JirkaDD píše:Nevíte někdo čím může být způsobeno kolísání napětí u cee´da.Světla,radio,palubka i osvětlení interieru slabě problikává.To se děje i při vyšších otáčkách.Mám ceeda 16 CRDI SW 85 kw a známý má 16 CRDI 66 kw a dělá mu to taky.
Dělá to při nastartovaném autě a volnoběhu, nebo při chcíplém motoru? Alternátory jsou dimenzované nadoraz, pro zvýšení napětí je potřeba šlápnout trochu na plyn, kord při zaplý klimošce. Za všechno u těchle Kia krámů mluví zavírání elektrických oken, kdy na volnoběh jde tak, že sotva jde, při přidání plynu na neutrálu a stání se teprve okno uráčí pořádně rozhýbat. Kia ojebala co se dalo.
Čtu to znovu, píšeš že i při vyšších otáčkách (tak to znamená že za chodu motoru a alternátoru). Tak buďto vadná kostra jak píše kolega víš, nesvítí nebo neproblikává kontrolka dobíjení? Řemen má zuby takže alternátor by se měl točit plnou rychlostí tam chyba asi nebude. Když otevřeš haupnu je tam vidět šroub na který je připojená kostra. Nemáš tam měděnku? Ta nevodí. Ale problém je ten, že kostra je na více místech, pod krytkama nebo pod kobercem interiéru, takže když nevíš kde ji hledat tak to je celkem detektivka. Co autorizovaný servis? Další možnost jsou uhlíky alternátoru, vadná baterie (sráží napětí) a nebo vadný alternátor. Ale to by se projevilo častější potřebou dobíjet baterii na nabíječce, hlavně v zimě. Zkusil bych si půjčit jinou autobaterii a uvidíš hned jestli se to bude chovat jinak nebo ne.
Ještě mě napadlo, že právě ta okna by mohla mít jinou kostru než interiér. pokud jdou rychle nahoru i dolu jak na nízké otáčky tak na vysoké nebo v době kdy poblikává interiér, bude to jen tou kostrou. Ale nemám v ruce schéma abych tuhle teorii mohl ověřit.
Kia Ceed 1.4 SW, 66Kw. Béžový ďábel (LPG/benzín)