zly katalyzator?

Dobry den, mam Ceed 1,4 benzin rv 2009, 320000km. Nepresiel som emisnou kontrolou pre CO pri zvysenych otackach - limit 0,2, namerane 0,44
auto ma vysoku spotrebu oleja a ked ho necham stat na volnobehu par minut pod vyfukom sa mi spravi cierna skvrna (asi olej?)
mal som dost zaneseny vzduchovy filter, ten som vymenil a vymenil som aj tesnenie veka ventilov (predtym bol olej na svieckach), dal nove sviecky a hladal som aj ine mozne priciny - v suvislosti s bordelom z vyfuku ktory mohol poskodit katalyzator som sa snazil preverit cez OBD a 02 senzory jeho funkcnost ale nie som si isty ci to robim spravne, prikladam vystup. Myslim, ze kat bol dostatocne zohriaty na meranie a ze senzor na vystupe by nemal mat taky pohyb ako ma alebo sa mylim? Mam podla tych vystupov zly katalyzator? Pripadne co by som mal este skontrolovat? Ak je kat zly oplati sa mi ho menit alebo mi ho olej ktory sa pravdepodobne dostava do vyfukoveho potrubia hned znova znici?
vdaka za rady
auto ma vysoku spotrebu oleja a ked ho necham stat na volnobehu par minut pod vyfukom sa mi spravi cierna skvrna (asi olej?)
mal som dost zaneseny vzduchovy filter, ten som vymenil a vymenil som aj tesnenie veka ventilov (predtym bol olej na svieckach), dal nove sviecky a hladal som aj ine mozne priciny - v suvislosti s bordelom z vyfuku ktory mohol poskodit katalyzator som sa snazil preverit cez OBD a 02 senzory jeho funkcnost ale nie som si isty ci to robim spravne, prikladam vystup. Myslim, ze kat bol dostatocne zohriaty na meranie a ze senzor na vystupe by nemal mat taky pohyb ako ma alebo sa mylim? Mam podla tych vystupov zly katalyzator? Pripadne co by som mal este skontrolovat? Ak je kat zly oplati sa mi ho menit alebo mi ho olej ktory sa pravdepodobne dostava do vyfukoveho potrubia hned znova znici?
vdaka za rady