Stránka 1 z 3

Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 03.07.2019 12:50
od milan23
V nemčine k vývoju najmä Nka,ale aj celkovo k buducnosti v koncerne.

https://youtu.be/bgOsDrdBeWs

https://youtu.be/sNMxJkFyYzE

Odoslané z VTR-L09 pomocou Tapatalku

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 06.07.2019 15:19
od Milan_SK
Vďaka za linky. Pozrel som si všetkých 5 častí z tejto Hyundai série. Veľmi zaujímavé. Hlavne rozhovory s A. Biermannom. Na šéfa vývoja je to veľmi zhovorčivý človek 8-)

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 06.07.2019 19:22
od sykino
A vies napisat aj co tam hovorili? Ake novinky pridu?

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 06.07.2019 20:34
od milan23
@Milan_SK oplatí sa prezrieť jeho kanál, sledujem už niekoľko rokov a dostane sa na zaujímavé miesta rôznych značiek

Hlavná téma ako Hyundai, ale aj vývoj v celom koncerne funguje, že Biermann má relatívne veľkú slobodu a môže veľa vecí presadiť a hlavne, že N auta sú stavané na zábavu a nie maximálne výkony. Z noviniek, že je sa blíži predstavenie mokrej 8DCT v Nku, nová špeciálna odľahčená edicia, myslím, že i20N dostane 1.6T(nebolo povedane, že ide o i20N), projekt Veloster s motorom vzadu uprostred,...

...a ešte, že koncern verí do budúcnosti hlavne na vodíkové autá...

Odoslané z VTR-L09 pomocou Tapatalku

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 07.07.2019 14:36
od Milan_SK
Poznám tento kanál, ale keďže sa venuje hlavne tuningu tak ho nesledujem. Preto ma prekvapila a potešila táto Hyundai séria.

K budúcim Hyundai projektom súhlas so všetkým, čo si napísal, čiže 2020 I30 N s 8 st. DCT (vlastnej konštrukcie, prebieha ladenie v testoch), i20 N s 1.6 Turbo, odľahčená špeci edícia i 30 N s karbónovou kapotou, ľahšími kolesami a sedadlami, ale s nezmeneným výkonom. Ten Veloster s motorom uprostred má prísť zatiaľ len ako štúdia a potom sa uvidí, čo ďalej. Pracujú na viacerých verziách (čistý spaľovák, hybrid aj elektro - nedávno zahájili spoluprácu s chorvátskym Rimac-om).

Čo sa týka elektromobility, tak vravel, že batérie sú podľa nich dočasným riešením a okolo r. 2025 by už v strednej triede mohol pohon na palivové vodíkové články vyjsť ekonomicky lepšie, než na batérie. Vo veľkých autách by mal byť vodík jasnou voľbou. V malých autách to vyzerá na batérie, ako lepšie riešenie. Treba však vybudovať aj vodíkovú infraštruktúru, čo bude v Európe dosť náročné, keďže nemenovaný veľký autokoncern (predpokladám VW) tlačí do popredia batérie. Zároveň povedal, že v oblasti vodíkových palivových článkov je z automobiliek najďalej práve Hyundai a Toyota a momentálne chce s nimi spolupracovať veľa automobiliek, kvôli získanému know-how.

A. Biermann je člen predstavenstva Hyundai a od konca 2018 už šéfuje celému vývoju Hyundai, Kia, Genesis. Má pod sebou cca 15.000 ľudí ale stále pôsobí ľudským dojmom a nadšením pre techniku. To bol aj hlavný dôvod prečo po 30 rokoch opustil BMW. V Hyundai mu dali možnosť sebrealizácie, ktorú už v Mníchove nemal, nakoľko podľa jeho vlastných slov (zo staršieho rozhovoru) tam procesy už neriadia inžinieri ale ekonómovia s kalkulačkou v ruke, čím pomerne jasne naznačil o čom dnešné BMW z veľkej časti sú.

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 10.07.2019 10:21
od lubos550
Vodik je dost nestabilny. V porovnani s nim je benzin skoro nehorlava latka :) Aj jeho vyroba je dost narocna na spotrebu energie.Automobilky sa skor vodikovymi prototypmi len prezentuju "Ano, aj my to dokazeme vyrobit".

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 10.07.2019 10:51
od Karens
Ja mu tiež verím viac ako lobistami pretláčanej elektrike. Minimálne ma podobnú hustotu energie ako benzín/nafta a aj natankovať ho vieme za podobný čas. Palivo, ktoré musíš „takovať” 30 a viac minút, aby si potom na ňom neprešiel viac ako 300 km, je slepá ulička. Takže buď indukcia alebo aspoň troleje alebo nech si to nechajú.

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 10.07.2019 11:23
od Quadrant
Přesně, Elektrická auta jsou nesmysl.
Kdyby měli být všechna elektrická tak si stačí třeba představit jedno sídliště jak by to vypadalo.
Navíc, pokud by u jednoho došlo ke skratu jako to předvádí TESLA, tak by to byl na parkovišti masakr. O přetížení sítě nemluvě..
Osobně vsázím na vodík a nebo popřípadě ethanol.

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 10.07.2019 11:30
od lubos550
Etanol by mozno pripadal do uvahy, ak by sa nejak vyraznejsie podarilo znizit spotrebu u aut. Lebo ak nie, tak by vsade musela byt nasadena psenica, alebo kukurica, alebo mrkva na vyrobu etanolu. Na nic ine by nezostalo.

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 10.07.2019 11:34
od Quadrant
Myslíš, na žlutý mor " řepku " že by nezůstal prostor :D
To by bylo jedině dobře.

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 10.07.2019 11:45
od lubos550
Na repke je pekne vidiet kolko jej treba a to sa len primiesava do nafty. Na vyrobu etanolu by bola treba minimalne 5-nasobna rozloha na pestovanie. Kukurica by rastla vsade: na poli, v lese, na zahradach, horach a aj na sidliskach medzi domami.

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 10.07.2019 11:59
od mv12
Není to tak dlouho, co tu někdo porovnával ceny i30 a Ceeda, kdy i30 vycházela výhodněji ...tak nevím, jak to vyjde nyní : https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... tu-1360435
(je to komerční sdělení Hyundai a nepátral jsem po detailech)

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 11.07.2019 07:11
od Mirse
Třeba se přidá i jejich ségra :roll: :)

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 05.08.2019 11:39
od milan23
Pokracovanie H/K a Vodik

https://youtu.be/_LXuYoh7hLI

Odoslané z VTR-L09 pomocou Tapatalku

Re: Nieco z koncernu H/K

PříspěvekNapsal: 08.08.2019 16:26
od Milan_SK
@milan23: :thu: