Racingbox - zkusenosti z provozu

"Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, říkají o mě, že jsem odborník".

Příspěvekod Návštěvník » 01.11.2008 15:28

Motorsport píše:Teď nemám čas, ale večer zveřejním celé mé vyjádření k této a dalším otázkám....

Jenom krátce
Je hezké, že KMCZ zařadila do sortimentu svého schváleného příslušenství zařízení, které pracuje na tomto principu a je označeno, že není určeno pro provoz na pozemních komunikacích.....

No nic méně radostná zpráva je, že pokud doložím veškeré dokumenty o homologacích Steinbauer boxu, které umožní zápis změnu výkonu do TP, tak bude též Steinbauer zařazen jako alternativní schválené příslušenství. Hurá!!!!

Zřejmě náš box bude určen pro provoz na silnici a RacingBox pro ježdění po poli. Jinak si postoj KMCZ nedokáži vysvětlit :shock: :shock:


Je tam napsáno, že není schváleno, protože není a ani nemohlo být. Lepší, než se tvářit, že schváleno je, což? :| Administrativa na ministerstvu dopravy funguje stále jako za totalitního režimu a osobně mi přijde, že bez úplatků ani neotevřou dveře do budovy. K homologaci je potřebná jedna základní věc - schválení od výrobce nebo importéra. Vzhledem k tomu, že je to již zajištěno, nic by nemělo bránit tomu, aby byl Racingbox během následujících měsíců schválen pro provoz nikoliv TUV, ale 8SD dokumenty, které jsou zatím jedinou platnou normou pro homologaci u nás.
Návštěvník
 


km @ l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Příspěvekod snike » 01.11.2008 19:28

Nevím jak jste grafy měřili vy, ale v několika důvěryhodných motoristických časopisech byli naměřeny na motorové brzdě u Cee´da 1,6 CRDi hodnoty vyšší než u vás a to zhruba kolem 94 kW ;-) Pak mi vychází nárust výkonu okolo 5 kW a to za riziko zničení motoru dle mne, rozhodně nestojí :no: :no: :no:
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 100.888 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6109  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
100888 km @ 8.00 l/100km

Příspěvekod Motorsport » 01.11.2008 20:18

To all: mé vyjádření k tomuto uveřejním jak jsem již sliboval v samostatném tématu, neb tam rozeberu krom tohoto i další věci.....

To snike: Není brzda jako brzda. Pokud dělám závodní motory, tak používám pouze jednu brzdu, kde se brzdí jen samostatné, vymontované motory (zkušební komora s udržovanou teplotou, teplota a vlhkost nasávané vzduchu, chlazení motoru,.....). Pokud zde provedu několik měření, mám vždy srovnatelné výsledky. S válcovými zkušebnami je trochu problém. Výkon měřený na kolech je ovlivněn mnoha faktory a tyto faktory se při výpočtu "skutečného" výkonu zohledňují (zadáním opravného koeficientu). Pokud se dělá měření rozdílu výkonu před/po, tak se běžně postupuje tak, že se změří před úpravou a zadáním opravného koeficientu se dorovná změřený průběh na hodnoty dle výrobce a pak se provede se stejným nastavením měření po. Tím vzniknou dvě křivky před a po. Křivka před je srovnatelná s hodnotou výrobce a po je tedy nárůst po úpravě. Ve skutečnosti jsou obě křivky ale trochu posunuté.

Ovšem nejlepší zážitek: Byl jsem na jedné brzdě v Praze se závodní motorkou, a člověk na brzdě se mě zeptal: Kolik jsi slíbil zákazníkovi, kolik tam chceš nabrzdit? Tak jsem tu motorku opět naložil a jel jsem jinam...... Takže opakuji není brzda jako brzda :no:

Z válcových zkušeben v Praze bych použil snad Jarov, nebo raději v Německu Drážďany nebo Norimberg.

