaduje riadiaca jednotka.