Zdar jak sviňa všem.
Jelikož jsem zde nedávno a úspěšně pátral po informacích před koupí nového šviháka, napíšu své postřehy z našeho fungl nového Kia Ceed 1,4 SW (Comfort + Navigator, béžová metalíza) po ujetí 1000 km.
Takže na úvod: Nelituju, jsem nadšenej, zápory jsou zanedbatelné, i když jeden na odstřel.
Tady jsou klady...
+ Motor. Všechny diskuze, zda motor nebude slabota, mi přijdou zbytečné. Je pravda, že se raději kochám (že, pane doktore?), rychle nejezdím (na dálnici spíš 120, ale 170 jsem už s Cedem taky vyzkoušel a ještě byl táhnul), ale tenhle motor je zkrátka v pohodě. Držím ho v otáčkách, více řadím a jsem spokojenej. Do kopce a na předjíždění však zázraky nečekejte. Hlavně když jedete na Lužnici s manželkou (i když štíhlou a krásnou), 10letým vytáhlým synátorem, zlatým retrívrem, raftem, loďákem, zkrátka plným vozem... Ale jak říkám, to se vědělo. Kdo má vyšší nároky, nechť si připlatí a užije 1,6. Tahle 1,4 postačuje pro běžnou a úspornou jízdu.
+ Spotřeba. Super. I když to člověk přišlápne, tak se dlouhodobě pořád držím cca na 6,8. Jsem si jist, že super úspornou jízdou - myšleno 80-90 km v hodině - se dá stlačit na 6,0 (ale takovej magor fakt nejsem

). Musíme však počítat, že počítač trochu lže.... Delší štreku na dálnici jsem ještě nejel, takže s info nemohu sloužit. Ale bude to na beton o dost víc, když pojedete 130 a více.
+ Interiér. Prostor je fantastickej, pro rodinu s dětma s rezervou stačí. Zvažoval jsem i Berlingo, ale tady se dá vše v případě nutnosti vyřešit Thulí na střechu. Jinak si za volantem za ty prachy připadám jak v autě za 600 000 - čili škodovce ve stejné výbavě a motorizaci:-)))) Mám skoro 190 cm a nemůžu sedět za volantem úplně vzadu, pač bych pořádně nedosáhl na spojku. Výtky k rádiu nemám, snad jen ty lepší bassy by mohly být. Volant v kůži vřele doporučuju (ovládání rádia na něm je vynikající), je až ve výbavě Comfort, ale dá se koupit i varianta brod - extra potah za pár stovek... Jinak vše přehledné, jasné, chápe to i manželka
+ Výbava. za 360 tisíc mám auto i se třemi nosiči na kolo a chybí mi tam jediné: ESP. Jinak některé vychytávky snad ani nevyužiju. Tím chci říct, že když si koupíte výbavu Active Plus, je to možná rozumnější, jde-li Vám o peníze (Active Plus stojí 329 000, pokud se nemýlím). Ale Comfort má vyhřívané sedačky a trysky odstřikovačů, v kůži volant, řadící páku a ručku, mlhovky, zadní okýnka v elektrice... Bez všeho bych se obešel. "Možná, že to není štěstí, ale honem... Je to fajn," zavelela ovšem má drahá a v zimě zmrzlá žena jen kvůli tomu teplu zezpoda a na záda.
+ Jizdní vlastnosti. Skvělé, podvozek sedí, v zatáčkách si nemusíte moc lámat hlavu a seknout to tam svižněji. I s 1,4 se svezete sportovně. Brzdy dle mého laického názoru vynikající. Nevím, co chtít jako běžný jezdec víc.
A zápory...
- Parkovací asistent. Zařadím zpátečku: Píp. Couvám: Pííííííííííííííp. To vše tak nesnesitelnou fistulí, že se to zkrátka nedá vydržet. Tep mi letí nahoru stejně, jako když mám tradiční jednu chybu na tiketu v Tipsportu.

Tohle mi nikdo nevysvětlí. Vražda cestujících. Asi ten élent brzo vytrhnu, 15 let jsem se bez toho obešel, tak bych to zvládl i dál. Navíc ten senzor bere každou prkotinu 3 metry za autem. Soused vedle griloval a mohl se potrhat smíchy, jak to bylo slyšet i přes plot.
- Blinkr. Další malá kaňka. Páčka se vypne a vrátí do své polohy jen po ostré zatáčce, při výjezdu z běžného kruháče nikoliv. Ptám se do Žiliny: Proč??? A to i přesto, že jsem to před koupí věděl.
- Počítač. Je fajnovej, ale proč se po tankování vynuluje průměrná spotřeba, to opravdu, ale opravdu nevííííím, řekl by páně prezident Klaus. To se nemůžu svobodně rozhodnout, kdy chci nulovat já???
Sumasumárum. Mám výborné dojmy. Sice většinou ráno mávám v Cedu sedící manželce a sám dál sedlám svou Feldu, která mě za 8 let nikdy nenechala ve štychu, ale dobrý.

Tak snad mě

nezklame. Snad je to dobrá volba.
P.S.: Chcete-li, ptejte se mě, na co chcete, já na co chci odpovím. Ohledně auta, samozřejmě... Ne manželky.
