Stránka 1 z 1

kia ceed 2012 - vyřešeno + návod - nefunkční topení

PříspěvekNapsal: 08.07.2021 17:33
od Toydolls91
Zdravím,

Mám Kia Ceed 1.6 CRDi, 66kW, r.v. 2012

Kdy problém nastal:
Nechal jsem auto na parkovišti a bohužel i rozsvíceno vevnitř, čehož jsem si nevšiml
Vrátil jsem se po 10 dnech a samozřejmě baterie total KO.

Problém:
Nahodili jsme baterii za pomocí jiného vozidla a již po cestě domů jsem zaregistroval problém, že nejde ventilátor na pozici 1,2,3...pouze 4max funguje

Moje řešení:
Zkontroloval jsem u řidiče, jestli nejsou KO pojistky, nejsou, jsou v pořádku, vyměnil jsem Vnitřní ventilátor u spolujezdce - bílá vrtule se točí, ale stále problém nevyřešen

Dotaz:
Nevíte prosím čím ještě by to mohlo být ? napadlo me ještě možná pojistky pod kapotou (tam vizuálně vše ok), ovšem ty větší pojistky co mají 40A+ nelze poznat zdali jsou ok

Budu rád za jakoukoliv radu, servis až na posledním místě.
Děkuji

Re: Nefunkční ventilátor pozice 1,2,3 - prosím info

PříspěvekNapsal: 08.07.2021 22:45
od johnyfly1
odpor ventilatora :) 4ty stupen ide viac menej napriamo preto ide iba on :)

Re: Nefunkční ventilátor pozice 1,2,3 - prosím info

PříspěvekNapsal: 09.07.2021 10:34
od Toydolls91
Ahoj děkuju, jen dotaz, kde ten odpor ventilátoru najdu ? pod řidičem nebo spolujezdcem ? zkoušel jsem googlit, ale i tam to není dost od lidí jasný

Re: Nefunkční ventilátor pozice 1,2,3 - prosím info

PříspěvekNapsal: 09.07.2021 11:32
od johnyfly1
nemám momentálne nainštalované GDS ale podľa rozkresu dielov to vyzerá že je niekde blízko ventilátora a filtra :) teda pred spolujazdcom ...
ináč neviem ako u KIE ale pri niektorých BMW bol tento odpor keď bol zlý časťou príčinou vybíjania batérie :)

Re: Nefunkční ventilátor pozice 1,2,3 - prosím info

PříspěvekNapsal: 09.07.2021 11:59
od Toydolls91
Tak jsem našel problém a našel i samozný odpor...., skutečně v tom odporu byla odpojená část, která je připájená, musím pájit, po opravě a pokud vše půjde přidám nějakou foto dokumentaci, kde se věci nachází, děkuji za pomoc

Re: Nefunkční ventilátor pozice 1,2,3 - prosím info

PříspěvekNapsal: 09.07.2021 12:19
od johnyfly1
odporucam to ako docasnu opravu... inac odporucam kúpiť novy nestoji tak vela :)

Re: Nefunkční ventilátor pozice 1,2,3 - prosím info

PříspěvekNapsal: 09.07.2021 16:41
od Toydolls91
Než se pustíte do koupi dílů tak doporučuji bod 1-2
Jsem amatér, žádný mechoš, všiml jsem si že píšu předražný odpor ale je to předřadný odpor tak pardon
Některé infa mám z jiných forech a videi, níže jsem jen já sepsal vlastní zkušenost pro KIA CEED 1.6 CRDi, diesel, 66kW, r.v. 2012., již sem opravil a funguje vše jak má (zatím :-D)

1. Zkontrolovat pojistku pod kapotou obr. 1(1) a 1(14) - pátý zleva jestli není poškozen (pokud viditelně je poškozen tak nečti dál a hledej pomoc jinde :-) )
2. Zkontrolovat pojistky v kabině u řidiče jestli nejsou vyhořelé ty 10A červené co patří k větání, klimatizaci obr. 1(11) a 1(12)
3. Pokud pojistky jsou OK, tak u spolujezdce obr. 1(2) v prostoru nohou oddělat kryt (na 3 černý šroubky), po oddělání krytu uvidíte obr 1(3); doporučuji oddělat i přihrádku pro lepší přístup
4. poté oddělej další kryt obr 1(3) a uvidíš obr 1(4); 1(5) je napájecí kabel pro Vnitřní ventilátor
5. obr 1(10) - Předřadný odpor

Všechny fotky zde: KIA CEED RADA
Pro jistotu i na svuj profil na pořád: https://uloz.to/file/9vaFRKMTklCu/rada- ... 9ZHIchLGMx

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: VYŘEŠENO+návod --> Nefunkční ventilátor pozice 1,2,3

PříspěvekNapsal: 09.07.2021 18:21
od Jakub
Jenom technická poznámka - předřadné odpory se používaly v minulosti. Dnes je tam spíše výkonový MOSFET tranzistor a ventilátor používá PWM regulaci.

Re: VYŘEŠENO+návod --> Nefunkční ventilátor pozice 1,2,3

PříspěvekNapsal: 09.07.2021 18:33
od Toydolls91
Budu doufat že postup je stejný, a nebo alespoň podobný, moje 2012 má již historické věci :-)