Kia o tom ví od roku 2008, ale nekonala žádnou svolávačku a doufala na skončení záruky u aut. To jí celkem vyšlo a nyní zákazníci nesou náklady na sebe.
Příčina je špatný utahovací moment na držáku vstřikovače.
Následek je klesnutí tlaku motorovýho oleje pod 0,2 bar a ač je to k nevíře ten tlak nahradí spaliny pronikajicí do klikové skříně a tím kontrolka mazání nikdy nezasvitila. Kolaps motoru přišel z čistýho nebe a bez varování.
V Německu je to velkej průser a týká se to všech naftových motorů Kie od roku 2006 do března 2008. Tedy ne jen Sorenta.

Týká se to vozidel:
Soul [AM](all),
Sorento[XM](all),
Picanto [SA](all), Rio
[JB](all), Cee'd
[ED](all),
Cerato/Spectra
[LD](all),
Optima/Magentis [MG]
(all), Carens/Rondo
[UN](all),
Carnival/Sedona
[VQ](all), Sportage
[KM](all), Sorento
[BL](all), Rio [BC](all),
Optima/Magentis
[MS](all), Carens
[RS](all), Sportage
[AL](all),
Carnival/Sedona
[GQ](all)