Důležité upozornění

:!: Nově je možno si pořídit klubové podložky RZ/SPZ :!:

Více se dozvíte zde https://www.kia-club.org/viewtopic.php?p=195579#p195579

Totálně vybitá baterie

Trápí Vás něco na voze?

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod tom247 » 20.11.2025 16:05

Neni na tom nic zvlastne. Kia dava vartu, tiez ju mam v my22.
Tiez mas zrejme AGM a pokial viem tak ju treba nakodovat.
Ceed SW MY22 1.5T GT-Line
Obrázek
Uživatelský avatar
tom247 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 317  Témata: 5
Registrován: 18.06.2022
Bydliště: Slovakia  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2022)
0 km @ 0 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod MP1 » 20.11.2025 17:59

Určite je batéria typu AGM. Dávame ju do všetkých vozidiel so Štart/Stop systémom.

Netreba ju kódovať.

Ako vieš, že je na výmenu? Robil si test?

Ja mám 4-ročnú baterku, jazdím malo na Proceede. Tiež ju priebežne nabíjam, lebo auto stojí na mieste niekedy aj 5-10 dní a potom 5km do prace a späť. A zatiaľ štartuje.

Najprv daj spraviť test, ak zahlási, že je na výmenu, tak až potom vymeň.
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line a Proceed GT
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2737  Témata: 23
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2023)
18000 km @ 6.5 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Mike9 » 20.11.2025 18:10

Moc děkuji za informace.
Jak jsem psal... Atem denně nejezdím a může se stát, že stojí i 7-10 dnů, pak třeba krátká jízda. Mobilní plikace KIA hlásí, že stav baterie je méně než 40% kapacity /i po dobití/. Když jí dobiju nabíječkou Bosch C7 na režim AGM, po startu to ukazuje vybitou baterii. Nabíjecí prosu je max. 7A a nabíječka po cca hod. už hlásí plně nabito... Přesto napětí naprázdno je jehce přes 12V- Za další dny to mohu opakovat... Z toho usuzuji, že baterie už nedrží kapacitu => není jí možno plně dobít a tedy bych jí musel takto dobíjet třeba obden.... Nebo se mýlím ? Pokud si ji vyměním sám a mám vyhlednutou EXIDE EK720 (má 72 Ah) AGM. Nevadí to inteligentnímu dobíjení, když tam origo je Varta 70G s 70Ah ?
Mike9 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 2
Registrován: 06.05.2024
Bydliště: Doma  Czech Republic (cz)

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Beda » 20.11.2025 18:45

Tak to uz Kia slusne setri, ze zacala davat Varty :roll: U baterky si over velikost, rozmisteni polu + a -, vem podobnou kapacitu a startovaci proud a v posledni rade teda typ AGM. Vymenit to clovek urcite zvladne sam.
PS: Bosch baterky nebrat, to je to same co Varta :|
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8921  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 29. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod tom247 » 20.11.2025 19:59

Len otazocka.
Do predoslych aut som daval kapacitne co najvacsiu baterku ako fyzicke rozmery dovolili.
Pri tych AGM je to nejak limitovane kapacitou alebo prudom? Moze mat problem "inteligentne" nabijanie?
Napr. na mondeu bola origo 52Ah, dal som 72Ah 700A.
Ceed SW MY22 1.5T GT-Line
Obrázek
Uživatelský avatar
tom247 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 317  Témata: 5
Registrován: 18.06.2022
Bydliště: Slovakia  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2022)
0 km @ 0 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Beda » 20.11.2025 21:46

Ono to ma sve a pro a proti, protoze alternatoru bude trvat dele nez vyssi kapacitu, kterou vetsinou nepotrebujes, pokavad auto neprovozujes jako kemping ci disco caru :D, dobije do plna :roll: Ve finale pak nejspis zivotnosti na tom bude podobne, jak ta slabsi a pak vlastne priplacis zbytecne za silnou baterku, kterou tak uplne nepotrebujes :no: Alternator je vetsinou dostatecne silnej, aby dokazal nabijet i tu baterku s vetsi kapacitou :yes:
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8921  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 29. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Beda » 20.11.2025 21:56

Jinak zde jsou pokyny pro vymenu AGM baterie (je to od meho Sorenta, ktere ma AGM):

Ensure an AGM battery is fitted.
In all cases, an AGM battery must be installed and registered in the vehicle for the ISG function to work perfectly.
The vehicle with the new battery must be placed in the ignition switch OFF and door closed, hood switch OFF state for at least 4 hours.
ISG system’s stabilization may take 4 hours after new battery installation.
ISG function is operates about 4 hours later and 2 times cranking by user.
But first 25 times, the ISG function can operates regardless of ISG system stability for ISG function operating check.


Podle pokynu by se auto po vymene baterky melo nechat 4 hodiny odstavene :roll:
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8921  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 29. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Mike9 » 20.11.2025 22:21

Děkuji.
Chápu to správně, že před výměnou, raději zavřu a zamknu vozidlo, pak odpojím - pól, pak + pól baterie a vyndám ji.
Dám novou, připojím + pól, pak - pól.
Zavřu i kapotu a nic nepouštím, nestartuji, ale nechám vozidlo alespoň 4 hodinytakto stát.
Pak jej začnu normálně používat...?
P.S.: Chci tam dát tu Exide AGm EK720.
Mike9 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 2
Registrován: 06.05.2024
Bydliště: Doma  Czech Republic (cz)

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Beda » 20.11.2025 23:13

Ano, tak to muzes provest ;)
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8921  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 29. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod MP1 » 21.11.2025 00:42

Už ti auto niekedy nenaštartovalo? Bol už akumulátor aj totálne vybitý?
Je potrebné vôbec riešiť výmenu bez testu?
Nemáš náhodou autokameru, čo ti môže vybíjať akumulátor?
Na toto mi odpovede chýbajú.
Mobilnú aplikáciu ber s rezervou.
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line a Proceed GT
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2737  Témata: 23
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2023)
18000 km @ 6.5 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Mike9 » 21.11.2025 08:51

Ve vozidle nemám instalované nic nad seriovou výbavu. Ještě se mi nestalo, že bych nenastartoval. Když, ale baterie má na prázdno napětí i pod 12V, třeba 11,8 V, tak mi to přijde nesprávné... Jakmile se mi objeví info, že baterie je slabá, dám jí na dobíječku. Jak jsem psal, ukáže to, že je hodně vybitá /což odpovídá i tomu měření bez zátěže/ a plné dobití hlásí nabíječku až za 1 hod, což logicky nemohla stihnout dobít, když dobíjecí proud je 1/10 Ah kapascity /čekal bych třeba 5 - 10 hod./. Nerad bych někam jel třeba na lyže a po několika dnech, kde bude mráz a nemožnost baterii dobít mě vypoví službu. Co pak? Je moje úvaha špatná? Není "lepší" zainvestovat 3 tis. Kč a dát tam novou baterii a pak auto pravidelně sledovat, jaké je na ní napětí apod. ?
Mike9 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 2
Registrován: 06.05.2024
Bydliště: Doma  Czech Republic (cz)

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod bobo69 » 21.11.2025 09:43

ako píše MP1 "Najprv daj spraviť test, ak zahlási, že je na výmenu, tak až potom vymeň."Ten test ti urobí kadejaký servis alebo predajca akumulátorov
Pokial normálne "točí" tak by som to neriešil
Mne apka po pol roku vypisovala slabú bateriu,potom som začal riešiť to nedobíjanie baterie a sem tam ju aj dobijem nabíjačkou na AGM.
Pri rannom štarte má od 11.8 do 12,3
Jazdím málo.Ale ani po dobití nemá ráno viacej ako 12,3
KIA XCeed 1,5gdi 2023
bobo69 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 399  Témata: 1
Registrován: 01.09.2023
Bydliště: Púste Úľany  Slovakia (sk)

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod PtrBug » 21.11.2025 10:17

Aký spoľahlivý je ten test?

Ja mám obyčajnú batériu, v lete 2023 mi na prehliadke spravili test, a povedali mi, že je už slabá, tak som začal v zime tŕpnuť, ale vyzerá to v pohode, zima bola úplne bez problémov, teraz už 2x mrzlo a vyzerá stále ok. Pred minulou zimou som ju dobíjal na nabíjačke, ale asi nie celkom dobre, lebo som ju nechal v aute, a ako som sa tu niekde dočítal, môže to oblbnúť to nabíjanie.
Obrázek
PtrBug Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 47  Témata: 7
Registrován: 25.01.2019
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia Carens III (2018)
87000 km @ 7.4 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod bobo69 » 22.11.2025 14:18

ked budeš robiť test s tým digitálnym ,tak ti ukáže hodnoty kapacity (reálnej) vnútorný odpor atd.
Ked použiješ starý merák čo zoskratuje na tvrdo bateriu ,podla mna to ukáže viacej o stave.
A hlvne ked už bateria pri mrazoch ťažšie "točí motorom" treba sa prichystať na kar.
ja som teraz vytiahol z kamošovho veterána čo stál asi 6-7 mesiacov v garaži (5stupnov) 1 ročnú bateriu.
Mala presne 0V .Dal som ju na na opravné nabíjanie.Test ukázal asi" 65% kapacity a vybitá bateria"
Bateria normálne štartuje manželkine auto už asi rok
P.S
pozerám aplikaciu a vypisuje vystrahu baterie ,
výstraha sa ojavuje ked klesne pod 40%
Bateriu som išiel odmerať a ukazuje 12,2V
Obrázek
poviem synovi nech doniesie tester a potom dám vedieť
KIA XCeed 1,5gdi 2023
bobo69 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 399  Témata: 1
Registrován: 01.09.2023
Bydliště: Púste Úľany  Slovakia (sk)

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Beda » 22.11.2025 17:39

V patek jsem jsi objednal tester na baterky (cca 900,-), protoze uz mi auto dele startuje a dneska pri -5°C tocilo pekne dlouho a uz malem to nenahodilo. Kdyz jsem prijel z 2x90km vyletu zpet domu a zmeril baterku, tak mela jen 12,3V (je to AGM). Takze si testerem jen potvrdim, ze je cas na vymenu baterie. I kdyz AGM baterky maji vydrzet dele nez normalni, tak to vypada, ze opet umira po 7 letech, jak dle moje predchozi zkusenosti na predchozich autech (ty nemely AGM) :roll:
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8921  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 29. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Předchozí

Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé