Stránka 1 z 5

Racingbox - zkusenosti z provozu

PříspěvekNapsal: 14.10.2008 19:22
od Beda
Dostal jsem moznost od Realcentra Usti n/L si bezplatne na mesic vyzkouset tzv. Racingbox. V tomto tematu budu uvadet sve zkusenosti z provozu.

Obrázek

Prvni poznatky:
- kolem 3000ot. je citit ztrata tahu a auto si rika o to, aby jste preradili vyse, u pateho rychlostniho stupne uz to citit neni
- pri jizde po meste 50km/h se da jet i na 4ku, uz se to tak nedusi => toto potvrzuje, ze Racingbox posouva max. tocivy moment uz pod hranici 1900ot.

Powerbox

PříspěvekNapsal: 14.10.2008 21:17
od black
Kurnik, chlape, to bych si chtel taky poridit. Tohle me moooc zajima.
Zvazuji tohle nebo chip....

PříspěvekNapsal: 14.10.2008 21:55
od Alife
Tak to som tiez zvedavy, a kolko ta skatulka stoji ma tiez zaujima.

EDIT:

BEDA: A nebude spravanie tvojho tatosa na sportovom filtri trosku ine?
A ta cena ma fakt zaujima, mna stal chip 8 litrikov.

PříspěvekNapsal: 15.10.2008 10:01
od Beda
Sportovni filtr dle meho subjektivniho posouzeni je jen o lepsim vytaceni otacek motoru (pridal mu trosku na zivosti). Spotrebu nejak neovlivnil :no:

S boxem je ta zivost motoru pozorovatelnejsi. Jeste mam v planu tam zkusit nalit Aral Ultimate Diesel :idea: ale to az se dostanu do Nemec.

PříspěvekNapsal: 15.10.2008 12:36
od snike
Ceník a detaily Raicingboxu je tady http://www.racingbox.cz/index.php?page=seznam_vozu&znacka=Kia&typ=Cee%B4d

Co jsem se bavil při zimní prohlídce s p. Dolínkem, tak Kia zvažuje, že bude nabízet klasický chiptuning pro CRDi. Nebude to řešeno Power boxem, ale nahráním nového programu do ŘJ, což je pro motor samozřejmě mnohem lepší a šetrnější ;-)

Pak ještě bude záležet na ceně :?::?::?: Pokud bych chtěl zvýšit výkon u svého auta, tak jedině klasickým chiptuningem a ne "prasáckým" Powerboxem :yes: :yes: :yes:

PříspěvekNapsal: 15.10.2008 13:33
od AllInOne
Já nevím, já nejsem zastánce ani chipu, ani ničeho jinýho. Člověk je tvor zajímavej...většina lidí kupovala CRDi s tím, že to jede jak z praku, jak mnozí uváděli,ale časem se člověk přežere a je mu to málo, takže začne zkoumat, jak to vylepšit. Neříkám, že mě ten motor stačí výkonově, ale koupil sem ho s tím, že by měl bejt pro moji potřebuju dostatečnej.

Ovšem jak jsem psal už v nějakém topicu, ropa už mě do domu v budoucnu nesmí a takové auto s takovým malým výkonem taky ne (brát s rezervou, taky jsem se rozmlsal). Raděj bych to prodal a koupil auto jiné, silnější

PříspěvekNapsal: 15.10.2008 22:07
od Motorsport
To Beda:

Ahoj, kam se to připojuje? Jestli se to připojuje na senzor tlaku v liště, tak bych to okamžitě vyndal. Mám zkušenosti z Hyundaie, kde jsme to zkoušeli a po ujetí několika tisíc km se měnily vstřiky. To zařízení totiž nedělá nic jiného, než, že dává zkreslenou informaci do ŘJ o tlaku paliva. Informace je nižší, než je skutečný tlak a tudíž ŘJ zvýší tlak v systému. Výsledkem je, že díky stejnému času otevření vstřiku, ale vyššímu tlaku, dostane motor více paliva. Vstřiky jsou ale bohužel dimenzovány na standardní tlak.... Navíc pokud se to špatně nastaví, tak vstřik nedovře úplně a ukapává nafta..... A navíc motor má vyšší spotřebu, kterou ale neukáže PP, protože neví, že je vyšší tlak a on chudák stále počítá s informacema z ŘJ.

