Stránka 1 z 2
1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-2000ot

Napsal:
12.08.2015 11:10
od Niker313
Zdravím, nikde jsem nenašel podobné téma tak jsem založil nové.
Mám takový problém, když na neutrál lehce vytočím motor do pásma 1500 až 2000 ot/m tak mi začnou otáčky kolísat (podobá se to tomu, jako když auto vytočíte do omezovače), ale když přidám více plynu tak se motor vytočí normálně do vyšších otáček a pak je průběh normální. Při jízdě, když mám kvalt a udržuju konstatní rychlost a mám otáčky mezi 1500 až 2000, tzn. mám jen lehce nohu na plynu, tak mi motor začne škubat. Dělá to na všechny kvalty. Začalo to zničeho nic. Nevím si s tím rady.
Měl jsem 2x připíchlou diagnostiku (ne KIA) a žádné chyby. Napadlo mě že by mohl být vadný TPS senzor a dávat v tom pásmu špatné hodnoty. Vyplatí se ho sundat a proměřit ohm metrem? Nemusí se při opětovném namontování kalibrovat? Jinak je na autě neoriginální sání (odstíněný konus) svedený k díře po mlhovce, ale to by snad neměl být problém.
Díky za všechny rady. Honza
Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
13.08.2015 10:17
od radek.mi
Zdravím,
píšu už podruhé, nevím proč se první příspěvek nezobrazil.
Řeším úplně stejný problém na tomto motoru (kód G4FA). Nejedná se Kiu ale Hyundai i30. Diagnostika (používám Delphi) dlouhou dobu nic nepsala, až po ujetí stovek kilometrů s tímto problémem se rozsvítila kontrolka motoru a byla zaznamenána chyba: systém příliš bohatý, takže nic konkrétního. Prováděl jsem různá měření, odpojil jsem některé snímače a zkoušel to bez nich. Zjistil jsem, že chod motoru se vrátí do normálu, když odpojím MAP senzor. Takže jsem si půjčil nový, vyměnil, bohužel bez výsledku. Další co mě napadlo je právě TPS senzor. V diagnostice ukazuje plynule napětí a procenta, nic nenasvědčuje tomu, že by TPS měl být vadný. Zkoušel jsem ho i pootočit (o kousek to jde), takže místo 0% ukazoval cca 4%. Ovšem po chvilce běhu motoru a několikrát sešlápnutí na plynového pedálu se hodnota vrátila na 0% při puštěném plyn. pedálu. Diagnostika ukazuje ještě jeden parametr a to je kalibrovaná hodnota TPS. Tato hodnota se pohybuje někdy okolo 4% někdy je tam 8%, dle mého názoru by to měla být nějaká nulová, výchozí hodnota TPS. Ještě jsem několikrát zkusil smazat adaptivní parametry motoru, bohužel bez viditelného výsledku. Jiné nastavení nebo kalibrace mě diagnostika nenabízí. Tak nevím co dál, asi zkusím sehnat TPS senzor a budu se modlit.
Radek
Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
13.08.2015 15:59
od Petr Masák
Osobně si myslím že to může být zaneřáděný motor z nekvalitního paliva ale školy na to nemám.

Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
13.08.2015 16:15
od KIASTORM
Nie som ziadny expert,kludne ma opravte,ale robi to aj moje CRDi obcas,hlavne na dvojke a trojke,ked jemne drzim pedal. My to niekedy pride,akoby riadiaca jednotka nevedela co sa deje,a signal dostava aj z polohy plynoveho pedala. Ci v nom nebude problem. Vzdy ked nasledne pridam plyn tak cukanie prestane. A robi mi to od prveho dna,nic co by sa zrazu objavilo po x kilometroch.
Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
13.08.2015 18:46
od spacirx
To je něco jiného. Jemu kolísají otáčky na neutrál (případně za jízdy škube) kdežto tobě to "cuká" při jízdě na jedničku případně dvojku (to dělá více značek a typů aut a zřejmě to není závada ale vlastnost)

Tobě nic na neutrál nekolísá, ne?

Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
13.08.2015 22:33
od Berka
KIASTORM píše:Nie som ziadny expert,kludne ma opravte,ale robi to aj moje CRDi obcas,hlavne na dvojke a trojke,ked jemne drzim pedal. My to niekedy pride,akoby riadiaca jednotka nevedela co sa deje,a signal dostava aj z polohy plynoveho pedala. Ci v nom nebude problem. Vzdy ked nasledne pridam plyn tak cukanie prestane. A robi mi to od prveho dna,nic co by sa zrazu objavilo po x kilometroch.
Tohle mi dělalo už první CRDi v roce 2008, stačilo přehrát software motoru a byl navždy klid. Kia od té doby přišla s několika verzemi které mají odstranit některé problémy nebo snížit riziko poruchy.
Mám teď podobný problém u GDi, jen v jiném režimu zatížení. Za týden jedu na servis tak jsem zvědavý zda to odstraní.
Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
14.08.2015 06:29
od KIASTORM
Uz mi raz kvoli tomuto prehravali soft a naozaj to pomohlo. Ale len docasne.
Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
18.08.2015 10:11
od radek.mi
Ahoj,
tak už jsem asi na to kápnul. Auto už bez plynu nenastartuje a volnoběh nedrží, chcípne. Chyby:
P0172 systém příliš bohatý
P0016 nesoulad postavení klikového/vačkového hřídele
P0068 snímač MAF nesoulad s polohou škrtící klapky
P0139 Lambda sonda
Když to smažu, ihned po startu se objeví P0016 nesoulad kliky/vačky, ostatní chyby jsou pouze důsledek špatného časování, spalovaní.
Takže prostě natažený nebo možná už přeskočený rozvodový řetěz. Příští týden to jdu rozebrat.
S pozdravem
Radek
Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
18.08.2015 20:39
od crui5er
Ještě bych zkontroloval čidlo polohy vačkové hřídele...
Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
20.08.2015 18:59
od Niker313
radek.mi píše:Takže prostě natažený nebo možná už přeskočený rozvodový řetěz. Příští týden to jdu rozebrat.
No jelikož má auto najeto 50000km, tak snad by řetěz měl být ještě v pořádku, ne?
Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
24.08.2015 13:59
od valer1
Tak tento problém mám aj ja. Motor 1.4 CVVT 77kW, rok 2007, 142.000km.
Pri udržiavaní konštantnej rýchlosti napr. na 4. stupni je to asi 50 km/h točí motor okolo 1600-1700 otáčok a jemne šklbe. Šklbe aj pri inom prevodovom stupni pri týchto obrátkach. Samozrejme najhoršie je to na 1. a 2.stupni, tam má motor veľkú silu. Snažím sa podvedome tomuto pásmu vyhnúť, čistil som škrtiacu klapku, vymenené sviečky, ale nepomohlo. Zatiaľ sa dá stým jazdiť. musím ešte skontrolovať či nie je preskočená reťaz. Možno je len vyťahaná. Spotreba a výkon sa zdá v poriadku.Aj keď výkonu u 1.4 by mohlo byť viac a viac.
Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
25.08.2015 12:55
od radek.mi
Tak to mám rozebrané, řetěz přeskočil o čtyři zuby. Auto ma najeto 77.000 km.
Radek
Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
25.08.2015 16:17
od Petr Masák
Mám najeto 72000 a při servisní prohlídce mi řetěz také měnili, byl natažený jen tak tak skočit
Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
18.09.2015 10:52
od Niker313
Tak jsem byl dnes v autorizovaném servise v Ústí n. Orl., prý je to skočené o jeden zub. Měnit chtějí komplet rozvody včetně gufera kliky, těsnění vačkové skříně a něčeho u vodní pumpy. Řekli si za to 16000. Auto je 2 měsíce po záruce

. Přemýšlím, že si materiál koupím sám a dám to nějakému mechanikovi.
Re: 1.4 cvvt - fluktuace otáček a cukání motoru při 1500-200

Napsal:
22.12.2015 11:32
od moris
Ahoj, mam asi stejny problem, motor 1.6 cvvt, porizeni 09/2008, akorat mi to dela uz cca 50tis km a v servisu nikdy nic neodhalili, akorat jsem jednou menil svicky a mel jsem dojem, ze se to na chvili vyresilo a pak to zaclo znova.
U me to nikdy neni v neutralu, ale vzdy se zarazenou rychlosti, nizke otacky, pridam lehce / stredne plyn a cuka to. Studeny / zahraty motor na to prakticky nema vliv, dela to nahodile. Vcera se mi ale poprve stalo, ze mi nekolikrat zlute zablikala kontrolka CHECK motor, tak jsem googlil a nasel tohle vlakno.
Je podle vas mozne, aby to byl preskoceny retez a delalo to uz tech zminenych 50tis km?
T.