od Paul Atreides » 21.08.2012 19:26
Tak musím ocenit, že importér KIA komunikuje a že některé věci začali se servisem řešit.
Dnes mě servis kontaktoval (cizí email sem dát nemohu), ale dám sem alespoň svou odpověd.
Nabídli mi slevu 20 % na práci a 10 % na materiál.
Vážený pane ABC,
děkuji za Vaši reakci. Pan XYZ mi psal dnes také, takže ho v této odpovědi dávám na kopii, abych mu nemusel odepisovat v samostatném emailu.
Projdu body, které jste zmínil, ke kterým jste chtěl podrobnosti a které jste rozporoval.
Ad výměna dílů) V komunikaci níže chybí poslední email, který jsem posílal panu XYZ po výměně fitru minulý týden. Přiznám se, že po této výměně a poté, co jsem si v servisu Citroen vyslechl, jsem si přestal brát servítky a i když jsem v diskuzním fóru KIA nikdy jméno servisu nezmínil, od této chvíle to již neplatí.
Zde je email zaslaný minulý týden.
„Vážený pane XYZ,
navážu na naši předchozí konverzaci. Jsem po desinfekci klimatizace a po výměně pylového filtru. Ten pylový filtr údajně vyměněný v březnu sevisu NH Car KIA Čestlice mám k dispozici.
Sousloví “údajně vyměněný“ používám proto, že dle sdělení pana DEF ze společnosti Citroen Benešov k výměně filtru určitě nedošlo, protože cituji jeho slova „musel bych od března vzhledem k počtu najetých km jezdit za kombajnem.“
Takže nejenom že se v servisu KIA Čestlice setkáte s organizační neschopností, ale evidentně tento servis i okrádá své zákazníky.“
Já samozřejmě nevím, jestli k výměně filtru nedošlo záměrně nebo nějakým opomenutím a příliš mě to ani nezajímá. Teď jen doufám, že při prohlídce byly alespoň provedeny další úkony, které byly naúčtovány. Ano, díly jsem od servisu nepožadoval, i když každá „urban legend“ o servisech každého zákazníka upozorňuje, že si má nechat vrátit vyměněné díly, což mi teď doporučujete i Vy. Inu, důvěřuj, ale prověřuj, nebo si raději najdi důvěryhodnější firmu.
S tím souvisí další bod.
Ad mytí auta) Vůbec po Vás nechci, abyste mi vozidlo myli. V příspěvku jsem jen psal, že při první garanční prohlídce jste mi auto umyli, ale při druhé prohlídce se mytí nekonalo. Nevím totiž, jaké úkony jste přesně provedli, protože jsem po urgenci dostal odpoledne auto, které po vizuální stránce vypadalo zcela stejně jako auto, které jsem předával ráno. Předpokládal jsem, že auto se zvenku myje kvůli kontrole karosérie, což je úkon, který je podle mě na faktuře účtován pod položkou prohlídka 40 000 Km/24 měsíců. Nechci být moc jízlivý, ale nikdy jsem nečekal mytí auta ani při garančním zásahu, stačilo by mi, kdyby po odstrojení auta nezůstal bordel na zadních sedačkách.
Ad závěska na zrcadlo) Ta mi vůbec nevadila, naopak, přijde mi to od KIA Motors jako dobrý nápad. V diskuzním příspěvku jsem jen popisoval ten sarkastický škleb, který se mě zmocnil při pohledu na závěsku s nápisem “family like care” a po uvědomění si macešského přístupu NH Caru.
Ad internetová aplikace/telefonáty/neinformování o konci prohlídky) Již jsem psal i panu XYZ, že bych tyto organizační věci přehlédl, pokud by vše ostatní proběhlo bez problémů. Hodnocení KIA Čestlice jsme přes webové stránky poslal až v okamžiku, kdy jsem se dověděl, že i přes dlouhé čekání na auto mi nikdo nenabídl dezinfekci klimatizace ani jiný nadstandardní úkon a asi ani nevyměnil filtr. Přesto bude vhodné, když se „lidský faktor“, o kterém mluvíte, bude vždy do telefonu představovat jako NH Car Čestlice, a ne jen slovem „prosím“ – myslím, že to ocení i další zákazníci. Také když „lidský faktor“ řekne, že právě teď zaměstnaný technik zavolá za chvíli zpátky, bylo by vhodné upřesnit, v jakých časových jednotkách je „chvíle“ udávána – většina zákazníků si pod tímto údajem asi nepředstaví hodiny, nebo to, že má druhý den zavolat znovu.
Ad lepení ochranné nálepky) V mailu níže jsou spojeny mé jednotlivé příspěvky do diskuzního fóra, proto Vám asi nehrála ta časová souslednost.
Garanční prohlídka proběhla 23.3. 2012
26. 3. 2012 proběhla výměna srolované sametky (za poslední rok již potřetí) + se měnily sloupané kličky dveří a přetěsňovala kaplička (po koupi auta jsem u vás absolvoval výměnu palubky).
18. 7. 2012 – výměna ochranné nálepky (pravděpodobně „srolována“ při výměně sametky).
K 18. 7. Se vztahují tyto věty. Původně to mělo být za chvíli, po telefonátu to bylo za „NH Car“ chvíli.
„Navíc ve zmiňovaném servisu KIA jsem byl naposledy na výměnu samolepky u sametky (sametku už měnili 3x a pokaždé něco zmrví). Tvrdili, že je to práce na chvíli. Dvě hodiny po předání auta jsem pracoval v KFC, pak jsem zvedl telefon, jestli k výměně samolepky už došlo, a za dalších 10 minut mi milostivě řekli, že mám auto připraveno. Omluva žádná."
Děkuji i za vaši nabídku levnějších služeb a náhradních dílů.
Přesto si myslím, že vztahy mezi mnou a NH Carem již nejsou dobré a pro obě strany bude lepší, kdy využiju služeb jiného servisu. Psal jsme i panu XYZ, že některé věci mohou být dílem náhody, ale přesto moje důvěra k Vám, kterou jsem nabyl při shánění vozidla a která se postupně rozplývala po složení zálohy na vůz, je na tom nejnižším možném bodě. Důvěru ve mně znovu vzbudil jen v roce 2010 po prvních servisních peripetiích po koupi vozidla vedoucí vašeho obchodu, pan KLM.
Přiznám se, že jste první firma, na kterou jsem si takto veřejně stěžoval – tohle nedokázaly ani tak nepřátelské molochy jako jsou Česká pošta nebo Česká spořitelna.
Příjemný den
P.A.
KIA ProCeed GT Line 1.5 T-GDI 7DCT r. v. 2022 červená Infra
KIA CEED SW 1.6 CVVT Comfort Plus r.v. 2010 Q8 beige (prodáno)