Stránka 1 z 1

Zhasnutie motora, ESP + imobilizer

PříspěvekNapsal: 19.08.2015 08:53
od MMich4
Zdravim Vas.
mam nasledujuci (zrejme komplexnejsi) problem s Kia Ceed SW, 1.6 CRDI, r.v. 2008. Tu je jeho geneza (mozno v nej odbornik najde suvislosti):
1) nepresiel som emisnou - klasika dymovost -> tak som pridal Diesel anti smoke a moju Kiu som "trocha" poprehanal na dialnici, aby sa vycistili potrubia. Druhou emisnou som uz presiel
2) po par tyzdnoch po emisnej zacalo horsie startovanie (motor nechcel naskocit, starter v pohode krutil), ale dalo sa to obist stlacenim plynu pri startovani a motor naskocil. Tento maly problem po mesiaci akosi sam zmizol. (zeby problem v palivovom systeme?)
3) Uz druhy krat vramci poslednych 2 mesiacov sa mi ale stala nasledovna (uz neprijemnejsia) vec: Nastartujem motor, rozbehnem sa a po 10 metroch sa motor vypne (nie zdochne, ale plynule tichucko zhasne), zaroven sa mi rozsvietia kontrolky ESP a imobilizera. Nasledujucich x startovani motor nenaskoci (pri toceni klucom v spinacej skrinke sa kontrolka imobilizera rozsvieti a zhasne presne tak ako ma, teda na problem cisto s immo to nevyzera)
Ked to startovanie uz skusam (x+1)-krat, a skusam to s tym plynom a (zo zufalstva) aj s brzdovym pedalom, tak motor naskoci v momente, ked stupim na brzdu. Co ma brzda spolocne so startovanim? Zeby chyba v elektrike?
Ked po tom (x+1)-vom konecne uspesnom nastartovani jazdim, tak otacky motora nejdu cez 3000 - OK, nudzovy rezim, ale bez akejkolvek ikony na panely. pridem domov, motor vypnem a znova nastartujem (uz bez problemov) a otacky bez problemov idu cez 3000, cize problem akoby vyrieseny.

Bol som uz 2 krat na diagnostike, raz v neautorizovanom, raz v autorizovanom kia servise. vsetko je OK, takze vlastne nevedia, co konkretne riesit.

Ak mate skusenosti s podobnym problemom, resp ma viete nasmerovat na nieco konkretne, budem vdacny.

pekny den prajem vsetkym
M

Re: Zhasnutie motora, ESP + imobilizer

PříspěvekNapsal: 19.08.2015 20:14
od Beda
Seslapla brzda musela byt snad jen u automatu (a to nevym zda zrovna u Cee'da), kdyz chces nastartovat, automat asi nemas, ze?

Re: Zhasnutie motora, ESP + imobilizer

PříspěvekNapsal: 20.08.2015 00:14
od crui5er
Podle toho co popisuješ, bych to viděl na EGR ventil. Nijak to ale nesouvisí s těmi kontrolkami.

Re: Zhasnutie motora, ESP + imobilizer

PříspěvekNapsal: 20.08.2015 07:24
od MMich4
zdravim Vas, dakuejm za reakcie

ad Bedova reakcia -> ano, je to manual
ad Crui5erova reakcia -> to iste mi hovorili aj v neautorizovanom servise pred diagnostikou, lenze kedze diagnostika bola cista, tak uz sme to dalej nerozvijali. Nie som fachman, takze mozno hlupa otazka - pamat chyb sa neustale prepisuje? T.j. ak aj by bol problem s EGRkom a ja potom jazdim dalsie 3-4 dni bez vyskytu problemu, kym sa dostanem do servisu, tak sa moze stat, ze diagnostika je cista?

M

Re: Zhasnutie motora, ESP + imobilizer

PříspěvekNapsal: 20.08.2015 12:33
od crui5er
Paměť chyb by se samovolně vymazat neměla. A i kdyby, tak určitě ne už po 4 dnech. Nicméně ta dýmivost, problém se startováním a padaní do nouzového režimu naznačuje vadný EGR. Nemáš ho náhodou zaslepený a deaktivovaný v ŘJ?

Re: Zhasnutie motora, ESP + imobilizer

PříspěvekNapsal: 20.08.2015 12:48
od MMich4
zdravim
EGRko je od vyroby nedotknute, ziadne zasahy. Ak sa neobjavi ina pravdepodobna pricina tych problemov, tak ho dam vycistit/vymenit - v podstate nic ine nam ani nezostane na vyskusanie.
Kazdopadne s odstupom par tyzdnov/mesiacov budem informovat, ci to pomohlo.

M

Re: Zhasnutie motora, ESP + imobilizer

PříspěvekNapsal: 20.08.2015 20:24
od Beda
Bych ho na zkousku nechal vycistit a nebo zaslepit a uvidis, zda to mohl delat on, vsechna tydle "ekologicka kur**tka" jsou jen pro zlost :sneaky:

Zhasnutie motora, ESP + imobilizer

PříspěvekNapsal: 05.09.2015 12:22
od Raptor181
Vycistit EGR a poriadne pozriet merane hodnoty ked je motor studeny a zacne sa zohrievat. Ked by sa zaslepil, tak je treba vypnut v ECU motora.