Ahojte, taky přispěju svou troškou do mlýna
Mám Ceed, rok 2011, benzin 1.4, 77kW. Koupil jsem ho teda z druhý ruky v roce 2019, takže úplně nevím, jak to tam s katalyzátorem bylo či nebylo předtím, jestli se měnil.
Nicméně STK 10/2019 jsem prošel a pán mi říkal, že ty hodnoty nejsou kdovíjak dobrý a že je to teda ostuda na tak "mladej" katalyzátor. To už asi byla předzvěst, protože 12/2019 se ten první keramickej katalyzátor rozpadl a přiucpal ten druhej. Auto ztratilo dost tah a ve vyšších otáčkách mi na rychlostce dokonce chcípl motor
- z kopce! Tenkrát jsem ještě neměl tu zkušenost, co by to mohlo být, tak jsem to hodil do Auto Pavlů v Liberci (autorizák) - tam to viselo přes Vánoce, celkem víc než měsíc. Nakonec vyměnili spojkovou sadu (13 000 Kč), která to teda taky potřebovala, ale na ten katalyzátor nepřišli... tvrdili, že je to OK, že to byli projet. Mě bylo v prvním kopci jasný, že to dobrý není. V jiným servise na to přišli (hurá
) a když jsem slyšel cenu za ty dva katalyzátory, tak mě málem omyli (nehurá...). Nakonec sehnali něco z druhovýroby, taky keramika, platil jsem cca 25 000 Kč za ty dva katy + lambda sonda + práce. Opraveno 04/2020.
Tím ta story nekončí, protože následně začal motor žrát olej a to tak, že jsem během dvou měsíců přišel o skoro všechen a to tam byl zrovna po výměně. Po rozdělání motoru bylo vidět, že se zapekly na všech válcích pístní kroužky. Příčina zřejmě souvisí s těmi katalyzátory, asi prostě ten horkej plyn neměl kam utíkat. A jelikož jsem s tím nějakou tu dobu jezdil, raději mi ten motor přeměřili, nakonec nebylo potřeba dělat vyvložkování. Taková pologenerálka motoru, nové pístní kroužky, svíčky, těsnění... 26 000 Kč. Pak mi vzápětí odešla ta nová lambda sonda, protože ten olej ji prostě nakarbonoval, nefungovalo jí nahřívání
. Výměna přední lambda sondy. Katalyzátor prý od pohledu vypadal dobře. Použil jsem dvakrát Oxicat na pročištění a standardně do benzinu přidávám VIF do každé nádrže.
STK s tímhle druhovýrobovým katalyzátorem jsem v 10/2021 prošel, byť ta hodnota byla fakt hraniční. Občas se mi rozsvicoval motor a diagnostika mi ukazovala P0420 chybu, což je prostě nízká efektivita katalyzátoru - často při nižších otáčkách při jízdě na pětku (kolem 80 km/h zpravidla). Ale to tenhle katalyzátor dělal už od začátku. Vždycky jsem tu chybu prostě smazal a jel dál.
No a přesně dva roky a dva týdny po výměně katalyzátoru hádejte co... Rozpadl se ten hajzlík zase
. Vydržel to cca 35 000 kilometrů. V servise nad tím mudrcovali a prý už zbývají jen vstřiky, že by dávaly špatně a je možné, že palivo dodetonovává v tom prvním katu a postupně ho porušuje. Takže 03/2022 a auto sedí v servise a já mám dilema, jestli odepsat auto co už tolik sežralo, nebo to ještě zkusit.
Je to prostě šprýmař to auto
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.