Stránka 1 z 1

Cukani a kratkodobe duseni motoru

PříspěvekNapsal: 28.07.2014 19:13
od PetrCBR
Zdravim.

V posledni dobe se mi dejou zajimave veci. Kdyz jedu treba v kolone na dvojku konstantni rychlosti, tak se po chvili motor zacne zakuckavat, takze auto zacne skakat jak splasena koza. Pomuze bud ubrat nebo pridat plyn. Dalsi priznak je ze kdyz jedu treba na trojku stejnou rychlosti (ve vsech pripadech otacky do 2k) a pridam plyn, tak prvni 1-2s se motor dusi a az pote je citit ze motor zabere. Tohle mi dela posledni cca mesic. Prvni tip byl benzin, ale posledni 2 nadrze jsem bral u benziny a dela to porad stejne. Jeste me napada ze je nekde neco pricpane, ale kde a co ? Pri otackach nad 3k nic takoveho nepozoruju a pridani plynu reaguje okamzite. Nemel nekdo neco podobneho ?

Edit: aby nebylo nutne zkoumat muj profil, tak se jedna o Kia Cee'd SW 1.6 benzin r.v. 2008.

Re: Cukani a kratkodobe duseni motoru

PříspěvekNapsal: 28.07.2014 20:58
od spd001
napada ma skrtiaca klapka alebo svieckove kable ci sviecky.v neposlednej rade aj palivovy filter.
so svieckovymi kablami som mal raz podobny problem ze pri pridani plynu mi auto dusilo a trhalo ale to robilo pri kazdej rychlosti nie iba na 3-ke alebo inej rychlosti.
co sa tyka palivoveho filtra tiez by som typoval ze to bude robit stale nie iba na 2-ke s konstantnou rychlostou
sviecky si kedy menil?

Re: Cukani a kratkodobe duseni motoru

PříspěvekNapsal: 28.07.2014 21:24
od PetrCBR
Tak ono to dela i na jinych rychlostech, ale nejvic je to znat na 1-3, kde driv po seslapnuti plynu auto vyletelo at uz melo 1500 otacek nebo 4000. Nedavno jsem byl na garanci, ale svicky menene nebyly, takze pocitam tam budou rok nebo dva. Asi se zamerim na ten filtr.

Re: Cukani a kratkodobe duseni motoru

PříspěvekNapsal: 29.07.2014 16:26
od spd001
tak to by som skontroloval ako prve resp. vymenil by som filter paliva a ak nepomoze pozri ake su tie sviecky ale ak pises ze maju max 2 roky tak by nemal byt problem iked uz som mal aj sviecky od Bosch ktore sa rozpadli po mesiaci konkretne jedna a to tak ze tlak mi utekal cez sviecku a stale mi podvihoval svieckovy kabel na veku ventilov.od vtedy pouzivam zasdne iba NGK :thu:

Re: Cukani a kratkodobe duseni motoru

PříspěvekNapsal: 11.08.2014 22:37
od PetrCBR
Tak s nejvetsi pravdepodobnosti je vysypany katalyzator. Takze oprava tak na 10t, kdyz si sezenu svuj neorigo katak, nebo nekolikanasobne vic, kdyz budu chtit origo (KIA pry za katak se svodama chce 50t ... cena uplne mimo realitu).

Re: Cukani a kratkodobe duseni motoru

PříspěvekNapsal: 13.08.2014 19:41
od spd001
ked som mal golfa rv96 tak som kupoval neoriginal vlastne univerzalny katak ktory ma vysiel v tej dobe na 2700SK dnes asi 100€ ale musel som si do neho navrtat dieru a prevarit obimku so zavitom z povodneho pre lambda sondu

Re: Cukani a kratkodobe duseni motoru

PříspěvekNapsal: 14.08.2014 23:54
od PetrCBR
No cednik ma bohuzel katak zabudovany ve svodech, takze o problem vic ... ta cena originalu je ale uplne mimo realitu a duvod je ten, ze Kia nechce aby se stare auto opravovalo, ale aby si clovek koupil nove.

Re: Cukani a kratkodobe duseni motoru

PříspěvekNapsal: 15.08.2014 15:29
od spd001
aj ten katak je tam urcite privareny k tym zvodom cize nic co by sa nedalo vymenit.moj nazor kupim katak UNI podla motora zhodim zvody s katakom ten odrezem flexou a navarim novy kat samozrejme je to narocnejsie nakolko to treba spravne privarit aby pasovali priruby.treba garaz s jamou CO zvaracku a flexu + novy kat a nove vyfukove tesnenia

Re: Cukani a kratkodobe duseni motoru

PříspěvekNapsal: 19.08.2014 16:35
od PetrCBR
Tak jsme se pletli vsichni ... vsechno bylo zavinene preskocenim jednoho (!) zubu v rozvodech. Vymenili rozvody (v zaruce) a vsechno v nejlepsim poradku.

Re: Cukani a kratkodobe duseni motoru

PříspěvekNapsal: 01.02.2019 14:33
od ja101
Zdravím.Mám Ceeda SW 1,6 benzín rok 2011 92kw najeto cca 65 000km a poslední týden se mi stává při kratších jízdách do cca 10 km,kdy je venku zima,že mi na volnoběh něco chrchlá z motoru.Nevíte někdo co to může být?Řemen je napnutý tak akorát.Když se motor zahřeje tak je to v pořádku.Podezřívám nějaké to kolečko,na kterém se točí řemen.Děkuji za info.