Stránka 1 z 1

KIA CEED SW 1.4 T-GDI 2019 tazsie startovanie

PříspěvekNapsal: 16.04.2024 18:19
od mkroslak
Ahojte,

posledny tyzden/dva som si vsimol ze auto (KIA CEED SW 1.4 T-GDI 2019, 55000 km) tazsie startuje. Je to vzdy na prvy pokus, ale ako keby dlhsie toci, dve, tri, styri sekundy. Nedeje sa to vzdy. Ale deje sa to pri studenom aj teplom motore. Doteraz to bolo vzdy na prvy pokus. V 02/2024 mi v ramci 5. servisnej prehliadky menili aj sviecky.
Bol som s tym v servise, ale auto vratili naspat s tym ze "zavada sa nepotvrdila". No ja si svoje auto poznam velmi dobre a viem ze nieco je inak. V servise tvrdia ze diagnostika vsetko ukazuje OK.
Dalsou zmenou je este palivo - posledne dve nadrze boli OMV 100 oktan. V minulosti som uz taky benzin mal, ale je to skor vynimocne. Auto takto nikdy predtym nestartovalo.
Auto jazdi skor stredne dlhe trasy.

Nestalo sa Vam to niekomu s touto motorizaciou?

Dakujem,
Martin.

Re: KIA CEED SW 1.4 T-GDI 2019 tazsie startovanie

PříspěvekNapsal: 17.04.2024 07:40
od therion
To ze neni chyba neznamena ze hodnoty nejsou mimo toleranci. Zacni tim ze vyctes hodnoty korekce vstriku, cidla teploty nasavaneho vzduchu a tlaku. V jakem stavu je akumulator? Cistil nekdo skrtici klapku?

Re: KIA CEED SW 1.4 T-GDI 2019 tazsie startovanie

PříspěvekNapsal: 18.04.2024 09:51
od olin
Pokud používáš START-STOP, koukni na akumulátor nebo nech zkontrolovat. Podíval bych se i na připojení kabelu z minus pólu na kostru.

Re: KIA CEED SW 1.4 T-GDI 2019 tazsie startovanie

PříspěvekNapsal: 19.04.2024 07:37
od mkroslak
Vsetky hodnoty boli podla KIA servisu v poriadku, baterka bola v poriadku tiez. Zvlastne ze problem sa mi zatial odvtedy neprejavil.
V case ked sa mi to prejavovalo som mal v nadrzi 100 oktan OMV, teraz mam 95 standard + VIF a problem sa zatial neprejavil. Mozno si len domyslam a spajam nespojitelne, len som premyslal co som v danom case robil inak.

Re: KIA CEED SW 1.4 T-GDI 2019 tazsie startovanie

PříspěvekNapsal: 29.01.2025 14:07
od Xverso
MOŽNÉ ŘEŠENÍ PROBLÉMU NÍŽE :thu: :

Mám stejný motor - 103kW , 1.4 TGDI, Hyundai i30, (KIA vlastněna spol. Hyundai).

Občasné dlouhé starty jsem řešil roky. V autorizáku taky dle diagnostiky vše ok. Tak jsem se dal do pátrání na vlastní pěst.

Krásné ukázky dlouhých startů od jiného uživatele zde: https://photos.google.com/share/AF1QipP ... F4M0lPbk1R

kdy se závada projevuje: -je nutné prohřát motor (5+ km, dle teploty) , odstavit vozidle a nechat cca. 30 min stát a poté při nastartování se někdy projeví (v létě častěji)

Pravděpodobný viník: prokapávající vstřikovač paliva (nebo více kusů)

Ověření je jednoduché - vymontovat zapalovací svíčky a endoskopem nahlédnout do válců. Jakmile bude jeden či více pístů z horní strany podezřele čistý, máte viníka. v mém případe válec č. 2. Správně bude černý a né kovové lesklý.

-první indicie je "smrad" po benzínu v oleji (stačí čichnout k plnícímu víčku oleje)
-další indicie je mokrý závit některé ze svíček

Opravu jsem zatím nerealizoval, spojím s kontrolou vůlí.

Kdyby někdo opravu realizoval a problém to odstranilo, budu vděčný za zprávu. :drink:

Re: KIA CEED SW 1.4 T-GDI 2019 tazsie startovanie

PříspěvekNapsal: 29.01.2025 15:20
od therion
Jak jsem psal vyse. Zakladni vec je nacist korekce vstriku. Prosakujici vstrikovac se projevi zapornym offsetem jak system detekuje bohatou smes. To ze je pist cisty muze byt zpusovbene treba i unikem chladici vody.

Re: KIA CEED SW 1.4 T-GDI 2019 tazsie startovanie

PříspěvekNapsal: 31.01.2025 21:16
od Xverso
Ne každý má doma diagnostiku, co dokáže zobrazit korekce vstřiku, ještě u benzínu. Kdyby to byla voda, tak se ztrácí, neovlivňovalo by to tak drasticky start, jestli vůbec. Z výfuku by šel bílý dým a né typický benzínový odér, nezhořelého benzínu vteřiny po špatném startu, kdy studený katalyzátor nestihl upravit spaliny. A nemyslím si, že by voda očistila carbon, bez stopy na svíčce či pístu po odpařené chladičce.

Re: KIA CEED SW 1.4 T-GDI 2019 tazsie startovanie

PříspěvekNapsal: 01.02.2025 09:55
od therion
Diagnostiku koupis za 150,- a nacit korekci umi vsechny zname softy. Ja netvrdim 100% ze je to voda , ale ze zkusenosti vim ze i velmi male mnozstvi vody dokaze spalovaci prostor "vypucovat" aniz by se to projevilo na vyfuku nebo zasadnim ubytkem vody. Samozrejme ze to muze byt vstrikovac , ale jako jednoznacnou pricinu bych to videl az po nacteni prave korekcnich hodnot. Pokud by zasadne protekal vstrikovac , budou ty spatne starty ne jen obcas , ale temer za vsech okolnosti po kratke odstavce auta.