Stránka 1 z 1

zly katalyzator?

PříspěvekNapsal: 10.02.2024 14:36
od dubrull
Dobry den, mam Ceed 1,4 benzin rv 2009, 320000km. Nepresiel som emisnou kontrolou pre CO pri zvysenych otackach - limit 0,2, namerane 0,44
auto ma vysoku spotrebu oleja a ked ho necham stat na volnobehu par minut pod vyfukom sa mi spravi cierna skvrna (asi olej?)

mal som dost zaneseny vzduchovy filter, ten som vymenil a vymenil som aj tesnenie veka ventilov (predtym bol olej na svieckach), dal nove sviecky a hladal som aj ine mozne priciny - v suvislosti s bordelom z vyfuku ktory mohol poskodit katalyzator som sa snazil preverit cez OBD a 02 senzory jeho funkcnost ale nie som si isty ci to robim spravne, prikladam vystup. Myslim, ze kat bol dostatocne zohriaty na meranie a ze senzor na vystupe by nemal mat taky pohyb ako ma alebo sa mylim? Mam podla tych vystupov zly katalyzator? Pripadne co by som mal este skontrolovat? Ak je kat zly oplati sa mi ho menit alebo mi ho olej ktory sa pravdepodobne dostava do vyfukoveho potrubia hned znova znici?

vdaka za rady

Re: zly katalyzator?

PříspěvekNapsal: 10.02.2024 19:11
od Beda
Signál z lambdy na výstupu by měl být ve formě křivky bez kmitů, což u tebe není, takže ano katalyzátor může být po smrti a nemá cenu tam dávat nový, pokavad by se nevyřešila příčiny jeho usmrcení :roll:

Vyndal bych lambdu na vstupu a koukal endoskopem na vnitřek katu, zda je rozpadlý.

Re: zly katalyzator?

PříspěvekNapsal: 23.02.2024 19:25
od therion
dubrull píše:Dobry den, mam Ceed 1,4 benzin rv 2009, 320000km. Nepresiel som emisnou kontrolou pre CO pri zvysenych otackach - limit 0,2, namerane 0,44
auto ma vysoku spotrebu oleja a ked ho necham stat na volnobehu par minut pod vyfukom sa mi spravi cierna skvrna (asi olej?)

mal som dost zaneseny vzduchovy filter, ten som vymenil a vymenil som aj tesnenie veka ventilov (predtym bol olej na svieckach), dal nove sviecky a hladal som aj ine mozne priciny - v suvislosti s bordelom z vyfuku ktory mohol poskodit katalyzator som sa snazil preverit cez OBD a 02 senzory jeho funkcnost ale nie som si isty ci to robim spravne, prikladam vystup. Myslim, ze kat bol dostatocne zohriaty na meranie a ze senzor na vystupe by nemal mat taky pohyb ako ma alebo sa mylim? Mam podla tych vystupov zly katalyzator? Pripadne co by som mal este skontrolovat? Ak je kat zly oplati sa mi ho menit alebo mi ho olej ktory sa pravdepodobne dostava do vyfukoveho potrubia hned znova znici?

vdaka za rady


Pokud jsi mel viko ventilu dole , meril jsi ventilove vule? Pokud ano a jsou ok?
Meril jsi tlaky?
Test je podivny uz vzhledem ke klesajici teplote vyfukovych spalin. Jak presne probihal?
Pokud motor zere olej je mozne, ze je uz vydreny od strepin z katalyzatoru

Re: zly katalyzator?

PříspěvekNapsal: 07.03.2024 16:37
od dubrull
bol som s tym v kii potvrdili zly katalyzator a zle odvetranie nadrze

volu ventilov som nemeral ale tlakovu skusku som robil
sucha 120, 125, 110, 110
mokra 130, 140, 110, 125

neviem najst ake su spravne hodnoty pre moj motor G4FA 1,4 ale cisla sa mi zdaju nizke - kazdopadne vymenit len katalyzator asi nie je dlhodobe riesenie

Re: zly katalyzator?

PříspěvekNapsal: 07.03.2024 17:54
od therion
Tlak by neměl být nižší 1,0 MPa a neměly by se lišit v různých válcích o více než 0,1 MPa. Ale pokud jsi nezmeril ventilove vule , muze byt nizsi tlak zpusobeny prave nedoviranim ventilu. Pri takovem najezdu uz muzou byt zaklepane. Staci ti bezna sparomerka https://www.unihobby.cz/sparometr-20-pasku-0-05-1-00-mm.

Nominální vule pro vyfukový ventil je (0,25±0,05) mm, pro saci ventil - (0,20±0,05) mm.

Re: zly katalyzator?

PříspěvekNapsal: 08.03.2024 12:12
od dubrull
dakujem, premeriam, meradlo mam len som nevedel ake maju byt cisla