Logika centrálního zamykání

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Logika centrálního zamykání

Příspěvekod Celda » 08.08.2013 10:36

Ahoj všichni !
Mám cca půl roku jeden z posledních vyrobených "sídů" SW první generace. Zatím spokojenost, chtěl bych se ale zeptat na následující:
Ani za těch půl roku jsem pořád beze zbytku nepochopil logiku centrálního zamykání v průběhu a po skončení jízdy, takže se mi stává, že někam přijedu (jako řidič), vystoupím, obejdu auto, chci něco vyložit z místa spolujezdce a je zvenku zavřeno apod. Nebo zastavíme, děti chtějí vystoupit a nejde to (resp. nejde to napoprvé, musí kličku zatáhnout dvakrát, a to není aktivovaná dětská pojistka). Prostě mně to přijde celé nějaké "chytré jak pr..l" :shock:
Pochopil jsem, že po rozjetí a dosažení nějaké minimální rychlosti se všechny dveře sami zamčou. Kdy se pak ale vlastně odemčou, je pro mě pořád velká záhada, jen jsem vypozoroval, že je to asi (??) ovlivněno následujícím:
- jestli motor ještě běží nebo už neběží
- jestli jsem vytáhl klíček ze zapalování
- jestli a kolikrát jsem zmáčkl zamykací tlačítko na panelu
- jestli se dveře pokouším otevřít zevnitř nebo zvenku
- možná i tím, jestli jsem otevřel dveře u řidiče ?
Vyznáte se v tom někdo ? Je někde napsaná nějaká elementární logika, podle které poznám, zda dveře zvenku/zevnitř mají být odemčené nebo zamčené ? A to se nebavím o takových vychytávkách jako např., když stojící auto otevřu centrálem, ale nejsem dost rychlej v otevření dveří, že se zase samo zamče. Díky za osvětlení.
KIA cee'd SW I. generace, 1.6 CVVT 92 kW, 2013 (jeden z posledních vyrobených kusů 2012), barva blue clyde (AA2)
Celda Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 23  Témata: 4
Registrován: 15.05.2013
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Logika centrálního zamykání

Příspěvekod snike » 08.08.2013 11:16

Nutnost dvakrát zatáhnout za vnitřní kliku pro otevření dveří má bezpečnostní důvody ;) Po prvním zatažení se ti dveře pouze odemknou a po druhém je otevřeš. Brání to otevření dveří za jízdy po náhodném zatažení za kliku :yes: Na logiku odemykání/zamykání přes jedno tlačítko si chce zvyknout ... taky mi to chvilku trvalo a teď už vím co a jak :lol:
KIA Sportage MY25 TOP 1.6 T-GDI GPF 4x2 MHEV 7DCT 118 kW bílá Cassa (WD) 10.777 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6260  Témata: 89
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1)
10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 2. místo (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (25)

Kia Sportage V (2025)
10777 km @ 0 l/100km

Re: Logika centrálního zamykání

Příspěvekod Skrew » 08.08.2013 11:39

Začnu od konce. Když auto neotevřeš do tuším 30s od odemčení dálkovým ovladačem, tak se zase zamkne. Je to ochrana proti náhodnému odemknutí.

Otevírání na dvakrát zevnitř, je taky bezpečnostní funkce. Prvním zatáhnutím za kličku si dveře odemkneš a druhým zatáhnutím je teprve otevřeš. Ta bezpečnost je v to, že když jedeš rychle, tak než zatáhneš za kliku podruhé, dveře se ti mezitím zase zamknou, takže ti nikdo za jízdy nevystoupí.

A odemykání po skončení jízdy, tak na to si proste musíš zvyknout. Systém je navržen tak, že když zastaví auto, řidič vypne motor, vytáhne klíč a pak otevře své dveře, tak se odemkne celé auto. Jinak ne. Tohle mě zlobí hlavně když třeba zaparkuju, vylezu ven kouknout jestli nestojím blbě a když jsem spokojen tak se jen natáhnu do auta, vypnu motor, vytáhnu klíčky a auto zůstane zamknuté, protože jsem dveře řidiče otevřel dřív = ve špatném pořadí.

Následné odemykání/zamykání pak záleží na aktuálním stavu dveří.
Pokud je auto celé zamknuté (nikdo po jízdě neotevřel dveře), klíč na tlačítku svítí, tak se tlačítkem vůz odemkne.
Pokud už se nějaké dveře otevřely, klíč na tlačítku bliká (nebo je zhasnutý, když není zamknuto nic) pak se po stisknutí tlačítka auto zkusí celé zamknout. Pokud jsou ale nějaké dveře otevřené, auto zjistí že se zamknout nemůže a celé se odemkne.

Trochu zmateně pak může působit situace když dojedete, řidič zůstane sedět, spolujezdec vystoupí a zavře dveře a chce si něco vzít ze zadních sedadel. Dveře jsou ale zamknuté a když je chcete odemknout, tak prvním stisknutím nejdříve celé auto zamknete, protože dveře spolujezdce už byly odemčeny. Já tlačítkem dveře častěji odemykám, takže bych ocenil, kdyby se auto při částečném zamčení prvním stiskem odemklo celé.

Jako úplný nesmysl pak působí možnost otevřít dveře kufru když je auto za jízdy zamknuté - např. zastavím na křižovatce a nějaký kolemjdoucí mi může klidně vlézt do kufru.

Ale všechno tohle chování je určite popsáno v manuálu.
Riso Sportivo
Uživatelský avatar
Skrew Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 182  Témata: 1
Registrován: 18.03.2011
Bydliště: Ostravsko  Czech Republic (cz)
1. místo (1)

Kia cee'd SW (2010)
111111 km @ 6.5 l/100km

Re: Logika centrálního zamykání

Příspěvekod souk69 » 08.08.2013 20:29

:no: Nu nevím jistě, ale myslím , že pokud je auto zamčené , tak je zamčený i kufr. Tak by ti ho nikdo při zastavení na křižovatce nemohl otevřít. :no: pokud je to jinak , tak mě opravte. :?
červená Kia Ceed sw 1,6 CRDI
Uživatelský avatar
souk69 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 518  Témata: 2
Registrován: 01.05.2009
Bydliště: Plzen  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
0 km @ 0 l/100km

Re: Logika centrálního zamykání

Příspěvekod ohen10 » 09.08.2013 08:35

mam sice FL, ale ak su zamknute vsetky dvere, tak aj kufor. Ked je auto zamknute a kluc som este nevybral zo spinacej skrinky (po jazde ci este bezi, alebo nebezi motor je jedno) a ja som vystupil, alebo niekto z inych dver, co znamena, za sa jedny dvere odomkli, odomkne sa automaticky aj kufor.
V skratke kufor sa odomkne pri odomknuti ktorychkolvek dveri.... Pride mi to celkom dobre, lebo ak niekoho napr veziem a ma veci v kufri, ja mu zastavim, motor bezi, on si vystupi, vezme veci z kufru a ja pokracujem. nemusim mu manualne odomykat kufor ;)
Pre man je v tom dobra logika. Akurat ma stve, ked napr manzelka otovri spolujazdcove dvere skor ako ja vytiahnem kluc zo zapalovania, idem potom vybrat malu a tie dvere su zamknute. To by som bral, ze po jazde a vytiahnuti kluca by sa malo automaticky odomknut cele vozidlo aj ked uz nejake dvere su odomknute.
Dufam, ze sa to da po mne citat, je skoro, velke horucavy a clovek nevyspaty :oops:
Akustické vlny, šíriace sa zo zdroja v ľudskom hrdle, sa odrazia od bariéry geologického pôvodu so silou adekvátnou k pôvodnému impulzu. (Ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva.)
Uživatelský avatar
ohen10 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 321  Témata: 13
Registrován: 17.04.2009
Bydliště: Nitra SR  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2009)
152000 km @ 6.0 l/100km

Re: Logika centrálního zamykání

Příspěvekod Celda » 10.08.2013 01:50

Díky za odpovědi, koukám, že se jich tu sešlo spousta. Koukl jsem na ně i do manuálu a pomalu tomu začínám přicházet na kloub 8-) Ale myslím, že bude třeba ještě celá řada :shock: výzkumů :lol:

Skrew píše:Začnu od konce. Když auto neotevřeš do tuším 30s od odemčení dálkovým ovladačem, tak se zase zamkne. Je to ochrana proti náhodnému odemknutí.

OK, to se zdá celkem jasné.

Skrew píše:Otevírání na dvakrát zevnitř, je taky bezpečnostní funkce. Prvním zatáhnutím za kličku si dveře odemkneš a druhým zatáhnutím je teprve otevřeš.

Aha, to je tedy způsob otevření dveří zevnitř, pokud jsou zamknuté. Tuším, že jsem četl v manuálu, že se takto chovají všechny dveře kromě řidičových - ty se otevřou na jedno zatáhnutí i když byly zamčené. Předpokládám, že takové otevření dveří neotvírá jiné dveře, než ty příslušné. Ale jak bylo psáno ve vedlejším příspěvku - (možná) to otevírá i kufr.

Skrew píše:Ta bezpečnost je v to, že když jedeš rychle, tak než zatáhneš za kliku podruhé, dveře se ti mezitím zase zamknou, takže ti nikdo za jízdy nevystoupí.

No dobře, nevozím dementy, ale budíž.

Skrew píše:A odemykání po skončení jízdy, tak na to si proste musíš zvyknout. Systém je navržen tak, že když zastaví auto, řidič vypne motor, vytáhne klíč a pak otevře své dveře, tak se odemkne celé auto. Jinak ne. Tohle mě zlobí hlavně když třeba zaparkuju, vylezu ven kouknout jestli nestojím blbě a když jsem spokojen tak se jen natáhnu do auta, vypnu motor, vytáhnu klíčky a auto zůstane zamknuté, protože jsem dveře řidiče otevřel dřív = ve špatném pořadí.

Aha. Takže se domníváš, že k otevření všech dveří dojde až tehdy, až řidič vytáhne klíče ze zapalování A NÁSLEDNĚ otevře svoje dveře. Dokud toto pořadí nenastane, jsou standardně dveře všech ostatních zamčené a musejí se otevřít (když pominu tlačítko u řidiče a/nebo zmáčknutí centrálu) jen zevnitř, a to dvojitým zatažením - i když třeba už auto stojí a má vypnutý motor. To mně přijde strašně překombinované, schválně to teď budu "vědecky" ;) pozorovat.

Skrew píše:Následné odemykání/zamykání pak záleží na aktuálním stavu dveří.
Pokud je auto celé zamknuté (nikdo po jízdě neotevřel dveře), klíč na tlačítku svítí, tak se tlačítkem vůz odemkne.
Pokud už se nějaké dveře otevřely, klíč na tlačítku bliká (nebo je zhasnutý, když není zamknuto nic) pak se po stisknutí tlačítka auto zkusí celé zamknout. Pokud jsou ale nějaké dveře otevřené, auto zjistí že se zamknout nemůže a celé se odemkne.

Aha, takže svítící kontrolka znamená, že je vše zamknuté, blikající znamená, že je něco zamknuté a něco odemknuté a zhaslá, že je vše odemknuté.
Stisk tlačítka vyvolá akci, která se pokouší buď celé auto zamknout nebo celé odemknout, ale záleží na situaci, o co se pokusí a jak to vlastně dopadne :thd: No, myslím, že tady měli konstruktéři opravdu zrovna po mejdanu, tady by se samostatné odemykací a samostatné zamykací tlačítko přímo nabízelo.

Skrew píše:Trochu zmateně pak může působit situace když dojedete, řidič zůstane sedět, spolujezdec vystoupí a zavře dveře a chce si něco vzít ze zadních sedadel. Dveře jsou ale zamknuté a když je chcete odemknout, tak prvním stisknutím nejdříve celé auto zamknete, protože dveře spolujezdce už byly odemčeny. Já tlačítkem dveře častěji odemykám, takže bych ocenil, kdyby se auto při částečném zamčení prvním stiskem odemklo celé.

Souhlasím, viz moje předchozí odpověď. Proč bych taky to tlačítko používal na zamykání, když se auto furt zamyká samo ? Snad jen, kdybych třeba v autě chtěl přespat nebo kdyby mě chtěl zrovna teď někdo násilím vytáhnout z auta, do kterého jsem právě nasedl.

Skrew píše:Jako úplný nesmysl pak působí možnost otevřít dveře kufru když je auto za jízdy zamknuté - např. zastavím na křižovatce a nějaký kolemjdoucí mi může klidně vlézt do kufru.

No to snad ne, to by byla třešinka na dortu nesmyslně složitého odemykání ! Budu muset sehnat nějakého figuranta, nechat ho stát venku, nastartovat, objet kolečko, vrátit se k němu a před vystoupením kohokoli z auta musí zkusit kufr.

Skrew píše:Ale všechno tohle chování je určite popsáno v manuálu.

Jasně, několik let studování manuálu a praktických výzkumů, no a pak si namaluju síťový stavový graf a přilepím si ho na palubku :D
KIA cee'd SW I. generace, 1.6 CVVT 92 kW, 2013 (jeden z posledních vyrobených kusů 2012), barva blue clyde (AA2)
Celda Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 23  Témata: 4
Registrován: 15.05.2013
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Re: Logika centrálního zamykání

Příspěvekod pawlow » 15.08.2013 23:27

Me ta korejska logika byla po trech mesicich stale nepochopitelna a hlavne pro me a spolujezdce nenaucitelna, ze jsem si dal v servisu tuhle logiku vymazat.

Ted, kdyz se bojim, tak si zamknu tim knoflikem sam a kdyz uz se nebojim, tak si i sam, nebo spolujezdcum odemknu,,,A to delam jednou do roka. :P

TAkze vymazat to jde...
Uživatelský avatar
pawlow Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 143  Témata: 9
Registrován: 11.01.2010
Bydliště: Budyšín - Bautzen  Germany (de)

Kia cee'd SW (2010)
72800 km @ 5.7 l/100km

Re: Logika centrálního zamykání

Příspěvekod Mikalo » 11.09.2013 11:31

Taky mám deaktivováno při garančce, zdarma.
Když už nevíš kudy kam, tak si zakřič: Nejsem sám!
Uživatelský avatar
Mikalo Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 142  
Registrován: 09.05.2010
Bydliště: Havířov  Czech Republic (cz)

Kia Sportage IV (2019)
33000 km @ 6.7 l/100km

Re: Logika centrálního zamykání

Příspěvekod Tony » 11.09.2013 14:28

Já jsem za to rád a nevadí mi to. Vozím totiž na zadních sedadlech noťas a tak si ušetřím jedno zmáčknutí. Když jako řidič lezu z auta a motor běží tak je to na jedno otevření (ostatní na dvě) a tak to mám na háku (90% času jezdím sám, zbytek ve dvou). Jediné co mě někdy sere je, že vypnu motor ale nechám klíče vevnitř a chci si něco vytáhnout zezadu a ejhle jsou zamčené dveře... Auto se totiž odemkne až po vytažení klíčků...
Tony aka FUCKER LUCKER in CoD World and LUCKER1984 in WoT
Kia cee´d 1,6 CRDi EX+
najeto 118 000 km

Uživatelský avatar
Tony Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1637  Témata: 13
Registrován: 16.11.2007
Bydliště: Nošovice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6 l/100km


Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé