Stránka 1 z 3

Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 29.11.2013 13:32
od Jirka N.
V poslední době se zadírají naftové motoru u Sorent a to na základě propálení Cu podložky pod vstřikama a následného průniku spalin pod ventilové víko. Následně dojde k zkarbonování motorovýho oleje, karbon ucpe sací síto olejového čerpadla a tím se zadře klika, turbo, vyvažovací hřídele a vačky.
Kia o tom ví od roku 2008, ale nekonala žádnou svolávačku a doufala na skončení záruky u aut. To jí celkem vyšlo a nyní zákazníci nesou náklady na sebe.
Příčina je špatný utahovací moment na držáku vstřikovače.
Následek je klesnutí tlaku motorovýho oleje pod 0,2 bar a ač je to k nevíře ten tlak nahradí spaliny pronikajicí do klikové skříně a tím kontrolka mazání nikdy nezasvitila. Kolaps motoru přišel z čistýho nebe a bez varování.
V Německu je to velkej průser a týká se to všech naftových motorů Kie od roku 2006 do března 2008. Tedy ne jen Sorenta.
Obrázek

Týká se to vozidel:
Soul [AM](all),
Sorento[XM](all),
Picanto [SA](all), Rio
[JB](all), Cee'd
[ED](all),
Cerato/Spectra
[LD](all),
Optima/Magentis [MG]
(all), Carens/Rondo
[UN](all),
Carnival/Sedona
[VQ](all), Sportage
[KM](all), Sorento
[BL](all), Rio [BC](all),
Optima/Magentis
[MS](all), Carens
[RS](all), Sportage
[AL](all),
Carnival/Sedona
[GQ](all)

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 29.11.2013 15:46
od Tony
Máme tady někoho kdo se s tím setkal? Vypadá to na dost velký průser...

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 29.11.2013 15:59
od rudolf.tomka
... myslím , že :kia: zatajuje viac nedostatkov na svojich vozítkach :( :x

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 29.11.2013 16:09
od Jirka N.
Včera v servisu mi potvrdili že to je pravda a na záruku to řešili v minulosti.
Situace v Německu byla následující. V záruce opravovala specializovaná firma motory a to v tichosti a zákazník byl spokojenej, bylo to na záruku. Jenže záruky skončily a problémy zůstaly. Až Kia Deutschland vyčíslila zákazníkovi opravu motoru Sorenta na 12 000 Eur tak začal mazec a zákazník to dal na fora po celém Německu. A tím se rozpotal velkej boj zákazníci verzus Kia. Problém to byl dlouhodobej, ale zveřejněnej v KTI až v roce 2009, jenže kdo z nás zákazníkům o tom věděl? KTI je interní informace servisům. A do listopadu 2013 bylo ticho od servisů i Kie.

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 29.11.2013 16:17
od Jirka N.
Tady je to popsané v Němčině a kdo jí nevládne tak ať mu pomůže strýček Google.
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=723673

http://www.motor-talk.de/forum/motor-to ... 47278.html

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 29.11.2013 20:12
od Stefi
:? Díky za info, telefonicky jsem informoval, hned nového páníčka Pro_cee´da, aby si to nechal ověřit, nakolik už na motor spadá záruka 7 let a těch 150 000 km, ať to nepro***e :| :no:

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 29.11.2013 22:52
od Jirka N.
Má štěstí kdo má 7 let záruku, Sorenta jí měla jen tři roky a nyní se Kia hezky těší na tržby za motory a díly. Třeba když se zadřou vyvažovací hřídele tak je blok motoru vhodnej tak jedině do hutí.
Jedinej možnej krok jak zjistit tu závadu je odpjit odvzdušňovací hadici na ventilovém víku a zkontrolovat přetlak, dále zda nejsou cejtit spaliny z nalévacího otvoru oleje na ventilovém víku.
Dále při každé výměně motorovýho oleje zkontrolovat endoskopem stav síta na olejovém čerpadle. Já si dělám servis sám a tak je to v mých možnostech. Ale chudák zákazník co spoléhá na servis. Vždyť o to KTI věděl servis od roku 2009 a nyní máme 2013 a bylo ticho po pěšině. Jen to kvantum modelů v nyní zveřejněný KTI je děsný. A bylo to utajený. Ach jo.

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 30.11.2013 03:56
od Zdrahy
Není to bohužel úplně neobvyklé - kamarád před lety udělal hlavu na 1.8T Pasatovi a když sháněl informace jak je to možné (auto bylo servisované ve značkovém servisu a mělo vážně dobrou péči) narazil na interní info upozorňující na konstrukční vadu motoru, kde se zakarbonováním ucpaly kanálky v hlavě a potom už to šlo rychle. VW, potažmo celý koncern se k tomu dodnes oficiálně nepřiznal..
Ohledně téhle info jsem rád, že mám Sorento 2004..

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 30.11.2013 10:32
od Jirka N.
Když jsem zjišťoval podle mojeho Vin svolávačky tak jsem zjistil že Kia to dělí na dvě skupiny. Tedy na bezpečnost a ostatní. Do bezpečnosti a hrazení Kiou byl zahrnut brzdovej spínač a kontrola nosníku na zadní nápravě. K nezveřejněným a neplaceným Kiou bya změna SW v ŘJ a to KTI. Takže tyto věci se řeší až přijde zákazník s tím že motor jede divně, nebo se zadřel. V nejlepší variantě že má zadřené turbo. Takže po záruce se dá vydělávat na utajených informacích.
Bohužel tak to dělaj asi všichni výrobci.

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 30.11.2013 20:22
od runis
Však ty zkušenosti tady máme přece všichni. Pokud se člověk sám o něco u Kie nepřihlásí, tak dělají mrtvého brouka. Vzpomenu příklad u Vengy PP. A najde se toho na tomto fóru více. :thu:

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 02.12.2013 07:31
od Prokeš
je tu vůbec někdo na :kia: foru kdo má tento problém....

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 02.12.2013 09:30
od Jirka N.
To by mě taky zajímalo, na foru v Německu je jich několik i s fotkama a téměř vždy to začalo rychlým umíráním turba. Pak následoval celej motor, ale pravidlo není žádný. Od tří vyměněných turb po smrt motoru s původním turbem. Dle srvisu u nás se to stalo u něklolika aut v záruce, ale ne všichni chodí na forum, Takže radši si to kontrolujte ať nedojde ke katastrofě. Já jdu cestou přidaného tlakoměru a teploměru oleje a vždy po čase zkontroluju přetlak v klikové skříni a sací koš cerpadla. Víc se nedá asi dělat.

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 02.12.2013 10:58
od Tony
němčinu nedávám... mohl by to někdo přeložit, potažmo napsat v čem je hlavní problém? záruka na motor mi končí v 5/2014 tak ať to můžu nějak pořešit. Přece jenom i když to nesvolávají, protože hrají mrtvé brouky, tak je to zřejmě konstrukční vada, kterou by měla řešit záruka potažmo i po záruce! Pokud se k tomu budou servisy stavět jako v DE tak pak jedině udělat hromadnou antikampaň na netu. Čím větší ztráty z prodeje tím větší možnost, že se tím začnou zabývat. Sám už mám 1x vyměněné turbo a tomu co tam teď mám nevěřím ani prd...

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 02.12.2013 13:07
od Jirka N.
Kia Německo se taky postavila do role mrtvého brouka a z jejího postupu je vidět že vše bylo hráno na dobu po záruce. Sorenta byla se zárukou tři roky a s možností prodloužení na pět let. Dále tam je možnost obchodní záruky při koupě ojetiny. V tom případě je velké štěstí.
Celá ta příčina problému je v špatném utažení klemy na vstřiku. To je dáno nekvalitním šroubem, kterej po utažení správným momentem se chová plasticky a natáhne se časem. Tím zmizí potřebný přítlak a spodní Cu podložku vstřiku. Dále jsou případy kdy šroub prasknul z důvodu přetažení nebo vadného materiáli a vstřik vylítnul částečně ven. To je asi lepší než pomalá smrt tou netěsností.
Kulanci bohužel Kia neuznává a tak se musí doufat že to nastane během záruky nebo taky nikdy. Informace pro Sorento se ale o tom nyní šíří i na anglicky vedených forech.
Obrázek

Re: Pozor na zadírání naftových motorů Kie 2006- 08 březen

PříspěvekNapsal: 02.12.2013 13:27
od stanislav
Poradte mechanici co sa rozumeju ako tomu predist ?
Vysrobovat vstreky a skontrolovat ci su ciste nad podlozkou ako je uvedene na obrazku?
A nasledne vymenit podlozku za novu alebo treba menit cely vstrek ?
Vie niekto aka je cena vstrekov?