steinbauer - zvysenie vykonu kia ceed

"Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, říkají o mě, že jsem odborník".

Příspěvekod Tony » 08.01.2009 14:48

Berka píše:Výkon 85 kw má mít motor. Všude je uvedeno výkon motoru, a ne na kolech :-o . Že je výkon o něco větší je standartní snad u všech výrobců. Nikdo nechce řešit reklamaci po 2 letech že jeho motor má 80 kw.
Výkon se běžně měří na válcích (na kolech), ale pak se u auta zase změří na stejných válcích ztráty které se přičtou k naměřenému výkonu a máme výsledek jaký výkon je na motoru. Všechny tyto měření jsou ale s určitou tolerancí a správný výkon motoru změříte jen na stolici a motor kvůli tomu asi vyndavat nechcete :idea:
Změření na válcích má určitou vypovýdající hodnotu, ale nelze říct že ten kdo měl o 2kw větší výkon tam ten výkon bude mít i zítra. Stačí jiná teplota vzduchu (ta se sice taky do měření započítává) a výkon bude zase malinko jinde.


teplota vzduchu? až tak jo? tak předpokládám že ideální je ani zima ani horko že?
Tony aka FUCKER LUCKER in CoD World and LUCKER1984 in WoT
Kia cee´d 1,6 CRDi EX+
najeto 118 000 km

Uživatelský avatar
Tony Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1637  Témata: 13
Registrován: 16.11.2007
Bydliště: Nošovice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Příspěvekod snike » 08.01.2009 15:15

@Tony: ..... lepší je studený vzduch, hlavně u motorů s turbem. Studený vzduch má vyšší hustotu, tudíž se ho do motoru při sání dostane více. Proč myslíš, že se používají mezichladiče stlačeného vzduchu tzv. intercoolery :?:
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 100.888 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6109  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
100888 km @ 8.00 l/100km

Příspěvekod Tony » 08.01.2009 15:49

snike píše:@Tony: ..... lepší je studený vzduch, hlavně u motorů s turbem. Studený vzduch má vyšší hustotu, tudíž se ho do motoru při sání dostane více. Proč myslíš, že se používají mezichladiče stlačeného vzduchu tzv. intercoolery :?:


a studeny vzduch asi nemyslíš ted ty mrazy co? :wink:
Tony aka FUCKER LUCKER in CoD World and LUCKER1984 in WoT
Kia cee´d 1,6 CRDi EX+
najeto 118 000 km

Uživatelský avatar
Tony Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1637  Témata: 13
Registrován: 16.11.2007
Bydliště: Nošovice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6 l/100km

Příspěvekod slava » 09.01.2009 00:44

Tony píše:
snike píše:@Tony: ..... lepší je studený vzduch, hlavně u motorů s turbem. Studený vzduch má vyšší hustotu, tudíž se ho do motoru při sání dostane více. Proč myslíš, že se používají mezichladiče stlačeného vzduchu tzv. intercoolery :?:


a studeny vzduch asi nemyslíš ted ty mrazy co? :wink:

Tyto mrazy určitě nemyslí. Ale vzpomeň si na léto. Když jedeš ve dne a v noci. Je to krásně poznat, když se v noci
ochladí, že motor lépe táhne a lépe se jede. Je 23,40 hod. teď jsem byl venku, -15°C a vlaky jedou furt stejně. Samozřejmě
nemyslím, že by zpožděné. Myslím rychle, jasné? :evil: :razz: :razz:
S pozdravem :kia: za všechny, všichni za :kia: :thu:
Uživatelský avatar
slava Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 688  Témata: 1
Registrován: 11.11.2008
Bydliště: Hodonín, jižní Morava  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (2) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (1)

Kia PRO_cee'd (2009)
35000 km @ 6.8 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 01.02.2009 11:04

Vacsina ludi co "chipuje" argumentuje potrebou zlepsit pruzne zrychlenie, tak sem prosim dajte nejake merania po uprave. Vety typu "je to citit, akceleruje ovela lepsie" atd.. su cisto subjektivne v spojeni s placebo efektom uplne nic nehovoriace.

