Stránka 1 z 5

Korekční tužka na lak

PříspěvekNapsal: 19.07.2008 18:19
od klobi2664
Jelikož mi nějaký zřejmě závistivec obtáhl auto zřejmě klíčem, byl jsem nucen si koupit korekční tužku. Po koupi jsem ale zjistil, že na obalu nějak chybí návod. Touto cestou bych chtěl poprosit o radu někoho kdo ji už využil jak se s tím zachází. díky

PříspěvekNapsal: 19.07.2008 19:12
od Most
Poskozene misto je ocistit a odmastit (např. technickym benzinem), po vyschnuti se poskozene misto pretre korekcni barvou. Pokud je to mozne pouze poskozene misto. Po zaschnuti se opravene misto pretre bezbarvym lakem (mel by byt soucasti). Po dokonalem protvrdnuti je mozne opravu zalestit lestici pastou.

(Pry i pri nejvetsi peclivosti jsou podobne opravy, zejmena u metaliz, obvykle viditelne, patrne)

PříspěvekNapsal: 19.07.2008 21:05
od Beda
Presne tak, korekcni tuzka je hodne videt :( spis doporucuji to zkusit nejdrive jen rozlestit ;)

PříspěvekNapsal: 19.07.2008 21:26
od mbiron
Souhlasim,to je jen vymezeni prostoru kde byla barva aby to nerezlo ale aby se podobny skrabanec odstranil tak na to je uz potreba lakovna a bohuzel nejaka ta kacka navic:-(

PříspěvekNapsal: 22.07.2008 18:11
od Riccardo
Mně dali za 250,- jenom ampulku s barvou a štětečkem ! Bezbarvý lak k tomu nebyl.
Jinak se s tím dělá fakt blbě. Když chceš překrýt jenom místo, kde není barva, tak musíš mít ruce jak chirurg. Dělal jsem to tak, že jsem si o ten štěteček otíral takovou třísku z párátka na zuby a s ksichtem asi 10 cm od škrábance a s vyplazeným jazykem jsem to zamáznul.
Stejně výsledek není 100% - chce to pak asi nějak zaleštit.

PříspěvekNapsal: 22.07.2008 20:21
od mbiron
Riccardo píše:Mně dali za 250,- jenom ampulku s barvou a štětečkem ! Bezbarvý lak k tomu nebyl.
Jinak se s tím dělá fakt blbě. Když chceš překrýt jenom místo, kde není barva, tak musíš mít ruce jak chirurg. Dělal jsem to tak, že jsem si o ten štěteček otíral takovou třísku z párátka na zuby a s ksichtem asi 10 cm od škrábance a s vyplazeným jazykem jsem to zamáznul.
Stejně výsledek není 100% - chce to pak asi nějak zaleštit.


To jsi mel vyfotit,to by stalo za to a mozna by si vyhral soutez o vyplazeny jazyk :P

PříspěvekNapsal: 23.07.2008 11:22
od thunder
nooo..pozeram ci by mi takato vecicka nepomohla..lebo som spozoroval na hrane kapoty z predu 2dierky odlupene asi az na plech su asi 2 az4cm od seba...nie je to vidiet pokial to neukazem dakomu ale prevda je ze ma to mrzi..myslite ze take nieco ako ta tuzka dokaze pomoct???

skusim to nafotit pre lepsiu predstavu a fofto dodam..

MOC PROS9M O POMOC

PříspěvekNapsal: 08.03.2009 19:04
od Mirek28
Mám smůlu jako hrom,mám najeto 113 km a ted mi někdo v ulici před barákem u rodičů odřel nárazník a blatník pod víčkem nádrže a lehce promáčkl ten lem blatníčku nad kolem . Je to je na sebevraždu !!!!! Samozdřejmě ujel. Nárazník je až na černý plast a na blatníku byla červená barva,která šla acetonem dolů a potom jsem to prozatím přeleštil leštěnkou. Není to moc,ale nové auto......... PROSÍM o radu všechny,čím rozleštit lak tak,aby se ty škrábance ztratili,naštěstí na blatníku to nikde není až na tu bílou barvu,ale jen srtržený ten horní lak. Barva 8Q béžová metalíza. Poradí mi někdo prosím ???????? MOC moc děkuji
Mirek

Re: Korekční tužka na lak

PříspěvekNapsal: 08.03.2009 19:26
od Čambrla
klobi2664 píše:Jelikož mi nějaký zřejmě závistivec obtáhl auto zřejmě klíčem, byl jsem nucen si koupit korekční tužku. Po koupi jsem ale zjistil, že na obalu nějak chybí návod. Touto cestou bych chtěl poprosit o radu někoho kdo ji už využil jak se s tím zachází. díky

Tak rad v předchozích příspěvcích jsi získal dost. Já ještě něco k postupu. Já měl na kapotě dírku od kamínku. Ve Zlíně jsem si koupil opravný lak - dvě tuby se štětečkem. V jednom barva, v druhém lak. Radili mi kapkou barvy zatřít dírku a po zaschnutí převyšující barvu odříznout žiletkou. Poté nanést kapku laku a rovněž seříznout po zaschnutí. Připadal jsem si při tom jako Riccardo. Je to piplačka, dělal jsem to několikrát, protože tou žiletkou jsem poškozoval lak v okolí. Musí se to opravdu moc a moc jemně. Mám ale poznatek, že po přetření lakem se radikálně mění odstít opravné barvy, zvýrazní se metalíza a není to tak výrazné. Nicméně vidět to je. Po pořádném zaschnutí rozleštit, ale opatrně, protože ta barva je měká a brzy jde dolů. Ovšem domnívám se, že ta opravná tužka je spíš na "bodky" od kamínků. Nějaký větší škrábanec - to asi bude problém. Držím palce chirurgu.

Mirek28 píše:......... PROSÍM o radu všechny,čím rozleštit lak tak,aby se ty škrábance ztratili,naštěstí na blatníku to nikde není až na tu bílou barvu,ale jen srtržený ten horní lak.

Já to dělám obyčejnou leštící pastou, ale je fakt, že jsem zatím dělal jen drobnosti. Ale existují údajně v obchodech i speciální na rozlešťování. Já to ještě nescháněl, třeba poradí někdo jiný. Mě ta obyčejná zatím stačila. Dovedu si představit, co bys s tím kreténem, co ti to "vyšperkoval", udělal. :evil:

PříspěvekNapsal: 08.03.2009 21:28
od Beda
@Mirek28
mam bohuzel taky sram na prednim blatniku u spolujezdce a nez abych utracel 100ky penez za kvalitni lestici pasty (viz. pro predstavu http://www.a-c.cz/cz/sortiment/f168.htm ), tak jsem to za necelych 200,- i s praci nechal rozlestit primo v servisu :idea: ... problem je ten, ze jdou rozlestit akorat skrabance v hornim bezbarvem laku (jsou to ty bile skrabance, ktere kdyz namocis, tak zcasti zmizej) pokavad mas skrabanec az na metalizu ci na plech/plast, tak to nemas sanci rozlestit :( jedine reseni, aby to nebylo videt, je komplet nastrik onoho dilu, korekcni tuzky ti pomuzou v tom smeru, aby to nebylo videt z dalky a hlavne aby to nezaclo reznout :idea:

PříspěvekNapsal: 08.03.2009 21:34
od PetrLa
Tohle já už po tom, co mi někdo nakreslil hřebíkem trojúhelník na víko od motoru, vůbec neřeším....je-li to v plastu, tak na to seru....je-li to až na plech, tak to zatřu barvou a lakem ve stejné barvě co jsem koupil na tyto účely.

Už jsem se narozčiloval dost....chvilku mi to bylo i líto jaké jsou lidi kurvy...ale už jsem asi otupěl.

PS: mám odřený nárazník vzadu...obě zadní kliky...přední nárazník a samozřejmě to víko od motoru. No stres.

PříspěvekNapsal: 08.03.2009 21:54
od vladislav
Já na to používám lupu a lak beru na špičku jehly...jinak je to přesně tak jak píše Beda.. :yes: :yes:

PříspěvekNapsal: 02.04.2009 23:37
od Most
Po dnesni koupeli auta se objevil nepekny tukanec na A sloupku. Pro jistotu jsem zkonzultoval se sefem pumpy, jestli nahodou mycka, ale pravdepodobnejsi je blizke setkani tretiho druhu s nejakym sutrikem. Cestou z mycky jsem si vybavil jsem si pote posledni 2 mesice a vim ze jsem se minimalne 2x lekl, kdyz neco rachlo do auta. Predni sklo jsem vzdy zkontroloval a v pohode.
Ceka me tedy navsteva nejakeho "chirurga", protoze tukanec je az na plech a uz je to trosku chytle, viz foto :(

A sloupek u ridice _________ Detail
Obrázek Obrázek

PříspěvekNapsal: 03.04.2009 06:23
od Dajek
@Most
tak to naštve :neutral:

PříspěvekNapsal: 03.04.2009 07:03
od mbiron
Most píše:Po dnesni koupeli auta se objevil nepekny tukanec na A sloupku. Pro jistotu jsem zkonzultoval se sefem pumpy, jestli nahodou mycka, ale pravdepodobnejsi je blizke setkani tretiho druhu s nejakym sutrikem. Cestou z mycky jsem si vybavil jsem si pote posledni 2 mesice a vim ze jsem se minimalne 2x lekl, kdyz neco rachlo do auta. Predni sklo jsem vzdy zkontroloval a v pohode.
Ceka me tedy navsteva nejakeho "chirurga", protoze tukanec je az na plech a uz je to trosku chytle, viz foto :(

A sloupek u ridice _________ Detail
Obrázek Obrázek



Teda to je dira jak vrata, do ktere mycky jezdis?