Mám vážnu technickú otázku na ktorú sa mi nepodarilo nájsť odpoveď v žiadnom autorizovanom servise, vo výrobnej fabrike a ani u importéra

V každom zo servisov som dostal inú odpoveď a vo výrobnom závode si chránia know-how.
Jedná sa o to, že mám nového Ceeda SW 1.6CRDi 94kW, má najazdených 2400km a po odmeraní hladiny oleja som zistil, že je hladina cca 1 - 1,5cm nad maximálnou hranicou. Toto odporuje s príručkou ku autu, so zdravým rozumom a aj všeobecnými poznatkami o motoroch.
Nie je mi jasné, prečo je pri týždeň starom aute tento problém. Vo výrobe by mali byť plnené strojom pod maximálnu úroveň. Nemyslím si ani, že by presakovala nafta do oleja, ale vylúčiť to nemôžem, keďže pri novom aute ešte všetko cítiť po ochranných náteroch a vraj pri diesloch je normálny jemný zápach nafty v oleji. Má niekto teóriu, ktorá mi pomôže objasniť tento AKTY-X olejový stav ?
V autorizovaných servisoch tvrdili buď, že od výroby je plnený nad max. hodnotu a že je to normálne, v ďalšom servise, že to určite normálne nie je a že to môže poškodiť motor a treba prebytok okamžite odsať a v ďalšom tiež, že to normálne nie je, ale motoru to neuškodí. Všetky 3 autorizované servisy sú v Bratislave. Momentálne sa aj s autom nachádzam vo Švédsku a rád by som ho správne zabehol bez akýchkoľvek nepriaznivých vplyvov pre motor

Ďakujem za každú reakciu a teóriu