Skuste niekto doplnit napr. tabulku nameranej dynamiky u 1,6CRDi 85kw z AutoRevue.cz o udaje po uprave:

Zrychlení:

0-100 km/h: 10,1 s
0-120 km/h: 15,0 s
0-140 km/h: 20,6 s
0-160 km/h: 28,5 s

Nejvyšší dosažená rychlost: 195 km/h

Pružnost:

40 - 80 km/h: 2 st. 6,2 s; 3 st. 5,9 s; 4 st. 10,5 s
60-100 km/h: 3 st. 5,5 s; 4 st. 8,2 s; 5 st. 11,8 s
80-120 km/h: 3 st. 7,9 s; 4 st. 8,9 s; 5 st. 11,0 s

Vdaka.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Tony » 01.02.2009 11:56

ty stille to už máš nějaké upravené,ne? nebo chlapec umí dobře řadit...
Tony aka FUCKER LUCKER in CoD World and LUCKER1984 in WoT
Kia cee´d 1,6 CRDi EX+
najeto 118 000 km

Uživatelský avatar
Tony Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1637  Témata: 13
Registrován: 16.11.2007
Bydliště: Nošovice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 01.02.2009 12:27

Tony píše:ty stille to už máš nějaké upravené,ne? nebo chlapec umí dobře řadit...


Ahoj, zatial nemam. Tie hodnoty namerali na neupravenom aute. Teraz by som chcel vidiet hodnoty po uprave.

Inak osobne by som nevolil ziadne poweroxy ale poctive preprogramovanie RJ.
http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_46c1777229337&ga_id=GA_4680bc329fcef
Vsimnite si pekne upravenu krivku priebehu krutiaceho momentu oproti tej vlnovke v originale, to ti ziaden powerbox neurobi.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 01.02.2009 12:40

sTill - zvednout tlak turba a prodlouzit dylku vstriku - to je to, co chiptuning a powerbox dela !!!

Uz se tu o tom debatovalo. Steinbauer je udajne o necemi jinem...
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 03.02.2009 00:32

cmk píše:sTill - zvednout tlak turba a prodlouzit dylku vstriku - to je to, co chiptuning a powerbox dela !!!

Uz se tu o tom debatovalo. Steinbauer je udajne o necemi jinem...


Ved to, vela debat, ale exaktne udaje nikde. :-(

Ale je mi to uz jedno, motor si urcite chipovat nedam. 115k na toto auto uplne staci. A motor sa netrapi. Chapem ked chipuju Octavkari svoje 77kw 1,9TDi, ale my to potrebujeme? Myslim ze nie. Akurat davame zarobit vselijakym spekulantom (bez urazky, cest vynimkam) a hazardujeme so zivotnostou motora. 136k je aj tak v principe len trapny narast. Za tie prachy radsej pojdem na dovolenku alebo pol roka jazdim zadarmo.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 18.03.2009 09:13

Motorsport > tak co, uz probehlo nejake to mereni?
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Motorsport » 18.03.2009 09:45

Neproběhlo a neproběhne...... :no:

Po konzultacích s lidmi z ČVUT a Hyundai, a po prostudování dokumentací bylo vše uzavřeno s výsledkem - JE TO BLBOST

Dnešní řídící jednotky si nepřímo kontrolují, zda nedošlo k úpravě a pokud ano, tak na to zareagují tak, že upraví svůj program a ve finále je výkon srovnatelný jako bez úpravy..... Tato korekce výkonu proběhne během několika km jízdy, podle toho jak se využívá výkonový potenciál motoru. Tzn. po prvních x km se může zdát, že výkon je skutečně vyšší, ale postupně se vše vrátí na původní hodnoty. Toto se opakuje při každém nastartování. Pokud se to dobře načasuje, tak je možno i na brzdě naměřit zvýšení výkonu - vždy ale pouze jednou.

Jedinou cestou jak skutečně zvýšit výkon je přehrání SW řídící jednotky motoru. To sice jde, ale problém nastane při první návštěvě servisu, kdy diagnostika pozná, že je k dispozici novější verze SW a vše přehraje.....

Už vidím jak se opět rozpoutá bouřlivá debata, jak každý kdo má nějaké zvýšení výkonu tak to pozná..... Ne, ne - je dokázáno, že je to pouze otázka toho, čemu kdo věří. Když dám do auta prázdnou krabičku a řeknu tam jsou koně, tak většina běžných řidičů bude říkat jaký je to rozdíl.... (dokázáno testem, který se kdysi uskutečnil). Další drobnost píši již dopředu - palubní počítač bude při každé úpravě ukazovat nižší spotřebu, třebaže k nárustu výkonu nedojde, protože ŘJ motoru bude snižovat množství paliva, aby se srovnaly výkonové parametry....
Motorsport Neuvedeno
Prodejce příslušenství
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 148  Témata: 1
Registrován: 01.12.2007
Bydliště: Stč. kraj  Czech Republic (cz)

Příspěvekod Návštěvník » 18.03.2009 11:24

Takze Steinbauer i Racingbox NEFUNGUJI? (Tedy nezvysuji trvale vykon?)
Co na to Beda? Ten ma Racing box uz nejakou dobu...
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Beda » 18.03.2009 13:13

@cmk
nemam, jsem ho mel jen pujcenej ... moje poznatky jsou tu http://old.kia-club.org/viewtopic.php?p=38335#38335
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8296  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

...

Příspěvekod milan74kb » 19.03.2009 08:28

1.) mozno je to o subjektivnych pocitoch, ale moj je z toho dobry. Skusal som viackrat to zariadenie vypnut / zapnut, vykon pri takom stave aj druhom,
takisto vplyv na spotrebu a zatial sa mi potvrdzuje to co som hovoril uz davnejsie - pozitivny vplyv

2.) dost dobre nerozumiem tomu ako moze RJ korigovat steinbauer RJ nakolko ten je daleko za nou a original RJ nan nema dosah (pre nazorny priklad
pozri schemu zapojenia v prilozenom subore). Prave steinbauer koriguje a optimalizuje vystupy originalnej riadiacej jednotky.

Ak maju pani z CVUT a Hyundai nejake rukolapne argumentacie, dajte mi vediet a rad pojdem prevetrat predajcu ;-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
milan74kb Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 178  Témata: 5
Registrován: 07.11.2007

Příspěvekod Jakub » 19.03.2009 09:09

Tak pro názornost to popíšu asi takhle:

Představte si že řídící jednotka dává impuls dlouhý třeba 1sekundu a tomu odpovídá spotřeba 1l/100km (spotřeba se měří z délky impulsu, tedy z délky otevření vstřikovacích ventilů).
Přídavný tuning dělá to, že vám prodlouží impuls dejme tomu o 0,2 sekundy. Tedy ŘJ pošle impuls 1sekundu, tuning přidá 0,2 a ventil je tedy otevřený 1,2s - víc paliva, vyšší výkon. ŘJ má ale zpětnou vazbu a tak zjistí, že má motor zbytečně mnoho paliva. Proto zareaguje adaptací a zkrácením impulsu na 0,8 sekundy. Tuning přidá svoje 0,2 a ve výsledku je ventil opět otevřený tu jednu sekundu jako na začátku => stejný výkon. Jelikož si řídící jednotka "myslí", že impuls je jen 0,8s, tak pošle do PP data že jedeme za 0,8l/100 což je o 0,2 litru nižší spotřeba. Ve skutečnosti jsme jen oblbli řídící jednotku a spotřeba ve skutečnosti zůstala stejná (ventil otvíráme na 1s a ne na 0,8s jak si "myslí" ŘJ). To je celé kouzlo.

Dost jsem to pro pochopení zjednodušil, takže ty jednotky jsou samozřejmě nesmyslné, ale je to jen pro představu.
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 37
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1)
24. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Technický koutek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé