Stránka 1 z 1

Ísť/neísť na garančnú prehliadku?

PříspěvekNapsal: 17.08.2017 19:14
od Mike_BossO
Ahojte

V decembri 2017 mi končí 7 ročná záruka na auto a neviem, či má význam riešiť ďalej závady v predraženom autorizovanom servise (konkrétne Araver v TN) alebo, či kvôli závadám oslovím iný normálny profesionálny autoservis a olej si nechám vymeniť u známeho len za cenu materiálu.
Ako druhý majiteľ auta som bol v autorizovanom servise len raz na záručnú prehliadku, kde ma na konci prekvapila viac ako 300% prirážka za olej. Cvakol som si aj faktúru aby som sa mohol pochváliť:
faktura.jpg


Chcem ešte do konca záruky vyriešiť drobné závady a zaujímalo by ma, či niekto nevie alebo nemá skúsenosti s tým, či si autorizované servisy v rámci záručných opráv účtujú plnú sumu za opravu drobných poškodení, ktoré mam na aute? Ak si účtujú plnú sumu za opravy môžem si tieto poruchy opraviť sám alebo navštíviť iný autoservis, ktorý mam bližšie.

Na aute mám tieto závady:
1. poškodený-prasknutý blatník na ľavej prednej strane
Lavy predny blatník-prasknuty plast.jpg


2. popraskaná a odlúputa plastová páska nad sklom na ľavom zadnom okne
Lave zadne okno-odlupnuta-popraskana paska.jpg


3. auto ma 122tis. km, akú ma približné životnosť reťaz na rozvodoch kým to bude potrebné vymeniť? Existuje pri reťazi nejaký interval výmeny? Alebo stačí čakať na to kým sa problém ukáže sám napríklad zhoršeným štartovaním alebo rachotaním z motora?

Re: Ísť/neísť na garančnú prehliadku?

PříspěvekNapsal: 17.08.2017 20:05
od mv12
Nejsem si jist, zda úplně rozumím otázkám, ale pokusím se o odpověď:

1) Zda jezdit dále do autorizovaného servisu po konci záruky, to je na tobě. Pokud máš levnější a lepší variantu, tak proč bys tam jezdil? Ono tam nemusíš ani v době záruky, údržbu a servisní prohlídky můžeš ze zákona dělat i v neautorizovaném servisu ;) Jen je to trochu risk, musíš pak při reklamaci dokázat, že to bylo prováděno řádně s odpovídajícími díly a automobilkou předepsanými postupy (a úplný základ je mít i záznamy v servisce).
Zvaž si ale záruku na karoserii, která je tuším o dost delší jak 7 let. Tam je určitě nějaký požadavek na pravidelné kontroly karoserie, takže jestli si jí chceš udržet, tak bys je musel dodržovat. Přesné podmínky si najdi sám, nebudu to hledat, ale předpokládám, že to snad není podmíněno veškerým servisem, ale jen tou kontrolou karoserie, což je otázka, zda to za to stojí absolvovat nebo ne.

2) Otázce na ty opravy nerozumím. Pokud to chceš reklamovat, nic platit nebudeš, maximálně ti to neuznají a nabídnou placenou opravu, se kterou ale souhlasit nemusíš (prasklý blatník po 7 letech provozu, asi těžko reklamovat, tu barvu, pokud se jen oprýskala a není to mechanicky sedřené, možná jo ale nevím, nevím...). Pokud to chceš nechat opravit na vlastní náklady, tak autorizovaný servis vyjde s velkou pravděpodobností nejdráž, takže mi uniká, co bys chtěl slyšet?

3) Rozvody tohoto 1.4 motoru mohou být problém... Prostuduj si celé tohle téma: viewtopic.php?f=22&t=4030 a dozvíš se víc. Někomu se tam podařilo nechat to zkontrolovat ještě před skončením záruky a vyměnit na záruku. Pokud by to nešlo, stejně bych asi radši preventivně vyměnil...

Re: Ísť/neísť na garančnú prehliadku?

PříspěvekNapsal: 17.08.2017 21:23
od ghoosttt
Ja som počas 7 ročnej záruky bol len raz v autorizovanom servise (Aspekta Trade PU) na servisnú prehliadku. Faktúra bola tiež cez 200€. Potom som už chodil len do neautorizovaného servisu a zrazu ma servisná prehliadka vyšla na cca 90-100€. Neskôr som mal problém s imobilizérom a v rámci záruky som ho dával robiť. Pri zistení že nechodím na servis do KIE požadovali kompletnú dokumentáciu o vykonaných prehliadkách v neautorizovanom servise. Po troška byrokracii nakoniec nebol žiaden problém.