Stránka 1 z 1

Přívěsný vozík

PříspěvekNapsal: 13.12.2018 09:59
od Tazipes
Pídím se po zkušenostech z tahání přívěsu za Ceedem. Je zde někdo, kdo by za ním po delší dobu pravidelněji tahal přívěs o hmotnosti cca 1-1,2t? Zajímaly by mě jízdní vlastnosti s takovou náloží (jde při tom o život nebo je to v pohodě) a také vliv na techniku, hlavně tedy spojku. U té mám někdy pocit, že má co dělat se samotným autem. Já jsem za ním zatím tahal příležitostně malý nebržděný vlek cca 400 kg. Mám SW 1.6 benzín.

Re: Přívěsný vozík

PříspěvekNapsal: 14.12.2018 11:26
od kaduz
pár videí z netu, sice to není ceed a stejná motorizace, ale pro představu to stačí ;)
https://www.youtube.com/watch?v=fyBZqwPzP2k
https://www.youtube.com/watch?v=G01Kw_9OSQA
https://www.practicalcaravan.com/review ... 16-crdi-ls
https://www.jenningsmotorgroup.co.uk/bl ... ward/9443/

Je jasný, že se životnost spojky sníží, při tahání takhle těžkýho přívěsu. Já jsem nejvíc táhnul káru s cca 750 kg a už to bylo hodně znát, jak to s tím autem cvičilo.

Re: Přívěsný vozík

PříspěvekNapsal: 14.12.2018 11:39
od Tazipes
Děkuju za odkazy. Ten tam s tím jezdí jak hasič. S tou spojkou jsem to myslel tak, jestli někdo nevyrazil na výlet a po návratu nezamířil rovnou do servisu. Nedej bože ještě v jeho průběhu. A při příštím opět. :D

Re: Přívěsný vozík

PříspěvekNapsal: 14.12.2018 13:23
od Berka
Když jsem měl první generaci ceeda, půjčil jsem kolegovi auto aby si mohl přivézt karavan. Táhnul ho přes celou republiku a byl spokojený. Karavan vážil 1400 kg, jel celkem svižně a říkal že s ním nebyl žádný problém, jen spotřeba byla kolem 10 litrů nafty. On měl v té době Nissan Patrol a auto jsem mu půjčil protože ten jezdil samotný za 10-12 litrů, tak aby ho ta cesta přes celou republiku nezruinovala :D Později když už tahal karavan sám, tak Patrol jezdil za 16-18 litrů. Dnes ten samý karavan tahá za BMW X5 a ten o něm ani neví.
Myslím si, že ceed sice občasné jízdy s podobným přívěsem vydrží, ale na časté cesty to určitě není. Samotná jízda mu nijak nevadí, ale rozjíždění mu moc prospívat nebude a spojka bude trpět. O spotřebě ani nemluvím, ale u karavanu to hodně ovlivňuje odpor vzduchu.
http://www.kia-club.org/garage.php?mode=view_image&image_id=3062
Za druhým ceedem jsem táhnul obyčejný vozík o váze cca. 1000 kg (paleta s obklady) a celkem mi vadilo jak s autem houpe. Celou cestu s ním houpalo dopředu- dozadu. Nevím proč, na vyvážení vozíku jsem si dal záležet, takže oj nebyla přetížená, ani lehká, ale ten pocit byl divný. Za obyčejnou Dacií Dokker jsem táhnul 1,5 tuny a ten pocit jsem tam nikdy neměl.

Re: Přívěsný vozík

PříspěvekNapsal: 14.12.2018 14:29
od Tazipes
To jsem rád, že máš autentickou zkušenost. Vím, že za Octavií jsou střelci schopní tahat vozejk s dvěma koňmi. Ceeda s velkým přívěsem moc často člověk nevidí. Budu potřebovat několikrát do roka přesunout náklad cca 800 kg, s přívěsem dohromady 1100 kg na vzdálenost do 50 km. Nebyl jsem si jistý, jestli při tom auto nepřetrhnu. Vzadu mám silnější pružiny, tak snad to s tím houpáním nebude tak zlé.

Re: Přívěsný vozík

PříspěvekNapsal: 14.12.2018 19:29
od saano
Tož teda podelím sa aj ja s mojími skúsenosťami.
Mal som megana2 , 2004 sedan , 1,6 -83kw a ten teda išiel pekne. Bol určený ako ťažný kôň pri stavbe domu a bežne som ťahával 800-1200kg.
Samozrejme nebrzdený vozík takže, to že sa to nemôže mi je uplne jasné.
Ale chcel som vlastne povedať to že najdôležitejšie je správne rozloženie hmotnosti na vozíku a umiestnenie nákladu.Ťažisko vždy na stred nápravy a čo najbližšie k nej. Jasne že sa to vždy nedá ale pomôže to k úspešnému prevozu materiálu.
Megan išiel nakoniec do sveta a prišla Kia. Ale tam s ťažným zatiaľ nepočítam.

Re: Přívěsný vozík

PříspěvekNapsal: 17.12.2018 08:55
od only_one
Já jsem za GTlinem tahal vlek pořád na stavbu odtahal stovky tun matroše i plaťák a vozejk s koňma. Toho se nesmíš bát. Problém byl snad jen párkrát, když sem naložil kámen a nějak blbě to odhadnul a když sep potřeboval trošku písku a bagrista to taky nějak neodhadnul a vlek měl 1200 kilo a nebyl bržděnej. To se pak musí fakt opatrně, protože to nejde zastavit ta souprava :-D Crdi mělo na kouli 1800 kilo a cokoliv bržděnýho, když je mechanismus v pořádku nijak nemá zásadní vliv na auto. Pokud se nejede s karavanem vysloveně do hor a kopců a nejdezdí se po městě po semaforech s ohromným množstvím rozjezdů tak to autu nijak nevadí. Jen ta spotřeba je pak taková vyšší :-D