Stránka 1 z 1

Ceed Spojka + výkon motoru

PříspěvekNapsal: 03.11.2017 17:07
od Pandrhola
Zdravím, chystám se koupit Ceed r.v. 2012 1,6 CRDI 85 Kw. Mám pár dotazů a tady na diskuzi jsem nenašel co potřebuju vědět.
Auto má najeto 120 tisíc, spojka zabírá úplně dole. Neprokluzuje a řazení rychlostí je v pohodě. Pár set tisíc už mám najeto, ale prvních pár rozjezdů jsem byl jako při první jízdě v autoškole. To je normální, nebo už to má spojka ,,spočítané"? :shock:

Druhý dotaz je ohledně výkonu motoru. Na 85Kw mi přijde že má auto málo síly. Teď jsem jezdil s octavií 1,6 TDI 85Kw r.v. 2017 a ta mě tlačila do sedaček. Je to jen můj pocit, nebo je něco špatně? Na diagnostice žádné chyby nehlásí. :no:

Díky za rady.

Re: Ceed Spojka + výkon motoru

PříspěvekNapsal: 03.11.2017 17:41
od buko1
add tlačení do sedaček - nebude to dané konštrukčným rozdielom medzi motorom CRDI a TDI?
CRDi (Common Rail Direct Injection) - Motor s priamym vstrekovaním paliva
TDI (Turbocharged Direct Injection) - Naftový motor s priamym vstrekovaním paliva vybavený turbom.

Neviem prečo mám pocit, že ten motor s turbom sa pri akcelerácii bude správať inak ako atmosférický motor.

Re: Ceed Spojka + výkon motoru

PříspěvekNapsal: 03.11.2017 18:12
od Pandrhola
Takže CRDi není turbodiesel? To snad ne.... :thu:

Re: Ceed Spojka + výkon motoru

PříspěvekNapsal: 03.11.2017 19:14
od melonsvk
Samozrejme ze CRDi ma turbo. Rozdiel moze byt v naladeni, moje 1.6 CRDi 100kw ma linearny zatah, TDI su zname tym, ze pri 2000 otackach silno potlacia a po 2500 uz umru.

Re: Ceed Spojka + výkon motoru

PříspěvekNapsal: 03.11.2017 19:21
od Pandrhola
Já vím že má turbo :D
Takže by to teoreticky mělo být v pořádku. A co ta spojka? Na YT kanále Autocentral se o tom taky zmiňují, ale už neřekli, jestli ta spojka odejde za chvíli, nebo vydrží ještě dlouho. Prý se tam vymačká nějaký váleček a zabírá úplně odspodu, tak co si mám z toho vzít?

Re: Ceed Spojka + výkon motoru

PříspěvekNapsal: 03.11.2017 19:25
od Berka
Spojka která má těsně před smrtí, většinou zabírá naopak až nahoře. Tím neříkám že je v pořádku. Chtělo by to vyzkoušet i jiné auto se stejným motorem a porovnat jak zátah motoru, tak průběh spojky.
@buko1
... CRDi, TDi, HDi, dCi a jiné jsou jen obchodní značky motorizace a nemusí vždy na 100% označovat princip funkce daného naftového motoru. I když zrovna to CRDi je zrovna celkem přesně označené, ale pod názvem TDi vzniklo mnoho konstrukčně odlišných motorů- nepřímý i přímý vstřik, a ten se pak dál ještě dělil podle způsobu jakým bylo dosaženo požadovaného tlaku až nakonec skončil u stejného principu jako má CRDi, aniž by nesl jeho označení

Re: Ceed Spojka + výkon motoru

PříspěvekNapsal: 03.11.2017 19:26
od Pandrhola
https://www.youtube.com/watch?v=ARABIHely5o

Díl Autocentral 109 na konci se zmiňují o té spojce.

Re: Ceed Spojka + výkon motoru

PříspěvekNapsal: 03.11.2017 19:32
od buko1
Aha, tak sorry.

Re: Ceed Spojka + výkon motoru

PříspěvekNapsal: 03.11.2017 23:17
od pacesol
Berka píše:Spojka která má těsně před smrtí, většinou zabírá naopak až nahoře. Tím neříkám že je v pořádku. Chtělo by to vyzkoušet i jiné auto se stejným motorem a porovnat jak zátah motoru, tak průběh spojky.
@buko1
... CRDi, TDi, HDi, dCi a jiné jsou jen obchodní značky motorizace a nemusí vždy na 100% označovat princip funkce daného naftového motoru. I když zrovna to CRDi je zrovna celkem přesně označené, ale pod názvem TDi vzniklo mnoho konstrukčně odlišných motorů- nepřímý i přímý vstřik, a ten se pak dál ještě dělil podle způsobu jakým bylo dosaženo požadovaného tlaku až nakonec skončil u stejného principu jako má CRDi, aniž by nesl jeho označení
No dovolim si souhlasit ale nesouhlasit. U lankem ovladanych spojek ala favorit, felda a ostatni shade, na kterych jsme se povetsine ucili jezdit, tato poucka plati. U hydraulicky ovladane spojky je to naopak. Pokud spojka zabira dole, tak to ma opravdu za par. Vim o cem mluvim. Uz loni mne na moji spojku tesne pred smrti upozornoval technik na garancce. Zabira mi uplne od spodu. Totalni konec se vyznacuje skrtnutim zubu pri razeni. Mam 89 tis. km ale u mne to je zpusobem jizdy a hlavne specialnim uzitim auta. Chovame se k ni velmi neuctive. Off topic. Spojka se dokonce na zabirani jen nahore stelovala umysle. Pri rally se tak stelovala aby se nemusel pedal vyslapovat az na podlahu a razeni bylo rychlejsi. Na S125 mi zabirala naplno asi 1,5 cm od horni polohy. Ja bych tvoji sppjku prohlasil za skoro ko.

Re: Ceed Spojka + výkon motoru

PříspěvekNapsal: 04.11.2017 06:45
od Berka
Vycházím ze zkušenosti z minulého víkendu. Kia Carnival 2.9 CRDi, spojka během cesty začala zabírat až úplně v horní poloze, současně došlo během jízdy k prokluzu a objevil se zápach spáleného obložení. Po několika kilometrech už nebylo auto schopné jízdy. Při pokusu o rozjetí, měl pedál úplně normální krok, ale snaha o záběr spojky byla až úplně nahoře, těsně před koncem. I při uvolnění spojky a zařazené rychlosti zůstalo auto stát na místě a jen se objevil zápach od spojky.
Spojka ovládaná hydraulicky, za pár hodin už jelo auto na odtahovce.
Takže obě možnosti jsou asi reálné.