@TomasH: Přesně tak. Zlatě, kdyby to fungovalo v jakémkoliv svahu (pokud by mělo auto tendenci couvnout), při zařazené jedničce a sešlápnuté spojce, hned jak sundáš nohu z brzdy. (i opačně na zpátečku, když couváš do kopce)
Ale opravdu třeba jen vteřinu max. dvě, jen na plynulé přendání nohy z brzy na plyn a pokračování v rozjíždění. Vůbec bys tak nemusel zatím dávat spojku do záběru a povoloval bys ji až bys měl nohu na plynu.
Po té vteřině a půl by se to normálně odbrzdilo a člověk by to využil, když se otáčí např. čumákem do svahu a potřebuje auto nechat popojet zase vlastní vahou dolů bez nutnosti vyřazovat jedničku a pak se hned rozjet opačným směrem.
Takhle na HAC z vysoka prdím

a dělám že tam není a přidržím si to radši ručkou, protože jsem zvyklej povolovat spojku až když mám sešlápnuto alespoň 1mm plynu (obrazně).