Stránka 1 z 2

Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 06.06.2023 22:19
od palan
Ahoj, po ca 12 000 km odešla cívka zapalování u motoru 1.5 T-GDI. Projevy byly cukání kolem 3-4,5 tis. otáček. Nakonec po jedné prudší akceleraci chyba motoru a auto jelo na 3 válce.

Cívka v rámci záruky vyměněna za novou - prý už modifikovanou. Ale kvůli notičkám od KIA nemohou vyměnit rovnou všechny cívky za ty nové modifikované, ale jenom ty co odejdou. Tudíž 1 ks vyměněn, 3ks zůstaly původní :x

Docela mě teď děsí, že mě za čtvrt roku čeká delší cesta na sever Evropy, kde je pokrytí KIA servisy tristní.
Není tu prosím někdo, kdo jste řešil stejnou závadu na 1.5 TGDI a komu se vám ta závada po dalších několika tisících km objevila i na dalších válcích?

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 07.06.2023 06:18
od Beda
Byt tebou, tak se kouknu na tu civku, zda je opravdu jina, nez ty ostatni. Zatim mi katalog dilu ukazuje pro TGDI jen jeden typ civek a to pod cislem 273012B120 coz muze byt taky tim, ze nepokryva uplne posledni roky produkce, ale jen pro zajimavost bych se podival, protoze pokavad se nejak meni (design, specifikace, ...) dil, tak se meni i cislo dilu a vetsinou ty koncove cislice :idea: Podle obrazku, by melo byt cislo na boku te horni obdelnikove casti.

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 15.06.2023 20:43
od Thopr
Tak já mám po výměně všech cívek... :) Chyba jako u Tebe, projev stejný, vyměnili mi ale všechny najednou.

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 16.06.2023 18:00
od teckino
Ja som mal to iste na 1,4 TGDi (odchádzajú rovnako na 1,4 ako aj na 1,5), tiež vymenili len jednu a čakal som na ňu 3 dni + víkend medzitým...Tiež sa desím toho, že sa mi to prihodí niekde v zahraničí, keďže ostatné nevymenili. Je to smutné, ale preto odvtedy nosím so sebou vždy 1 ks v rezerve, čo som si sám zakúpil za cca 80€...

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 16.06.2023 18:09
od tom247
Jak moc vam to cukalo pani? Tiez som zacal pocitovat nieco podobne, ale je to velmi jemne. Kadejaky mechanik by ma s tym poslal do prec, ze on nic neciti. Ziadna smrtelna kontrolka zatial neblikla.

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 30.06.2023 13:58
od palan
Mě to cukalo dost výrazně. Skoro jako když sepne při rozjezdu ESP.
Poprvé jsem si toho všiml při předjíždění na dálnici - kickdown se zařazenou 6 a zapnutou klimou. Během 50-100 km se to ale zhoršilo natolik, že to cukalo na libovolný stupeň.
Nakonec proběhl rozjezd do kopce od pumpy (kickdown se zařazenou dvojkou) a v tu chvíli se rozsvítila kontrolka motoru a vyply 2 válce.

Na podzim mě čeká asi 3000 km do zahraničí, takže nejsem vůbec nadšený, že měnili jenom 1 cívku...

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 30.06.2023 14:13
od tom247
Vdaka.
Pytal som na to pri rocnej prehliadke. O cievkach vraj vedia, ale preventivne nic nemenia. Diagnostika cista, mam tankovat kvalitnejsi benzin. Verva 100 podla nich nie je dobry benzin lebo je to polska znacka...
Ak ma to niekde tisic km od domova necha, mam vyuzit asistencne sluzby. Dobra rada nad zlato.

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 30.06.2023 15:21
od lebka75
To je teda rada, tankovat kvalitnější palivo . Tenhle motor není žádný supersport a měla by mu stačit obyčejná 95, stejně tam většina lidí nic jiného netankuje, ti poctivější max. přidají VIF

Odesláno z mého RMX2193 pomocí Tapatalk

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 01.07.2023 08:52
od teckino
Hmmm, aj mne radili v KIA servise tankovať kvalitnejšie palivo, ale nerozumiem tomu, ako ovplyvňuje kvalita paliva možnú poruchu elektronickej cievky (elektroniky v cievke), ich rada je absurdne nelogická ! :?

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 01.07.2023 09:11
od lebka75
Mě by zajímalo co je podle nich to "kvalitnější palivo". Motor je konstrukčně stavěný na obyčejnou N95, ale podle servisů to vypadá na nějaký okruhový supermotor

Odesláno z mého RMX2193 pomocí Tapatalk

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 01.07.2023 10:02
od teckino
tom247 píše:Jak moc vam to cukalo pani? Tiez som zacal pocitovat nieco podobne, ale je to velmi jemne. Kadejaky mechanik by ma s tym poslal do prec, ze on nic neciti. Ziadna smrtelna kontrolka zatial neblikla.

Mne to cukalo až tak, že motor išiel často na 3 valce, pri menšej záťaži sa trochu cukanie zmenšilo, ale pri akcelerácii alebo záťaži išiel na 3 valce. Po vychladnutí auta chvíľu motor išiel normálne, po čase zas pri záťaži na 3 valce... To boli prejavy u mňa, úplne rovnaké ako keď bola zlá sviečka alebo keď bola neskôr zlá cievka...Veď je to aj logické, obidve chyby boli v zapaľovaní v obvode sviečky takže prejav rovnaký. Dokonca si myslím, že pri prvej poruche zbytočne vymenili sviečky a možno že sa len začínala prejavovať vtedy zlá cievka ktorá potom ešte mesiac po výmene sviečok fungovala a až potom sa jej chyba začala prejavovať čoraz častejšie, až už vykazovala aj závadu v RJ a často začala svietiť oranžová kontrolka motora, keď RJ zaznamenala chod na 3 valce. Pokiaľ to nezaregistrovala RJ ako chybu, ani mne v servise nechceli veriť. Proste kým nevyčítajú chybu diagnostikou, nedokážu urobiť nič, to je dnešná odbornosť mechanikov v značkových servisoch... Takže ak sa chyba začína prejavovať, treba vtedy schválne motor riadne zaťažiť aby to cukanie zaregistrovala aj RJ a až potom ísť do servisu.

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 01.07.2023 15:43
od therion
teckino píše:Hmmm, aj mne radili v KIA servise tankovať kvalitnejšie palivo, ale nerozumiem tomu, ako ovplyvňuje kvalita paliva možnú poruchu elektronickej cievky (elektroniky v cievke), ich rada je absurdne nelogická ! :?


No ma to svoje opodstatneni. Pokud bude palivo nekvalitni a horet pri nizsich teplotach a nizkych otackach bude vznikat nadmira karbonu. Ten pokud se usadi na elektrodach svicek muze zpusobovat svod a nadmerne proudove zatezovat sekundar civky.

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 01.07.2023 17:44
od teckino
Hmmm, teoreticky je to možné, ale prakticky nie. Sviečky boli krásne čisté a ako nové, žiadny karbón na nich nebol...Neverím že na vine je benzín...Proste výrobná vada cievok, keďže odchádzajú na množstve áut...

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 02.07.2023 09:44
od therion
Jasne, to jsem uvedl jen jako priklad, ze se takove veci stavaji a palivo v tom hraje roli.
Civky jsou bohuzel pomerne choulostiva vec a pokud automobilka setri na dodavateli jsou stim potom problemy jak se zde pise. Paklize ma auto problem s misfire je predevsim ohrozeny katalyzator. Proto bych trval na vymene vsech civek nebo to klidne zaplatil ze sveho pokud si chci auto nechat dele nez po dobu zaruky.

Re: Ceed SW MY22 1.5 t-gdi vadná cívka

PříspěvekNapsal: 04.07.2023 17:30
od tomoto
Lehké cukání v průběhu akcelerace pozoruji teď také, ale to může být i třeba nekvalitním palivem. Mám spíše jiný problém a to problém s rozjezdy.
Pokud se chci rozjet jako člověk a né jako v autoškole s půlkou plynu a řvaní motoru v příliš vysokých otáčkách.
Vždy jak naschvál, v té nejhorší situaci se auto začne klepat, vibrovat(nejede ani nechcípne) a musím znovu vyšlápnout spojku a pokusit se o druhý rozjezd, který je už v pořádku.
Jeden příspěvek na toto téma jsem tu již četl, vcelku bez reakce.... ještě mě napadlo před rozjezdem brnknout o plyn a pak se teprve rozjíždět.
Myslel jsem, že se to po záběhu zlepší, nicméně nyní mám najeto cca 15tkm a situace je stejná, né-li horší. Má tento problém ještě někdo? Upozorňuji, že to není mé první auto a řidičák mám přes 25let :D