Stránka 1 z 1

Startování přes kabely

PříspěvekNapsal: 15.06.2016 12:37
od comfje
Jen tak pro zajímavost bych se chtěl zeptat - jaký může být největší rozdíl v Ah mezi bateriemi pri startování přes kabely? Předpokládám, že 45Ah nenastartuje 75Ah u diesla, ale bude už stačit na 60Ah u benzinu? Nemá s tím někdo zkušenosti nebo neví o tom někdo něco blíž?
Díky za odpovědi.

Re: Startování přes kabely

PříspěvekNapsal: 15.06.2016 21:25
od Beda
Nikde jsem nenasel presnou odpoved, pise se jen, ze nesmi byt podstatne nizsi :huh:

Re: Startování přes kabely

PříspěvekNapsal: 16.06.2016 11:30
od souk69
;) Toto nevím, ale já jsem pomohl kdysi nastartovat diesla, byl to nějaký Peugeot. Přes kabely z Feldy 1,3 , měl jsem ji samo nastartovanou a trošku jsem přidal plyn. No a Peugeot se podařilo natočit. :thu:

Re: Startování přes kabely

PříspěvekNapsal: 17.06.2016 12:07
od comfje
Beda píše:Nikde jsem nenasel presnou odpoved, pise se jen, ze nesmi byt podstatne nizsi :huh:


Přesně tak, taky jsem to někde četl a teď, co si pod tim má člověk představit... :D

Re: Startování přes kabely

PříspěvekNapsal: 17.06.2016 15:07
od Jakub
Nejde ani tak o kapacitu baterií, ale o proudový odběr startéru. Takže z 45AH baterie nastartujete benzín a když bude v dobré kondici, tak možná hne i s dieselem. Na autobus bych si s ní už ale netroufal. :)
Jak už zde bylo psáno, problémem budou startovací kabely. Ideální průřez je tak 25mm2 mědi, což kabely běžně prodávané jako startovací nemají ani zdaleka. Taky s nimi nic nenastartujete.
Opravdové startovací kabely mají uveden průřez vodičů (pozor na materiál, hliník není měď), ostatní mají většinou jen hodně nadnesený údaj o proudu (např. 400A, co na tom že při tomto proudu je na nich úbytek třeba i 11V, na papíře to vypadá dobře).

Poctivé kabely vypadají nějak takto:
http://www.conrad.cz/startovaci-kabely- ... im.k853579

Naopak tohle je sranda pro děti na hraní. S průřezem 6mm2 nic nenastartujete:
http://www.autokelly.cz/Product/DO-01114/961844

Při 400A na nich bude úbytek přes 7 V....

Re: Startování přes kabely

PříspěvekNapsal: 02.12.2016 03:00
od peter1973
Hádam 100 rokov dozadu som zo Š 120 naštartoval vlajkovú loď BMW. Takže naštartujete aj úplne vymlátenú baterku dízla, ale treba nechať chvíľu ( aj 5 minút ) prepojené baterky z naštartovaným motorom, nech sa ako sa hovorí oživí. Potom štartovať druhé auto.

Re: Startování přes kabely

PříspěvekNapsal: 02.12.2016 13:39
od Chlebik
GeneHawkins píše:Klidně nastartuje, slabé místo budou kabely, ne baterka...


Přesně tak, 1.6 benzín mi nemohla nastartovat moji bývalou Fabii 1.9 SDI (45kW) a tak mě napadlo připojit navíc paralelně ještě jedny startovací kabely a s dvěma páry :idea: se už zadařilo. Jinak běžně startuji přes jedny kabely, s Octavií I 1.6 MPI jsem bez problémů rozjel Nissan Patrol, ale jaký byl poměr baterií nevím.

A jednou to byla opravdu krizová situace - vybité auto a nikde nikdo, tak jsem si tu Fabii (74 Ah) staroval !!motorkou!! - baterie 8 Ah :!: :lol: Nutno ale říct, že mám litrovku o výkonu 74kW a startovací proud její baterie je 150A. Při koupě baterie do motorky se totiž berou v potaz i jiné parametry než Ah a Kč. Auta ale zvládnou kde co a tak na autobaterie můžeme narazit i v supermarketech hned vedle regálu s hořčicí :thd:

Hlavní je nechat chvilku napojené na nastartovaný stroj a pak točit motor, když druhý sosá ;)