Stránka 1 z 2

Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 30.04.2013 12:44
od jjiri
Tak se podělím o drobnou závadu a zároveň o první nemilou zkušenost se servisem. V pátek jsem byl přezout a při sundavání zadního kola se sekl šroub a dokonce odpadl i z toho šteflu (omlouvám se případně za špatné pojmenování tohle je úplně mimo mě - stav je takový, že tam visí šroub který je tam volný a nejde ani utáhnout ani povolit) tak po chvilce snažení ten šroub aspoň sundat mu říkám, že to je v záruce a že s tím zajedu do servisu. On mě v tom podpořil, že u auta kde se přezouvá teprve počtvrté tohle je přinejmenším divné. Tak jedu v sobotu do servisu tam mě uvítá pán tak mu to vykládám a on, že to na záruku ani náhodou, jedině pokud by se to stalo u nich. Tak jestli napíše aspoň nějaké zamítnutí reklamace ať to mohu vymáhat na tom servisu a on, že není technik ať přijedu v tejdnu, tak tam jedu dnes a pan technik zase, že to je mechanické tak to je jasné, že to nemůže být reklamace, tak já zase ať napíše nějaké vyjádření či zamítnutí reklamace a najednou zase zásek a že nemůže nic psát, tak já na něj přece zamítáte reklamaci tak mě to dejte písemně jako všichni ostatní a pak tedy, že to najednou musí prohlídnout (do téhle chvíle o to se na to podívat neměl zájem nikdo) a ve finále mě uzemnil tím, že tam musím potřetí kvůli té prohlídce a snad už to dají písemně ať už nemusím déle jezdit s jedním zimákem na 4 šroubech.

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 30.04.2013 20:02
od Beda
No pokavad tam ten sroub zustal tak nejspis strhnuli mnohohran ci nejake osazeni, ktere ten steft drzi nalisovany v prirube loziska. Ze nejde ta matice povolit, tak nejspis zarezla a predpokladam, ze ji jeste nekdo nasadil pres zavit a utahl nejlip pneumatickym utahovakem, takze si pak spis nevsiml, ze je mimo zavit :huh: I mne na cee'du znicili v autorizovanem servisu zavit na jednom ze steftu a pak mi jeste tvrdili, ze jsem si to musel udelat sam, protoze jedinej, kdo sundaval kola jsem byl ja a oni (pneumatiku nemam utahuju obyc krizovym klicem :innocent: ). Jestli ti kola nasazuje a sundava jeden jediny servis a nikdo jiny, tak to muzes reklamovat u nich, v opacnem pripade se na to urcite reklamace nevztahuje :no:

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 01.05.2013 23:15
od jjiri
Díky za info, jde o to, že je to zánovní auto, ten mechanik nad tím kroutil hlavou, jezdím tam dlouho před tím starej peugeot a žádný problém. Stalo se to při sundávání a normálně ten šroub se skoro vyšrouboval a pak rup a sek. Sám řekl, že se občas stane že praskne matka či utrhne šroub, ale to jsou auta, která už mají něco za sebou a ne necele dva roky staré, kde se přezouvalo počtvrté. Každopádně tady podle mě nejde ani o to jestli to má být na reklamaci u kia či jak se to přesně stalo, ale nejvíce mě naštvalo naprostá sebejistota dvou zaměstnanců kia servisu, že to na záruku v žádném případě nemůže být (ani jeden to nechtěl vůbec vidět) a ve chvilku kdy požádám právě o písemné zamítnutí reklamace se začnou cukat, že nic takového až po naléhání tě tedy najednou pozvou na nějakou kontrolu něčeho zase na jiný den. Prostě naprosto jednání mimo, pojedu tam potřetí a odborník ti něco tvrdí s naprostou jistotou až když to chceš napsat si vzpomene, že by na to mohl taky kouknout třeba.

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 02.05.2013 12:01
od -Petr-
Ahoj, měl jsem podobný problém, ale naštěstí hned při prvním přezouvání auta. Strhl se závit pod matkou a ta pak už nešla ani dotáhnout ani povolit, byla na místě a točila se pořád dokola. Šel jsem do autobondu KIA Karlovy Vary, s tím, že jsem s autem byl u pneuservisu kam jsem jezdil léta i s předchozím autem, že jsem u toho osobně byl, matka byla povolována pneumatickou pistolí, nešla, následně teda klíčem a trubkou na klíči a že u toho byl i majitel tamního pneuservisu (je to takový normální pneuservis nic vyloženě kiáckého). Uznali mi to, vyměnili mi ten šteft, trvalo to asi 2 hodiny, akorát to nebylo hned, museli ten šteft objednat takže jsem s tím jezdil asi týden na čtyřech šroubech, bylo to myslím zadní kolo za řidičem. Nevím co zkouší tvůj servis KIA, asi se budou snažit ti nakecat že došlo k poškození při dotahování šroubu - při předchozí výměně kola - ale tohle tedy to není vůbec seriózní chování od nich.

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 02.05.2013 12:05
od dong
Taky si myslim, ze by stalo za to zkusit i jiny servis.
Mam podobnou zkusenost s Focusem ve Fordu. Prasknul mi kondenzator klimy a jeden servis reklamaci sice uznal, ale chteli zaplatit napln klimatizace a druhy to vzal i s naplni a jeste se divili, proc bych mel na reklamaci platit napln.

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 02.05.2013 13:37
od Tony
tady ty konflikty se dobře řeší s centrálou Kia v Praze. Udělej v tom servisu bordel a vyžádej si jména zodpovědných osob. Většinou to zabere. Nikdo nechce mít problém :-)

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 03.05.2013 12:13
od jjiri
Díky moc všem za rady a postřehy. Jinak náhoda je krásná věc, jedná se také o autobond kv (bohužel na mě vyšel ten ne moc příjemný a ochotný technik), ale to je fuk. Tak jak to dopadlo? Prohlídka kvůli které jsem tam musel na třikrát trvala asi tak 3 min, ale konečně mám papír pro pneuservis. Posoudili to na základě strhnutého závitu na matce, což ale asi vzniklo až konečnou fází kdy se to snažil urvat silou, takže možná i moje chyba, že jsem ho nezastavil dříve já, že je to v záruce. Ten náboj v kole je prý ok a stačí vyměnit ten šteft (šroub) a matku a nakonec udělali i gesto dali mě grátis nějakej starší šroub i s matkou zadarmo. Takže dnes jedu do pneuservisu a snad už budu zase normálně jezdit.

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 06.05.2013 14:28
od jjiri
Ještě doplním, že výměna proběhla bez problémů dokonce neuvěřitelně rychle. Člověk co to nikdy u ceeda nedělal to měl hotové za 45 min, takže ještě bacha jestli se vám to stane a servis kia bude říkat, že práce na dvě hodiny. A překvapilo mě, že ceed má malé bubny pouze na ručku. :o

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 02.04.2016 20:58
od Rexrothak
Ahoj.Podařilo se mi při výměně kola při jeho povolování utrhnout šroub(zakousl se a zůstal v matce).Chtěl jsem se zeptat jestli můžu chvíli jezdit na čtyřech šroubech,protože za měsíc mám jít na garančku a jestli jim tohle mám nahlásit dopředu.Ještě mě zajímá proč matky k liťákům mi jdou v pohodě a matky od plecháčů mi jdou celkem ztěžka.Má někdo podobnou zkušenost?Mám jim na garančce říct jestli mi mohou ostatní šrouby prověřit?Nemáte někdo představu kolik bude stát výměna toho jednoho šroubu,popřípadě i víc?Dík za odpovědi.

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 03.04.2016 07:49
od Prokeš
Ahoj,taky se mi stalo hned u nového auta jsem utrhl šroub hned potom jsem koupil momentový klíč¨(protože prý nemam cit) ,popojíždět a do servisu dojet s tím můžeš ale v klídku ,a pozor matky bys měl mít jedny na plecháče a jiné na liťáky ,je tam jinej kónus a můžeš si tím zničit sedla u těch kol ,já sem je dostal hned od :kia: při koupi auta v krabičce a byl jsem na to upozorněn,cena před 6 lety 80kč šroub a 100kč práce a za 20 minut hotovo,tak hodně štěstí...

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 03.04.2016 09:05
od Beda
Bez jedne matky se da v pohode jezdit.

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 03.04.2016 17:06
od syberius
Při výměně kol nezapomínat na údržbu. Všechno očistit, zkontrolovat, nakonzervovat. Závity namazat vazelínou. A samozřejmě utahovat s citem. Taky by se ti mohl přetaženej disk urvat.

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 03.04.2016 19:51
od Rexrothak
Jsem při výměně kol se snažil ty šrouby očistit ocelovým kartáčem a pak ofoukat,ale to mazání mi teda dost lidí nedoporučovalo.Na to se zeptám v servise.

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 03.04.2016 20:19
od crui5er
Pokud chceš utahovat momentovým klíčem podle doporučení výrobce, tak se závity mazat nesmějí. Mohl by si je přetáhnout a vytlačit sedla.

Re: Utrhnutý šroub u zadního kola

PříspěvekNapsal: 04.04.2016 07:39
od Mirse
Přesně to samé mi doporučil pneuservisák - nikdy závity nemazat, jen popř. očistit ocelovým kartáčem ... :roll: