Tohle vlákno čtu již po druhé znovu a nemám z něho moc dobrý pocit. Mám 1.4, r.v. 2009, 64 tkm. Ale asi není nutné hned panikařit. Každopádně chce to hlídat. Asi sundám víko ventilů a mrknu na stav napnutí řetězu.
Zjistil jsem však, že když se oddělá víčko pro napouštění oleje, tak jde na řetěz dosáhnout prstem. Hrdlo na olej je u bližšího ozubeného kola, takže lze zkusit, zda nejde řetěz nadzdvihnout nad ozubené kolo. U mě nejde, drží pevně. Dostal jsem se prstem i kousek za kolo a tam jde řetěz lehce nadzvihnout. Řekl bych že má vůli asi tak, jak ji má klíňák. Je to OK nebo musí být řetěz úplně našponovaný?
Všiml jsem si, že velká část těch, kteří měli problém s řetězem měli buď ročník 2008 a starší (tzn. starší napínák) nebo provoz na LPG. (ale také ročník 2011) Tak mě napadá, jestli LPG neklade na řetěz větší nároky (jiný typ hoření směsi, komprese atd.).
Také si říkám, zda nemám změnit styl jízdy. Většinou se snažím podřazovat a brzdit motorem před křižovatkou, což ale může více působit zpětně na řetěz. Že bych přešel na dojíždění na neutrál? Také se už snažím používat více ruční brzdu při parkování, aby nebyl řetěz napínám. Prevence
Tak snad tu brzy nebudu psát, jak mi přeskočil řetěz
