Stránka 1 z 2
Kolísání napětí

Napsal:
01.02.2013 01:17
od JirkaDD
Nevíte někdo čím může být způsobeno kolísání napětí u cee´da.Světla,radio,palubka i osvětlení interieru slabě problikává.To se děje i při vyšších otáčkách.Mám ceeda 16 CRDI SW 85 kw a známý má 16 CRDI 66 kw a dělá mu to taky.
Re: Kolísání napětí

Napsal:
01.02.2013 16:36
od murarikm
Možná, že by to mohla být špatná kostra.
Re: Kolísání napětí

Napsal:
01.02.2013 23:58
od -Petr-
JirkaDD píše:Nevíte někdo čím může být způsobeno kolísání napětí u cee´da.Světla,radio,palubka i osvětlení interieru slabě problikává.To se děje i při vyšších otáčkách.Mám ceeda 16 CRDI SW 85 kw a známý má 16 CRDI 66 kw a dělá mu to taky.
Dělá to při nastartovaném autě a volnoběhu, nebo při chcíplém motoru? Alternátory jsou dimenzované nadoraz, pro zvýšení napětí je potřeba šlápnout trochu na plyn, kord při zaplý klimošce. Za všechno u těchle Kia krámů mluví zavírání elektrických oken, kdy na volnoběh jde tak, že sotva jde, při přidání plynu na neutrálu a stání se teprve okno uráčí pořádně rozhýbat. Kia ojebala co se dalo.
Čtu to znovu, píšeš že i při vyšších otáčkách (tak to znamená že za chodu motoru a alternátoru). Tak buďto vadná kostra jak píše kolega víš, nesvítí nebo neproblikává kontrolka dobíjení? Řemen má zuby takže alternátor by se měl točit plnou rychlostí tam chyba asi nebude. Když otevřeš haupnu je tam vidět šroub na který je připojená kostra. Nemáš tam měděnku? Ta nevodí. Ale problém je ten, že kostra je na více místech, pod krytkama nebo pod kobercem interiéru, takže když nevíš kde ji hledat tak to je celkem detektivka. Co autorizovaný servis? Další možnost jsou uhlíky alternátoru, vadná baterie (sráží napětí) a nebo vadný alternátor. Ale to by se projevilo častější potřebou dobíjet baterii na nabíječce, hlavně v zimě. Zkusil bych si půjčit jinou autobaterii a uvidíš hned jestli se to bude chovat jinak nebo ne.
Ještě mě napadlo, že právě ta okna by mohla mít jinou kostru než interiér. pokud jdou rychle nahoru i dolu jak na nízké otáčky tak na vysoké nebo v době kdy poblikává interiér, bude to jen tou kostrou. Ale nemám v ruce schéma abych tuhle teorii mohl ověřit.
Re: Kolísání napětí

Napsal:
02.02.2013 00:46
od JirkaDD
Zejtra na tu kostru mrknu.Mírně to bliká i při točkách za jízdy.Mám auto 4 roky starý a kámoš jen dva,tak by ta kostra neměla být zoxidovaná.Možná jde do riti už baterka,protože někdy už startuje trochu těžce.Ale kluci,moc díky za radu.
Re: Kolísání napětí

Napsal:
02.02.2013 14:06
od tominecko
Ahoj, mal som podobný problém s kia ceed 1,6 crdi 85 kw, zhruba pred rokom (žmurkala mi prístrojovka resp. celé osvetlenie v interieri) a tým pádom mi ani alternátor poriadne nedobíjal baterku. Riešenie bolo jednoduché vyčistenie kontaktov v autorizovanom servise. Odvtedy je všetko Ok
Re: Kolísání napětí

Napsal:
04.02.2013 19:50
od JirkaDD
Odstraněno! Natáh jsem kostru přímo od baterie na motor.Přestalo to blikat a zvýšil se dobíjecí proud o 0,8V.Dík za radu.
Re: Kolísání napětí

Napsal:
10.09.2013 19:35
od kaja.h
Ahoj, jsem tu nový, ale se SW už mám skoro 6-ti letou zkušenost. To dodatečné pokostření neni špatnej nápad Jirko. Zrovna včera jsem odstraňoval měděnku z kostřících bodů v motoru a ten -pol od baterie se mi taky moc nelíbí. Asi taky vylepšíme.
Re: Kolísání napětí

Napsal:
08.11.2022 14:47
od Martintek23
Zdravím také mám problém s kolísáním napětí. Mám kia ceed II r.v. 2013 JD. Napětí kolísá za jízdy v otáčkách i na volnoběh. Většinou kolísají více při přidávání plynu a ve vyšších otáčkách. Auto bylo v autorizovaném servisu. Tam vyměnili alternátor ale problém je stále. Kontakty na baterii a kostra jsou v pořádku. Baterie proměřena a taky v pořádku. Už nevím kde hledat. Zajímevé je že když venku mrzne a jsou cca -3 stupně, tak se auto chová uplně normálně a napětí nekolísá. Pc ukazuje chybu obvod alternátoru. Napětí kolísá mezi 12,5 -15 v
Re: Kolísání napětí

Napsal:
08.11.2022 15:09
od johnyfly1
co tak regulator napatia...neviem ako tu ci je spolocny s altikom alebo je samostatny ...
Re: Kolísání napětí

Napsal:
08.11.2022 19:30
od Martintek23
Já myslím že je v altíku.
Re: Kolísání napětí

Napsal:
08.11.2022 20:05
od Beda
Nekde na Hyundai foru jsem cetl, ze pokavad se nedal do jednoho modelu uplne stejny alternator dle znaceni vyrobce. Protoze podle OE cisla to nabizelo vice variant od dodavatele jedne zacky, tak to delalo problem, ze to pak ukazovalo stale chybu dobijeni. Takze otazka je, zda ten alternator ma naproste stejnou spcifikaci, jak ten puvodni? Ale pises, ze to delal autorizak, ten hadam ti vnutil original dil,ze ?
Re: Kolísání napětí

Napsal:
08.11.2022 21:19
od Martintek23
Ano. Byl tam neoriginalní když jsem auto koupil a oni tam dali origo. Tak si myslim že by to mělo být v pořádku. Každopádně kolísání napětí je u obou stejné.
Re: Kolísání napětí

Napsal:
08.11.2022 21:36
od Beda
Tak to uz mas v aute treti alternator, to mi prijde docela dost, kolik to auto ma najeto?

Hadam se uz nekdo snazil resit ten problem a evidetne novy alternator nepomohl

, i kdyz dali neoriginalni, takze asi chyba bude nekde jinde

Tak v tomto pripade mne nenapada nic dalsiho, co by melo byt za alternatorem zarazeny, ze by to zpusobovalo zorvna toto ... asi se budu muset schvalne podivat na nejaky schemata, jak je to vlastne delany

Mne tak narychlo napada takova hloupost, ze by se ti odpojoval alternator (nekde problem v kabelech) a pak jsi vlastne jednou videl napeti z baterky (kolem tech 12V) a pak zase napeti co dava alternator (kolem 15V)

Re: Kolísání napětí

Napsal:
08.11.2022 21:42
od johnyfly1
u inteligentneho nabijania by 15v zrejme nebolo nic neobvykleho ale to zrejme ceed 2 toho roku nema

Re: Kolísání napětí

Napsal:
08.11.2022 22:23
od Martintek23
To asi nemá. Ale spíš jde o to že by neměli za jízdy poblikávat světla. Je to dost nepříjemné