Lepší systém je, který se připojuje ke vstřikům a poloze pedálu plynu. Tento systém je také připojen až za řídící jednotkou, dá se také jednoduše demontovat a nikdo nic nepozná. Při montáži se nic nenastavuje (každý modul je určen pouze pro jeden konkrétní motor) a systém dle informace o poloze plynu (aktuální poloha a rychlost změny) a požadavku na vstřik od ŘJ přepočítává dobu/okamžik vstřiku a sám ovládá vstřiky. Tyto systémy jsou ale složitější (HW i SW) a jsou tudíž mnohem dražší.

Je otázka zda je lepší nižší počáteční investice a vyšší náklady později nebo vyšší počáteční investice a klid :lol:


To bylo jenom takové malé zamyšlení a osobní zkušenost......

Racingbox

PříspěvekNapsal: 20.10.2008 21:52
od black
Presne, v zahr. se te svinarne rika powerbox apod. a pekne to przni motor.
Motor je dimenzovany na uplne jine formy uprav. Pripomina mi to tu cast stare zname pohadky, jak macecha osekava sekerou nohu vlastni dceri, aby se vesla do strevicku, co nekde potratila skleroticka behna Popelka, tedy dcera nevlastni...

...

PříspěvekNapsal: 21.10.2008 07:19
od milan74kb
Motorsport píše:
...
Lepší systém je, který se připojuje ke vstřikům a poloze pedálu plynu. Tento systém je také připojen až za řídící jednotkou, dá se také jednoduše demontovat a nikdo nic nepozná. Při montáži se nic nenastavuje (každý modul je určen pouze pro jeden konkrétní motor) a systém dle informace o poloze plynu (aktuální poloha a rychlost změny) a požadavku na vstřik od ŘJ přepočítává dobu/okamžik vstřiku a sám ovládá vstřiky. Tyto systémy jsou ale složitější (HW i SW) a jsou tudíž mnohem dražší.
...


A o co presnejsie ide ? Co taka sranda stoji ?

PříspěvekNapsal: 21.10.2008 07:52
od Beda
@milan74kb
ta sranda, kterou mam ja, stoji neco malo pres 7tis. Kc, jeste par dni a budu brat plnou, abych porovnal spotrebu, protoze pocitac aktualne ukazuje o 0,8l nizsi spotrebu nez predtim bez Racingboxu, takze jsem zvedavej zda lze a nebo ne :?:

@Motorsport
presne jak pises, je to pripojeny na rail do kabelu k senzoru tlaku, takze si to na 99% nehodlam nechat, je mozny, ze s tim nekdo najezdil desetitisice km bez problemu, ale jak se rika nahoda je sv*** a muzou mi odejit vstriky po par tisicich km, coz nebude levna zalezitost, kdyz jeden vstrik stoji v tisicich Kc

@skolnik
jaky mas zkusenosti ty?

PříspěvekNapsal: 21.10.2008 09:34
od Motorsport
Tusil jsem to :P

To o čem píši stojí min o 100% více. S tímto zařízením se dá i snížit spotřeba pokud se jezdí stejným stylem jako před montáží. Navíc je možno na palubní desku namontovat vypínač a zařízení zapínat jen když je potřeba. Na motorech CRDi to je vyzkoušené (i dlouhodobě) a oproti systému se zvyšováním tlaku v Railu nejsou zatím problémy.

PříspěvekNapsal: 25.10.2008 19:30
od Beda
Tak jsem dnes byl brat plnou a muzu potvrdit to, co psal Motorsport. Palubni pocitac ukazoval celkem o 0,9l nizsi spotrebu nez normalne, ale pri prepoctu na litry benzinu mi vysla spotreba stejna (+- 0,1l) jak bez Racingboxu. Takze se nenechte zmast tim, co vam rika pocitac :!:

Takze shrnuti:
+ tahne od nizsich otacek, neni nutno tolik radit
+ nejlevnejsi varianta jak si zvysit vykon motoru
+ zarizeni muzete kdykoliv sami odpojit
+ pri instalaci v autorazivanem servisu neprijdete o zaruku
+ prenosna na stejny typ motoru

+- spotreba je priblizne stejna

- palubni pocitac bude spatne pocitat prumernou spotrebu a prevdepodobne i celkovy dojezd
- muzou vam drive odejit vstrikovace, protoze zarizeni funguje na principu zvysovani tlaku vstriku
- za studena vice kouri
- zarizeni a kabelaz nevypadala moc vodotesne, takze pri myti motoru bych to radsi odpojoval


Na zaver jedna udalost z meho testovani. Overil jsem si, ze velmi vysoky vstrikovaci tlak je hlidan ridici jednotkou :idea: kdyz se mi druhy den po instalaci Racinboxu nepovedlo nastartovat. Nastartoval jsem az po odpojeni onoho zarizeni, v logu chyb se nachazel zaznam o velmi vysokem tlaku v railu a tak ridici jednotka zabranila nastartovani motoru. Takze mi v servisu hned druhy vymenili jednu krabicku za druhou a u ni uz jsem nepozoroval ani ty skokove ztraty tahu, jak jsem popisoval v prvnim prispevku a vuz uz nasledne startoval bez problemu ;) Pravdepodobne ta prvni byla spatne naprogramovana ci se vloudila nejaka jina chybka :?

PříspěvekNapsal: 25.10.2008 19:33
od Kužel
Takže když to shrneme ta rizika nestojí za ten daný výkon a efekt. Můj názor.

PříspěvekNapsal: 25.10.2008 20:43
od Motorsport
Díky za potvrzení toho co jsme již zjistili na stejném motoru u Hyundai.

Nevím, že by toto byl originální (schválený) doplněk a mám pocit, že pokud s tím pojedeš do jiného servisu, tak bude problém...

Palubní počítač udává nejen nesprávnou průměrnou, ale i okamžitou spotřebu a samozřejmě i dojezd, který se počítá z průměrné spotřeby.

I ten druhý systém se nedotkne záruky, i když si ho namontuji sám :no: . Zařízení je také připojeno systémem konektor-konektor a tudíž než jedu do servisu, tak ho odpojím....

Druhý systém má možnost instalovaní vypínače a je možno ho zapínat jen když je potřeba.

Systém je také přenosný na jakýkoliv vůz se shodným motorem, tzn. jak KIA, tak i Hyundai.

Konektory jsou vodotěsné a celý box je vodotěsný.

Spotřeba je s tímto systémem při shodném způsobu jízdy nepatrně nižší.

:lol: Pokud by i přes tyto argumenty byl zájem o systém se zvyšováním tlaku, tak ho můžeme dodávat asi tak za 1.000,- Kč a budou všichni spokojeni. Tzn. zákazník ušetří a my dobře vyděláme - tím jsem jen chtěl říci co ve skutečnosti stojí tato krabička :-D

PříspěvekNapsal: 26.10.2008 18:29
od Berka
Beda napsal:


Na zaver jedna udalost z meho testovani. Overil jsem si, ze velmi vysoky vstrikovaci tlak je hlidan ridici jednotkou kdyz se mi druhy den po instalaci Racinboxu nepovedlo nastartovat. Nastartoval jsem az po odpojeni onoho zarizeni, v logu chyb se nachazel zaznam o velmi vysokem tlaku v railu a tak ridici jednotka zabranila nastartovani motoru. Takze mi v servisu hned druhy vymenili jednu krabicku za druhou a u ni uz jsem nepozoroval ani ty skokove ztraty tahu, jak jsem popisoval v prvnim prispevku a vuz uz nasledne startoval bez problemu Pravdepodobne ta prvni byla spatne naprogramovana ci se vloudila nejaka jina chybka
_________________

... pochybuji že tam nějaký SW vůbec je. Po otevření krabičky by na tebe asi vykoukl malý odpor za 2.50 kč