Stránka 1 z 3

horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 01.03.2010 14:40
od speedow
Zdravím všechny cee'ďáky, mám jeden dotaz.

Vlastním Kia Cee'd SW, motor 1.4 benzín, 80 kW. Po již cca 5-10km jízdě, kdy vytočím otáčky párkrát kolem 4000 za min., tak po dojezdu a vypnutí motoru mám celkem horkou kapotu. Je to přesně nad místem, kde je za motorem to stríbrné "koleno" se znakem ruky (jako nešahat, horké). Všiml jsem si toho nedávno, když se po dojezdu z kapoty odpařovala ranní námraza až tak, že se z ní kouřilo :shock: . Venku bylo kolem 0°C.

Rozumím, že to "koleno" je rozpálené, ale aby to takto rozpálilo i kapotu, je mi divné. Když ji otevřu, tak zespod se na kapotě nedá udržet ani ruka, jak to pálí. Teď jsem byl v servisu a tam mi řekli, že je to normální a dělají to všechny ceedy s tímto motorem, ale nechce se mi tomu nějak věřit.

Proto se chci zeptat, jestli máte někdo z vás uživatelů tohoto vozu s tímto motorem stejnou zkušenost? Je to normální, že kapota po jízdě tak topí, jak tvrdí servis?

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 01.03.2010 14:50
od titanus
sice som kapotu po jazde este nikdy neosahaval (ak neratam otvaranie ale to je bez pocitu prehriania) no kazdopadne ked si predstavim co sa deje v agregate tak je to celkom pochopitelne, teplo sa musim niekam preniest...odparovat vodu z prednej kapoty je myslim bezne na kazdom aute...kym sa ti modra kapota nerozzeravi na cervenu je to myslim v pohode, aspon si vies pomoct ak nezapalis v lete gril :D

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 01.03.2010 14:52
od luboss
Mam 1,6 benzín a neviem aká teplá je kapota po jazde ale tiež sa mi z nej dymí keď je mokrá - kým som neprišiel na to že je to len odparovanie vody, tak som otvoril motor a patral po povode dymu. Všimol som si to ale aj u inych značiek takže asi to netreba sledovať - je to narmálny jav

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 01.03.2010 14:58
od mbiron
Pokud to nebudes akceptovat tak si na kapotu namontuj izolacni folii ktera krom teploti izolace poslouzi i jako zvukova.

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 01.03.2010 15:00
od speedow
:D, normálně bych kapotu taky neošahával, kdyby se z ní nekouřilo, teprve pak jsem zjišťoval, co se děje.
Před ceedem jsem měl Opel Astra G a že by se u ní námraza nebo kapky deště takto silně odpařovaly z kapoty, tak to jsem nikdy nezpozoroval......proto mi to u ceeda přijde celkem divné.....

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 01.03.2010 15:39
od hermenet
Já se někdy divím, že mi z toho nešlehají i plameny, když to trochu proženu :D
I když si nejsem jistý, že mi kapota žhaví tak moc - nikdy jsem to nezkoušel - nebál bych se toho: v servisu to viděli, motor je pod zárukou (máš tam doufám vidět v nádržce hladinu chladicí kapaliny).

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 01.03.2010 15:48
od jody
Také jsem si toho všiml u své 1.6. Kapota je skutečně teplá, ale to je tak vše, co s tím dělám.
Pro klid duše doporučuji nesahat, a když tak, pak jedině po hodině po zastavení.
Moc přemýšlení = moc problémů.
Habisi.

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 01.03.2010 16:15
od vegas
Pokud tam není ochraný plech nad svody, tak by to mohla vyřešit dodatečná montáž. teplo ze svodů by se přenášelo do plechu a ne do kapoty.

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 01.03.2010 17:32
od JonnY
myslim ze to je vcelku normalne.
pri inych autach to robit nemusi, pretoze vyfukove zvody mozu byt uplne inac umiestnene, ci lepsie odizolovane.
nerobil by som si starosti

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 01.03.2010 21:59
od Jardys
Mám ten samý motor a taky SW a dělá mi úplně to samé,sice jsem na to zevnitř nesahal,ale řekl bych,že je to normální když není na spodku kapoty žádná izolace.

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 01.03.2010 23:05
od vladislav
Zrovna jsem v pátek ,když pršelo na tu kapotu koukal jak se z ní páří ,když jsem se coural na jednotku v zácpě.... :D Já bych to nijak neřešil... :no:

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 02.03.2010 07:54
od mbiron
Ja si taky myslim, proste se motor ohreje tak i kapota. zalezi jak moc je motor odizolovan. Pro nazornou ukazku vezmu zitra sebou infrateplomer co mam na modely a zmerim kolik ma kapota po bezne jizde.

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 02.03.2010 21:52
od speedow
Tak vidím, že v servisu měli pravdu, že cee'd lze využít i jako pánvička na hemenex :eat: ... Asi to tedy hodím za hlavu a nebudu to dál řešit....Každopádně díky všem za odpovědi.

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 03.03.2010 19:06
od Venda
Taky jsem už klidnej.Když se mě to stalo poprvé,tak jsem nevěřil svým očím .Vystartoval jsem z auta a hned koukal co se děje :shock: . Nakonec jsem nic nenašel ufff :) .

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

PříspěvekNapsal: 03.03.2010 19:21
od rudolf.tomka
na KIA SOUL som nič také nepozorova :? l, skor sa mi zdá kapota "studená" , ani sa mi voda neodparí :kia: :SK: