jakub píše:Teda koukám co vám prodejci navykládali za blbosti. Záruka v délce 5 let je i na lak - tvoření puchýřků a tak. Ta na prorezavění se uplatňuje až po vypršení běžné záruky. A navíc první 2 roky platí zákonná záruka a ta nejde nijak omezit, dokonce nemusíte mít ani roční prohlídku karoserie. Naopak oni vám musí dokázat, že závada byla způsobena vaší vinou. Takže Tony nenech se odbýt a reklamuj. Nejlíp nový dveře, přestříkání problém jen oddálí.
Doufám že je to jen vada jednoho kusu.
Tony už to má déle než dva roky, ne? Takže poznámka o dvouleté záruce je zřejmě mimo mísu.
Kde máš napsané, že záruka je 5 let i na půchýřky? Vycházím ze záručních podmínek na kiamotors.cz, a tam se praví pouze o záruce na pohonné ústrojí a pak samostatně o prorezivění. O povrchové korozi a půchyřcích ani slovo.
Takže:
S výjimkou případů, které jsou vyloučeny nebo omezeny níže, se na všechny součásti vašeho nového vozu KIA poskytuje záruka po dobu 60 měsíců/150 000 kilometrů (s výjimkou pohonného ústrojí, na které se poskytuje záruka na 84 měsíců/150 000 kilometrů) od data prvního uvedení do provozu.
A teď ta výjimka, o které se hovoří:
KIA poskytuje záruku na to, že plechové díly karoserie vašeho nového vozidla KIA nevykazují vady materiálu nebo zpracování, které by měly za následek vznik prorezavění (otvor v dílu karoserie), za následujících podmínek. Autorizovaný prodejce KIA vám bezplatně opraví nebo vymění prorezavělý díl karoserie, pokud k prorezavění došlo v důsledku vad materiálu nebo zpracování při normálním používání.
A teď sranda. Když KIA servis Tonymu dokáže, že v místě, kde je rez byl lak poškozen kamínkem nebo jinak, tak má bohužel smůlu a on musí dokazovat opak. A že se na to mohou vymluvit je fakt.
Jenže pánové, záruka je jedna věc a solidnost servisu věc druhá. Podle mého nebudou riskovat medializaci a dveře ti normálně vymění. Ale podle záručních podmínek na to prostě nárok není.