V pondělí zkusím domluvit měření v Drážďanech (objektivita, zkušebna TUV). Vezmu Steinbauer (už je objednán), u nějakého dealera objednám schválený doplněk Racingbox, protokoly ze zkušebny a TUV pro Steinbauer (již mám), totéž pro Racingbox asi nedostanu. Provedeme několi mnoho měření a porovnáme Steinbauer vs. Racinbox, ověříme výsledky měření z rakouské zkušebny a hodnoty zapsané v protokolu TUV. Pochopitelně součástí těchto měření není jen měření toho co chceme, tzn. výkon a kroutící moment, ale i toho nechtěného - kouřivost. A aby vše bylo snad objektivně zdokumentováno tak přibereme novináře z odborného tisku - účast již potvrzena (i když vím dopředu, že to bude prohlášeno za neobjektivní i když to bude doloženo protokoly ze skušebny TUV v Německu :idea: ). No a už jenom sehnat pokusného králíka, to zkusím také domluvit v Německu přes tamního našeho partnera.
Motorsport Neuvedeno
Prodejce příslušenství
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 148  Témata: 1
Registrován: 01.12.2007
Bydliště: Stč. kraj  Czech Republic (cz)

Příspěvekod Návštěvník » 02.11.2008 13:33

snike píše:Nevím jak jste grafy měřili vy, ale v několika důvěryhodných motoristických časopisech byli naměřeny na motorové brzdě u Cee´da 1,6 CRDi hodnoty vyšší než u vás a to zhruba kolem 94 kW ;-) Pak mi vychází nárust výkonu okolo 5 kW a to za riziko zničení motoru dle mne, rozhodně nestojí :no: :no: :no:


Důležité je srovnání před a po úpravě, což znamená, ze pokud je rozdíl např. 15 %, nebude u vozu, o kterém jsi četl, nárůst jen 5 kW, ale cca 14 kW.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 02.11.2008 14:14

Motorsport píše:To all: mé vyjádření k tomuto uveřejním jak jsem již sliboval v samostatném tématu, neb tam rozeberu krom tohoto i další věci.....

To snike: Není brzda jako brzda. Pokud dělám závodní motory, tak používám pouze jednu brzdu, kde se brzdí jen samostatné, vymontované motory (zkušební komora s udržovanou teplotou, teplota a vlhkost nasávané vzduchu, chlazení motoru,.....). Pokud zde provedu několik měření, mám vždy srovnatelné výsledky. S válcovými zkušebnami je trochu problém. Výkon měřený na kolech je ovlivněn mnoha faktory a tyto faktory se při výpočtu "skutečného" výkonu zohledňují (zadáním opravného koeficientu). Pokud se dělá měření rozdílu výkonu před/po, tak se běžně postupuje tak, že se změří před úpravou a zadáním opravného koeficientu se dorovná změřený průběh na hodnoty dle výrobce a pak se provede se stejným nastavením měření po. Tím vzniknou dvě křivky před a po. Křivka před je srovnatelná s hodnotou výrobce a po je tedy nárůst po úpravě. Ve skutečnosti jsou obě křivky ale trochu posunuté.

Ovšem nejlepší zážitek: Byl jsem na jedné brzdě v Praze se závodní motorkou, a člověk na brzdě se mě zeptal: Kolik jsi slíbil zákazníkovi, kolik tam chceš nabrzdit? Tak jsem tu motorku opět naložil a jel jsem jinam...... Takže opakuji není brzda jako brzda :no:

Z válcových zkušeben v Praze bych použil snad Jarov, nebo raději v Německu Drážďany nebo Norimberg.

V pondělí zkusím domluvit měření v Drážďanech (objektivita, zkušebna TUV). Vezmu Steinbauer (už je objednán), u nějakého dealera objednám schválený doplněk Racingbox, protokoly ze zkušebny a TUV pro Steinbauer (již mám), totéž pro Racingbox asi nedostanu. Provedeme několi mnoho měření a porovnáme Steinbauer vs. Racinbox, ověříme výsledky měření z rakouské zkušebny a hodnoty zapsané v protokolu TUV. Pochopitelně součástí těchto měření není jen měření toho co chceme, tzn. výkon a kroutící moment, ale i toho nechtěného - kouřivost. A aby vše bylo snad objektivně zdokumentováno tak přibereme novináře z odborného tisku - účast již potvrzena (i když vím dopředu, že to bude prohlášeno za neobjektivní i když to bude doloženo protokoly ze skušebny TUV v Německu :idea: ). No a už jenom sehnat pokusného králíka, to zkusím také domluvit v Německu přes tamního našeho partnera.


Ušetři peníze, můžu Ti říct, jak to dopadne 8-) Steinbauer je totiž výrobek složitější, důmyslnější a tudíž i lepší a bohužel dražší.

Podle mého porovnáváš nesrovnatelné, když to přeženu, je to jako bys srovnával výměnu jednotky za závodní oproti flashtuningu. Racingbox a Steinbauer totiž fungují na jiném principu. Objektivnější srovnání by bylo mezi Racingboxem a výrobkem např. od Küberl Tuning, PSI Motorsport, TuneKitem, či krabičkou od UR Tuning.

Přesto bych rád na tom testu spolupracoval a klidně se i podílel na nákladech, pokud bude zájem. Racingbox na testování zapůjčíme zdarma, to je maličkost, zajímalo by mě porovnání i s výše uvedenými výrobky, které si můžeme opatřit sami.

A pravdu máš v tom, že veškerá snaha bude ve výsledku označena za neobjektivní a výsledky za zkreslené, protože 9 z 10 tzv. odborníků Ti bude argumentovat, že ten odporový drát za 2, Kč, co je ve Steinbaueru, by takhle dokázali odbrzdit taky, kdyby chtěli, případně, že ty grafy z brzdy zavánějí Photoshopem 8-) Takže i kdyby nebyl zájem, abychom se na testování také podíleli, popřeju Ti hodně štěstí, protože je to chvályhodný záměr.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Motorsport » 02.11.2008 14:43

Díky za nabídku a za prohlášení ohledně Steinbauer boxu :wink:

Už jsem učinil nějaké kroky a nechci to rušit, protože se to setkalo s velkým zájmem. Odborný tisk o tom chce napsat, jde jim i všeobecně o porovnání těchto dvou systémů. Systém se změnou tlaku turba jsme s testu vyloučili, protože o tom stačí napsat teoretické pojednání a ukázat na neblahý vliv na motor (to napíše někdo z ČVUT z konstrukce, to zařídí novinář).

Racingbox se zakoupí jako schválené příslušenství KIA u autorizovaného dealera KIA, případně včetně montáže a bude reprezentantem této skupiny výrobků. Zrovna tak, jako Steinbauer bude reprezentantem druhé skupiny, do které patří i další výrobky jako např. ALPIN tuning a další.

Jako zkušebna byla schválně zvolena jedna z certifikovaných zkušeben, která nevydá pouze graf, ale vypracuje protokol o měření opatřený razítkem TUV (protokol bude se vším všudy - výkon, kroutící moment, emise, hluk,....).


Jak to dopadne, to víme asi všichni dopředu :shock: , tady jde ale i o jiné věci...... dnes večer konečně napíši své ohlášené pojednání, bohužel mám trochu práce a zatím jsem se k tomu nedostal.
Motorsport Neuvedeno
Prodejce příslušenství
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 148  Témata: 1
Registrován: 01.12.2007
Bydliště: Stč. kraj  Czech Republic (cz)

Příspěvekod Berka » 02.11.2008 14:53

@ motorsport ...před domem mi parkuje pokusný králík, tak kdyby byl zájem. 1.6 CRDi 85kw, najeto cca 13000 km
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

Příspěvekod Motorsport » 02.11.2008 15:10

Díky za nabídku, ale vzhledem k tomu, že s motory tak nějak soucítím, tak bych si na zkoušky nevzal auto od členů klubu.

Těch měření bude hodně a každé měření znamená vytočit zatížený motor od volnoběhu až do omezovače. A to s oběma systémy.

Jednou se mi takhle potkal motor z Yamahy. Písty, vačka, ventily,..... vše KO. Člověk si ho sám složil z upravených dílů (rádoby závodních), já k tomu dodělal elektroniku a šli jsme brzdit. Vše v pohodě, ale jakmile otáčky šli nad standardní omezovač, rána a ticho...... ten člověk tam dal sníženou hlavu, slabší těsnění, ale inteligentně zachoval standardní ventilové pružiny. Ty ventilky se nestihly vracet.....

Takže od té doby měření výkonu pouze na žádost a vlastní riziko zákazníka.......
Motorsport Neuvedeno
Prodejce příslušenství
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 148  Témata: 1
Registrován: 01.12.2007
Bydliště: Stč. kraj  Czech Republic (cz)

Příspěvekod Návštěvník » 02.11.2008 17:21

A je na Steinbauer box nekde odkaz? Popis funkce, cena apod... ?
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Beda » 02.11.2008 17:24

cmk píše:A je na Steinbauer box nekde odkaz? Popis funkce, cena apod... ?


http://old.kia-club.org/viewtopic.php?p=38449#38449
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8296  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Příspěvekod Berka » 02.11.2008 18:49

Motorsport píše:Díky za nabídku, ale vzhledem k tomu, že s motory tak nějak soucítím, tak bych si na zkoušky nevzal auto od členů klubu.

Těch měření bude hodně a každé měření znamená vytočit zatížený motor od volnoběhu až do omezovače. A to s oběma systémy.

Jednou se mi takhle potkal motor z Yamahy. Písty, vačka, ventily,..... vše KO. Člověk si ho sám složil z upravených dílů (rádoby závodních), já k tomu dodělal elektroniku a šli jsme brzdit. Vše v pohodě, ale jakmile otáčky šli nad standardní omezovač, rána a ticho...... ten člověk tam dal sníženou hlavu, slabší těsnění, ale inteligentně zachoval standardní ventilové pružiny. Ty ventilky se nestihly vracet.....

Takže od té doby měření výkonu pouze na žádost a vlastní riziko zákazníka.......


Jojo, souhlasím. Byl jsem u měření výkonu dvakrát a je to pořádný hukot. Na dálnici se to v autě nezdá, ale když člověk stojí kousek od auta které je přivázaný a roztáčí válce tak jsem chtěl zařvat- a dost!! Je to týrání, ale na druhou stranu si říkám to auto to musí vydržet, je na to stavěný. Ovšem několik testů za sebou bych nedovolil. Abych pak nejezdil MHD
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 02.11.2008 20:01

Motorsport - muzu poprosit nejaky vetsi info o tom, v cem je SteinBauer o tolik lepsi nez to, co prodava Kia?
Nerikam, ze tomu neverim a nezpochybnuju to, ale rad bych o tom vedel vic.

Z mych chabych znalosti vim, ze vykon lze zvysit vetsim plnenim (a pokud mozno treba i presnejsim), nebo tlakem Turba.

Tlak turba zvysuje kompresi, turbo samotny toci mnohem vic a leckdy to nezvladne.
Delsi vstriky prodluzujou delku horeni = vyssi teploty = hrozi opalovani pistu.

Tim nerikam, ze kdyz se udela ta ci ona uprava, tak to zakonite bude znamenat ten problem, ale nec pujdu a Steinbox koupim, rad bych slysel nejaky "uklidneni".

Jak tedy funguje Steinbauer?
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod snike » 02.11.2008 21:55

@cmk: Něco najdeš tady http://old.kia-club.org/viewtopic.php?t=1898 a rozdíl mezi oběma systémy popisuje Motorsport tady http://old.kia-club.org/viewtopic.php?p=37842#37842
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 100.888 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6109  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
100888 km @ 8.00 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 02.11.2008 22:12

OK, diky za odkazy...

Jeste se optam - je to opravdu odzkousene dlouhodobe na vice autech? Najezdim rocne kolem 40.000 km a rad bych, aby mi auto 5 let vydrzelo (ted to mam celkem cerstve - 2 mesice - 6.300 km).
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 03.11.2008 16:58

cmk píše:OK, diky za odkazy...

Jeste se optam - je to opravdu odzkousene dlouhodobe na vice autech? Najezdim rocne kolem 40.000 km a rad bych, aby mi auto 5 let vydrzelo (ted to mam celkem cerstve - 2 mesice - 6.300 km).


Racingbox jsme měli na služebních Magentisech, na některých najeto až 60.000 km a v té době bez potíží.
Návštěvník
 


km @ l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Technický koutek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé