Stránka 1 z 1

ovladanie kurenia/regulacia

PříspěvekNapsal: 20.07.2015 18:40
od luczan
ahoj, pred par dnami som si bol po auto v servise, opravovali mi pokrceny pravy zadny blatnik, a v najblizsich dnoch sa tam budem musiet vratit :no:
-par krat som pocul od pravych dveri alebo zo schranky spolujazdca taky divny bzucavy zvuk, myslel som ze nejaka mucha vcela vletela... skontroloval som a nic... a dnes som na to prisiel ked som si volil teplotu vzduchu. Bzucanie zacalo vzdy ked som otocil kolieskom na ovladaci kurenia. Takze zajtra rano zas volam do servisu. :thd:

Re: ovladanie kurenia/regulacia

PříspěvekNapsal: 20.07.2015 21:17
od snike
To bude zrejme servomotor misici klapky vzduchu ... mel jsem stejny problem a tak mi ho vymenili.

Re: ovladanie kurenia/regulacia

PříspěvekNapsal: 21.07.2015 08:11
od luczan
dik, vyzera to tak, kedze to zabzuci len vtedy ked otocim potenciometrom.
O dva tyzdne mi konci zaruka, ale toto by aj tak padlo len do tych prvych 5 rokov, tak som zvedavy kolko za to zaplatim /29.7. budem vediet viac :)/

Re: ovladanie kurenia/regulacia

PříspěvekNapsal: 11.01.2016 00:04
od Mirek28
Nevím jestli se můj dotaz hodí přímo sem, ale nechci zakládat nové vlákno, tak to zkusím. Mám model 2009 před FL (koupeno 2/2009) výbava Base - Ready (tedy skoro holé auto) bez klimatizace - prosím bez komentáře ;) tenkrát opravdu nebyly peníze. Chci se zeptat, zda jste někdo postřehl jak vám bez klimatizace fouká vzduch z mřížek na palubní desce. Když dám regulátor teploty přesně doprostřed, fouká ze všech čtyřech mřížek (pravá u dveří, pravá uprostřed, levá uprostřed a levá u dveří) studený vzduch, když poskočím o jeden dílek doprava fouká z pravé u dveří teplý vzduch, z pravé uprostřed vlažný, z levé uprostřed skoro studený a z levé u dveří studený vzduch. Když posunu regulátor teploty ještě o jeden dílek vpravo (tedy už o dva od prostředka) fouká ze všech čtyř mřížek teplý vzduch.
Dotaz zní, jak to že v té jedné poloze fouká z každé mřížky jinak teplý vzduch, nemělo by to být všude stejné?? Není možné, že někde je něco špatně, ale nenapadá mě co, když stačí dílek přidat a fouká teple všude.
Ještě možná jeden dotaz, je možné, že se snížila účinnost topení, že dřív už když jsem byl na půlce foukalo to vlažně, ale teď musím o dílek dál, aby to foukalo vlažné a ještě to nefouká všude stejně? Upozorňuji, že kabinový filtr měním pravidelně vždy před zimou.

Re: ovladanie kurenia/regulacia

PříspěvekNapsal: 11.01.2016 09:49
od 4sAd
Všude stejně to být nemusí. Každý vzduchovod má jinou délku a výdechy mají různou vzdálenost od výměníku. U nejkratšího tedy bude vzduch nejteplejší, u nejdelšího nejchladnější. Např. u mojeho cee'da to u řidiče topí více než u spolujezdce.

Intenzita topení se časem snížit může podle toho, jak moc se zanáší výměník topení. A že to někdy stojí za to.

Re: ovladanie kurenia/regulacia

PříspěvekNapsal: 11.01.2016 16:34
od Mirek28
Tak já to mám přesně opačně.

Re: ovladanie kurenia/regulacia

PříspěvekNapsal: 11.01.2016 16:47
od mv12
4sAd píše:Každý vzduchovod má jinou délku a výdechy mají různou vzdálenost od výměníku. U nejkratšího tedy bude vzduch nejteplejší, u nejdelšího nejchladnější. Např. u mojeho cee'da to u řidiče topí více než u spolujezdce.

Logiku to má, ale je otázka, jak velký může být rozdíl v délce mezi levým a pravým vzduchovodem u cca 1,7 m širokého auta a jestli to ochlazení vzduchu na tak krátkou vzdálenost může být v reálu tak velké, aby to vůbec někdo zpozoroval a řešil... Jestli to nebude mít spíš jinou příčinu, obzvlášť, když to máte každý jinak.

Re: ovladanie kurenia/regulacia

PříspěvekNapsal: 11.01.2016 17:39
od 4sAd
mv12: Záleží, jestli má předFL a FL model stejně řešené vzduchovody a výměník. Nemám teď po ruce dokumentaci, tak si to nemohu ověřit. Dělalo to tak u 1998 Megana. Délka vzduchovodu společně s jeho tvarem a pozicí směšovací klapky má celkem podstatný vliv na teplotu vzduchu v jednotlivých vzduchovodech. Není problém v ochlazení jako spíše v nedostatečném smísení teplého a studeného vzduchu.

Re: ovladanie kurenia/regulacia

PříspěvekNapsal: 25.11.2017 12:00
od tomri
Není to sice odpověď na první otázku tématu, ale nechci zakládat nové téma.
Mám drobný problém s ovládáním klapek vzduchu.
Když auto stojí delší dobu (stačí i tři dny), špatně potom funguje otočný volič ovládající klapky vývodu vzduchu. Nechám to třeba nastaveno na foukání na skla a dolů a když po třech dnech příjdu a chci přepnout výdechy na střed a dolů, nebo jen na střed, tak se nic neděje. Musím voličem několikrát otočit do krajních poloh, a když to udělám tak třikrát, tak se ozve z palubovky lupnutí (přímo je slyšet, jak se klapka odlepila a připlácla se na druhou stranu) a už je vše v poho. Má s tím někdo nějakou zkušenost, nebo to mám rovnou odvézt do servisu?
Díky za radu.

Re: ovladanie kurenia/regulacia

PříspěvekNapsal: 25.08.2022 08:03
od Gooding
Ahoj,momentálně řeším stejný problém.Jen dneska už mi to nejde přepnout na okno,jen někde u řidiče vpravo u kolene je slyšet cvakání. Tak nevím,mám to rozebrat,nebo odvézt do servisu? Kia Ceed 2008 před FL

Re: ovladanie kurenia/regulacia

PříspěvekNapsal: 25.08.2022 08:16
od tomri
Sorry, ale už ti neporadím.
Raději jsem si pořídil nový vůz :lol: :lol: :D viz https://www.kia-club.org/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&VID=2815

Re: ovladanie kurenia/regulacia

PříspěvekNapsal: 25.08.2022 08:41
od Beda
Pod palubkou je jednotka ventilace, na ni bude nekolik aktuatoru, které prepinaji rezimy, meni teplotu atd. Je treba odkontrolovat jeho funkci a pripadne i mechaniku prepinaci klapky. Nektere veci se daji udelat bez demontaze palubky, nektere ne :(

V origo servisu te to bude stat dost penez, mas po zaruce, tak muzes hledat i jinde :yes: