Stránka 1 z 1
Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
13.11.2025 12:06
od Coldnight
Ahojte,
mám zhruba 5 mesiacov starú ceedku sw, 1.5 s manuálom, najazdených 9000km. (Prvý majiteľ, kúpené v máji 2025)
Asi posledných 2000-3000km som si všimol pri jazde po diaľnici vibrácie vo volante, ale aj v podlahe či pedáloch, avšak najviac citeľné sú vo volante.
Prejavuje sa to hlavne v pásme otáčok 2800 - 3200rpm, ale len na 5 a 6 stupni, teda rýchlosti asi 110-140kmh. Pri rýchlostiach do 100kmh aj na rôznych prevodoch som to nepostrehol.
Vplýva na to aj množstvo plynu, napríklad ak akcelerujem so silnejšie stlačeným plynom a prechádzam daným pásmom vibrácie sú slabšie. Avšak pri ustálenej jazde na tempomate, alebo ak spomaľujem z vyššej rýchlosti sú vibrácie intenzívnejšie. Pokračujú aj po pustení plynu (so zaradenou rýchlosťou), ale aj po vyradení do neutrálu. Ak zvýšim rýchlosť nad 140 alebo zvýšim otáčky, frekvencia vibrácii sa zvýši, teda sú menej badateľné.
Čakal som na prezutie na zimné gumy (na samostatných diskoch) problém pretrváva naďalej.
Zatiaľ čakám na termín v servise, avšak po telefone sa ma snažili presvedčiť nech tam ani nejdem, že to určite bude vyváženie kolies.
Chatgpt po podrobnom opísaní problémov označil za možný problém Dvojhmotový zotrvačník (DMF) alebo Uloženie motora / prevodovky.
Máte niekto podobnú skúsenosť ?
tip v čom by mohol byť problém ?
radu ako uspieť v servise ?
Vopred ďakujem za radu !
Re: Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
14.11.2025 13:59
od Eric
Asi ako prvé by som fakt skúsil kolesá, kupil si auto aj s kolesami, treba to dať vyvážiť, aby si naozaj na 100% vylúčil kolesá.
Re: Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
14.11.2025 14:32
od bobo69
je rozdiel ked to robí len pri určitých otáčkach ,pri akejkoľvek rýchlosti. alebo či to robí len pri určitej rýchlosti ale nezáleží na otáčkach motora.
"Prejavuje sa to hlavne v pásme otáčok 2800 - 3200rpm, ale len na 5 a 6 stupni, teda rýchlosti asi 110-140kmh."
vyskúšaj isť na 4 110-140.
Ale ako píše Eric. Daj v poriadnom pneuservise prevážiť kolesá .Kroré môžu byť aj staré ,narazené alebo "preležané"
Môžu byť KO aj poloosi
Re: Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
15.11.2025 16:05
od Osozu
Na novom aute poloosi, to je divne jedine ze stým niekto niekde trafil na koleso.
Je to tvoje od nova?
Odoslané z SM-S938B pomocou Tapatalku
Re: Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
15.11.2025 17:39
od bobo69
"mám zhruba 5 mesiacov starú ceedku sw, 1.5 s manuálom, najazdených 9000km"
ja som to nepochopil .Asi už neviem čítať s porozumením.
Pri novom aute a nájazde 9000km ani gumy nemôžu triasť
Re: Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
15.11.2025 22:31
od MP1
bobo69 a prečo nie?
Vozidlo má dátum výroby, dátum predaja a niekde medzi tým dátum predpredajnej kontroly. Ak bolo vozidlo dlho skladované na nižšom tlaku v pneu a nebolo s ním dlho manipulované, poškodia sa pneumatiky dlhým státim na jedinom mieste.
Re: Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
15.11.2025 23:18
od Coldnight
áno auto je nové, kúpené v máji 2025, má najazdených 9000km, keď som ho prevzal boli kolesá nahustené na 3+ atmosféry. Vibrácie boli cítiť aj na letných gumách, ale aj teraz na zimných (sú na iných diskoch) Pneu som si prezúval sám, vyvážené boli v malom pneuservise kde chodím roky, myslím že tí dvaja chlapi čo tam robia celý čas sú schopní.
Čo sa týka 4. stupňa pri tej rýchlosti okolo 130-140, tam už výrazne cítiť vibrovať motor (myslím že to je už 4000+rpm) čiže to prekryje tie "neznáme vibrácie" ktoré riešim. Samozrejme v takých otáčkach mi to je jedno, tam sa dostanem ozaj len chvíľkovo.
Dneska som sa bol zase previezť, no po celkom rozbitej D2, tam sa to ťažšie sleduje keďže čo meter to nejaká nerovnosť

Ľahšie to ide všimnúť na dobrej ceste. Skúšal som aj rýchlosti do 170, neprišlo mi že je to nejak intenzívnejšie proti 140. Pri jazde na tempomate na 6. 142 sa mi to podarilo "nasimulovať" prakticky vždy. Ešte som si všimol, že mierne auto ťahá do pravej strany, ale nič strašné. A Ešte ma napadlo ako som dal dole letné kolesá, ľavý predný disk, bol výrazne viac znečistený od brzdového prachu (oproti pravému prednému), inak brzdy nepískajú ani pri prudšom brzdení necítiť nejaké trasenie alebo niečo neobvyklé.
Re: Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
16.11.2025 10:22
od MP1
Ak si pozrieš COC, je tam dátum výroby vozidla. Na pneu je tiež dátum výroby.
To, že pneu boli prehustené, je ok, tak to chodí z výroby. Čo nie je ok, mali ich spustiť buď pri predpredajnej kontrole, alebo pred odovzdaním vozidla. Mne sa to tiež stalo, vozidlo zo showroomu sa predalo počas mojej neprítomnosti a dievčatá nedali spustiť pneu. Spustil som ich až pri montovaní evidenčných čísel.
Čo sa týka vibrácii, to sa zisťuje ťažko. Pozrieť silenblok uchytenia motora, prevodovky.
Nejakú sťažnost som už počul, spýtam sa.
Re: Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
17.11.2025 22:00
od Coldnight
Podľa coc bolo auto vyrobené 14.4.2025, pneu boli vyrobené 11/25 takže niekedy v marci. No bohužial som na tých prehustených pneu nejaký čas jazdil, neviem presne, ale kľudne to mohlo byť niekoľko stoviek km. Počítal som s tým, že auto dostanem "vychystané" ani ma nenapadlo to kontrolovať až kým sa prvý raz neozvala výstraha poklesu tlaku.
Re: Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
17.11.2025 22:15
od MP1
Auto je “nové” pneumatiky budú ok.
Re: Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
24.11.2025 16:54
od Coldnight
Dneska som bol v autorizáku na prevážení kolies, síce mi ukázali aké závažia dávali (na dvoch kolesách pridali na jednom išlo dole), ale problém to nevyriešilo. Rovno cestou domov zo servisu po diaľnici som bezproblémov "nasimuloval" vibrácie opäť. Necítil som žiadne zlepšenie, takže objednávam ďalší termín a uvidíme čo ďalej, zatiaľ sa aspoň tvária celkom ochotne riešiť môj problém, snáď im to vydrží

Re: Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
24.11.2025 17:11
od tom247
Zavazia treba dat vsetky dole a prevazit na "holo". Nevravim ale ze to vyriesi problem...
Re: Vibrácie pri diaľničnej rýchlosti pri 2800-3200rpm

Napsal:
25.11.2025 11:29
od Coldnight
Neverím, že by bol problém s vyvážením, robilo to na letných z výroby, zimné sú na komplet nových diskoch, ktoré sa teda vyvážili "na holo" a ešte teraz boli prevážené znova v autorizáku a problem sa nevyriešil.
Servis navrhol diagnostiku prevodovky a poloosí v rámci záruky, tak dúfam že sa niekam pohneme