Stránka 1 z 1

4 kola na střeše

PříspěvekNapsal: 29.08.2013 15:29
od Celda
Vozím na střeše SW občas 4 jízdní kola - mám příčníky Thule s klasickými ocelovými tyčemi + 1 držák Thule Freeride + 3 levné držáky z "hyper-super". Po určitém úsilí se mi to podařilo sestavit tak, že mi pasujou držáky na příčníky, i kola tam jdou více méně tak, abych s nimi nemusel před upevněním na střechu nic dělat (vyndávat sedlovku, otáčet řidítka ani nic podobného) a nenarážely do sebe. 8-) Když otevřu páté dveře naplno a nemám kola na střeše, tak je to taky OK (nenarazí do konce držáku). Jediná vada na kráse je ta, že pokud mám kola na střeše a nechám páté dveře naplno otevřít, opřou se těsně před koncem dráhy o plášť jednoho z kol (to by nevadilo, je to "guma plná vzduchu"), ale jak na potvoru to vychází tak, že se neopřou plechem dveří, ale zrovna tím horním brzdovým světlem :evil: Je to sice na úplném konci dráhy, ale přece jenom ty dveře mají pořád sílu (když do místa dotyku schválně vložím prst a pustím dveře, je to sakra poznat), a tak mám strach aby mě ten plast nepraskl, když náhodou jedu s kolama, otevřu páté dveře a zapomenu na to.
Máte někdo konfiguraci, že vozíte na střeše 4 kola, nic s nimi nemusíte před upevněním dělat a přitom vám plně otevřené dveře buď vůbec nenaráží na kolo některého z jízdních kol a nebo tak, že sice naráží, ale je to pláštěm na plech a ne na brzdové světlo ?
(Já jen, jestli má cenu nějakým dalším posouváním o tento "teroretický dokonalý" :) stav usilovat.)

Re: 4 kola na střeše

PříspěvekNapsal: 29.08.2013 18:39
od souk69
Já jsem posouval zadní příčník směrem dopředu a nakonec jsem to ,, vychytal" a zbývá při plném otevření 5. dverí kousek místa.

20482047

Re: 4 kola na střeše

PříspěvekNapsal: 30.08.2013 10:44
od Celda
Díky za obrázky. Zdá se mi ale, že máš jednak tu výhodu, že ty kola tam máš jenom 3 (nebo ne ?) a druhak, že máš jako držáky Thule ProRide, které jsou asi fakt nejlepší možné a nejvíc konfigurovatelné.

V mém případě totiž na zadní světlo naráží zadní kolo toho jízdního kola, které je umístěno na střeše po směru jízdy auta. No a tam se obávám, že s tím nic dělat nejde, protože poloha toho kola je u levných držáků dána v podstatě polohou předního příčníku na střeše a ten už dopředu posunovat nejde. :x Takže pokud bych s tím chtěl dál laborovat, musel bych jít jednou z těchto cest:
- příslušné jízdní kolo dát taky proti směru jízdy (ale je otázka, jestli se pak nebude bít s vedlejšími)
nebo
- naopak nějak posunout ostatní jízdní kola dozadu tak, aby první narazilo jejich kolo - ale na plech a ne na světlo pátých dveří (ale tady je riziko, že bude do pátých dveří narážet přímo kolejnice držáku)
nebo
- upgradovat tento levný držák na ProRide, u kterého se dá celý držák lehce posunout, i když polohu příčníků na střeše neměním

No koukám, že na to by se dala napsat celá diplomka, něco jako "Optimální rozložení pracovních pomůcek na Lefingwellově psacím stole" :D

Re: 4 kola na střeše

PříspěvekNapsal: 30.08.2013 11:16
od zdenek.r
No a kdybys do toho problémovýho držáku vyvrtal dírky pro šrouby a celý to posunul o těch pár cm, který překážejí?? já jsem takhle musel řešiot všechny držáky včetně rakve, když začali dělat nové příčníky, které jsou širší. Myslím/ i jsem mnohokrát ověřil/, že nosnost držáku tím netrpí. A nebo to dát dozadu na kouli nebo na 5.dveře, ale 4 kola asi jenom na kouli.
Z

Re: 4 kola na střeše

PříspěvekNapsal: 30.08.2013 12:59
od Celda
> a kdybys do toho problémovýho držáku vyvrtal dírky pro šrouby a celý to posunul o těch pár cm, který překážejí??
To principielně nejde. Pokud si představíš levnej držák na kola z hyper-super (třeba něco takového: http://www.autokelly.cz/ImageView.aspx? ... O%20A56299), tak jeho princip je takový, že ten "kříž" ze kterého vycházejí ramena k rámu jízdního kola, musí ležet na příčníku. Takže poloha daného kola na střeše auta je vlastně dána polohou toho příčníku, na kterém je přimontovaný tento "kříž". Pokud tedy držák přimontuješ na auto tak, aby jízdní kolo bylo po směru jízdy, je poloha toho kola na střeše dána předním příčníkem. No a ten příčník už víc dopředu na střeše ceeda dát nejde - dal jsem ho nejvíc dopředu, co to jde a stejně zadní kolo toho jízdního kola, které je (šířkově) uprostřed vozu, naráží při plném otevření pátých dveří o chlup na brzdové světlo.
Ono by se obecně dalo říct, že na ceeda SW I. generace je lepší montovat kola proti směru jízdy, protože jen tak je můžeš u levných držáků odsunovat dostatečně od pátých dveří, které se hodně zařezávají do střechy. Ale při více kolech na střeše není výhodné dávat jízdní kola na střeše všechny jedním směrem, protože pak zase naráží na sebe.

>ale 4 kola asi jenom na kouli
Tažné mám, takže i to jsem zkoumal. Ale tady je zase zakopanej pes v tom, že tažné zařízení u ceeda I. generace má maximální povolené svislé zatížení 55 kg, což se obávám, že hmotnost čtyřech kol + toho nosiče ve většině případů překračuje. Výběr nosičů kol na tažné pro 4 jízdní kola je značně omezen (většina je pro 2 nebo 3) a taky není jisté, že by po sklopení naloženého nosiče u ceeda šly otevřít páté dveře. No a k tomu máš ještě vopruz s tím, že není vidět SPZ, takže buď jí musíš přemontovávat nebo si nechat vyrobit neoriginální kopii, za kterou můžeš být ze strany PČR popotahován (pokud zrovna narazíš na vola).

Re: 4 kola na střeše

PříspěvekNapsal: 30.08.2013 13:46
od zdenek.r
je třeba pořídit menší kola :-)
Já ´jsem vyšpatnil u každýho nosiče i na tom kříži asi 3-4 cm / odhadem, který mi ten problém vyřešily.Ale přešel jsem na nosič na kouli, ketrej mi vyhovuje maximálně, i jako odkládací prostor- dají se na něm lehce zamknout , máme sklápěcí, takže otevřu dveře i s naloženejma kolama. Na problém zatížení na kouli mě upozornil až prodavač, když jsem mudroval, jestli na 3, nebo 4kola. Většinou jezdíme stejně 2-3, takže v pohodě, když by bylo nejhůř, přihodím na střechu :-)
Ale velice podobnej problé, mám tedka s krabicí- rakví, už tam mám tolik děr, že další dělat nechci, a když nechám otevřít dveře v relat. teple samy, tak narazej do krabice. sice sklem, ale stejně je to protivný. když je otevřu sám, nebo je chladno a ten zdvih není tak razantní, tak to je přesně na chlup, aby se nedotýkaly dveře s rakví

Re: 4 kola na střeše

PříspěvekNapsal: 30.08.2013 13:53
od zdenek.r
Jo- značka- v té prodejně mi udělali duplikát dozadu na nosič, 4 ze 4 četníků, kterých jsem se ptal, mi sdělili, že tohle nikdo z nich řešit nebude, snad jenom pokud by byla neshoda se značkou na autě, jinak to je pro ně zcela okrajová záležitost, kterou se nazabývají. Pokud by potřebovali okoknout nálepky, tak už Tě stejně musej zastavit a zkontrolovat, on normální vozík za autem tu registračku od auta často skrývá mnohem víc.

Re: 4 kola na střeše

PříspěvekNapsal: 30.08.2013 14:44
od Celda
No jo, tohle vlákno je ukázkou, jak to dopadá, když udělají soudruzi z NDR (Koree) chybu ! :)
U ceeda je to smrtící kombinace "dyzajnu" přední části hagusů (strašně dlouhá nevyužitelná část) + pátých dveří hluboce zaříznutých do střechy. :oops:
Při koupi ceeda by mě nikdy nenapadlo, že budu muset řešit "centimetrové" záležitosti při umísťování předmětů na střechu, které jsem u svého předchozího, o 19 cm kratšího vozu (Ford Escort Combi) řešit nemusel !

Re: 4 kola na střeše

PříspěvekNapsal: 30.08.2013 14:54
od zdenek.r
já si zpětně promítám, jak se rozplýval ten borec, kterej nám ho předváděl, že má krásně hluboce zaříznutý zadní dveře, takže si můžu sednout při přezouvání lyžáků/ to sem si ještě u toiho do kufru nesed zatím/, nebo při lezení do kufru, že mám hodně místa. ale už mu uniklo, že když bych dal na střechu originál rakev bez úpravy, tak ty krásně vykrojený dveře úplně neotevřu a majznu se do hlavy. Ale zase až tak moc mě to ne.ere, jinak jsem celkem spokojenej, jezdím zá 4,5, dovezu všechno, nic se mi zatím nevyštěnilo. Jsou na tom lidi hůř- bohužel i s tímhle autem :-)

Re: 4 kola na střeše

PříspěvekNapsal: 17.09.2013 21:18
od vankrut
ja som si presne takto praskol to zadne 3tie brzdove svetlo, a vsimol som si to az ked do neho zatieklo a prestalo fungovat... a neviem kupit nahradne... vsetkych predajcov z odpisanych aut som oslovil, ale vsetkym to svetlo nefugovalo.... ani nechcem vediet kolko to bude stat v kii s pracou... moj tip 150e+.

Re: 4 kola na střeše

PříspěvekNapsal: 19.08.2014 16:51
od ruthk
souk69 píše:Já jsem posouval zadní příčník směrem dopředu a nakonec jsem to ,, vychytal" a zbývá při plném otevření 5. dverí kousek místa.

20482047

Ahoj mám podobný problém, ty tvoje nosiče jsou thule proride 591 ? díky

Re: 4 kola na střeše

PříspěvekNapsal: 20.08.2014 15:09
od Celda
Ahoj, jsem zakladatel tohoto vlákna, v mezidobí už jsem to taky vyřešil :D Vozím čtyři kola na střeše ceedu I. generace s faceliftem tak, že s nimi nemusím nic dělat (vyndávat sedlovku, točit řidítka apod.) a že nenarážejí navzájem ani nikam do 5. dveří. Používám cenově přijatelné řešení:
- příčníky se čtyřhrannými ocelovými tyčemi Thule 761 (na ceeda patří 120 cm, delší - 127 cm - tam bohužel nejdou, patky už by nešly srazit tak blízko k sobě)
- patky příčníků Thule 757 (zamykatelné a na ližiny ceeda pasují dobře)
- 2x nosič Thule Freeride 532 (asi by stejně fungovaly v mé konfiguraci i dražší Thule Proride 591)
- 2x levný nosič kol z nějakého "hyper-super marketu"

Zde jsou základní skutečnosti, které jsem vykoumal:
1) Aby se využila celá šířka střechy ceeda (a zvětšil se tak odstup kol), je vhodné namontovat nosiče Freeride šířkově na kraje vozidla, a to přes patky příčníků. Vyjde to tak-tak, ale na ceeda v uvedené konfiguraci se bezpečně dají přes patky namontovat ! :)
2) První příčník (po směru jízdy vozidla) je potřeba na ližinách namontovat co nejvíce dopředu.
3) Druhý příčník (po směru jízdy vozidla) nelze namontovat co nejvíce dozadu (pak by kola brala o 5. dveře), ale je potřeba ho posunout o něco dopředu (viz dále).
4) Doprostřed vozidla (šířkově) je potřeba dát dvě kola proti směru jízdy vozidla, tj. obě kola vůči sobě jsou otočeny stejně (směřují obráceně než vozidlo). Může být trošku pech najít ze čtyř kol dvě taková, která se nebudou potkávat navzájem řidítkama. (Já mám kliku, že jedno kolo mám dospělácké a druhé je desetileté dcery.) Pro tento účel stačí staré levné nosiče z "hyper-super". Zadní příčník je potřeba posunout na střeše vozidla trochu dopředu tak, aby přední kolo těchto dvou jízdních kol těsně přestalo narážet do plně otevřených pátých dveří (typicky do jejich přídavného brzdového světla ...), ale aby se zase zbytečně nezkracovala vzdálenost mezi příčníky.
5) Na kraje vozidla (šířkově) se namontují přes patku nosiče Freeride - jejich kola jsou umístěny po směru jízdy auta. Vzhledem k tomu, že použitelná "pracovní délka" je šířkově na krajích vozu delší než uprostřed, vyjdou (tak-tak, ale vyjdou) tyto nosiče namontované na krajích střechy tak, že plně otevřeným 5. dveřím chybí do nárazu na nosič cca 1 cm :)

Bude-li zájem, můžu posloužit i nějakým fotem.