Stránka 1 z 1

Co se může přihodit pístu

PříspěvekNapsal: 03.11.2008 22:28
od Motorsport
Dnes jsem byl na jednání k problematice zvyšování výkonu. Dostal jsem :santa: - píst.
Obrázek
No nejdříve jsem nechápal, ale podíval jsem se zblízka
Obrázek
Píst je z koncernového motoru 2,2CRDi (myslím tím koncern KIA/HYUNDAI). Auto bylo zajeto, potom namontován box pro zvýšení výkonu, pracující na principu zvýšení tlaku paliva. Nárust výkonu řidičem potvrzen. Ujeto celkem 30.000 km, poslední měsíc s boxem.

Údajně výrobce koncernových motorů je zásadně proti jakémukoli zvyšování výkonu, tzn. toto nebyla uznaná reklamace. Pokud by se něco podobného stalo u KIA (s Racingboxem, jako schváleným příslušenstvím - což je ale asi nepravděpodobné), asi by opravu zaplatila KMCZ. Čili nejen sedmiletá záruka, ale i další benefity nabízí KMCZ :love: . Nevím sice jak by to dopadlo, pokud by se auto, zcela teoreticky, zastavilo v zahraničí, kde o této aktivitě KMCZ asi nevědí?

NEBYL TO RACINGBOX!!! PROSÍM NIJAK NESPOJOVAT!!! JE TO JENOM VŠEOBECNÝ PŘÍSPĚVEK - ZAMYŠLENÍ!!!

PříspěvekNapsal: 03.11.2008 22:41
od Stefi
:shock: tam mohla být i vada pístu, již z výroby ta trhlinka vypadá ja když tlak prorazí něco oslabené anebo z nesourodého materialu, to zvýšení výkonu(následně i tlaku v prac.prostoru při hoření větší dávky paliva) to jen urychlilo, t.j. smůla :?: :help: myslim tím už základního odlitku...

PříspěvekNapsal: 03.11.2008 22:42
od Motorsport
Jo, jo asi se objevují sem tam vadné písty. Dostal jsem ho ctí a darem, protože jich mají zásobu, i když jich již několik odeslali k výrobci motorů.....

PříspěvekNapsal: 03.11.2008 23:01
od Návštěvník
To nevypadá hezky... Když jsme zkoušeli vyjednat s Hyundai spolupráci ohledně Racingboxu, neměli zájem, protože v minulosti zkoušeli výrobek (netuším značku), se kterým bylo po cca 3000 km patrné nápadné opotřebení motoru. Proto asi jejich postoj k podobným úpravám. Myslím, že jsi tady taky něco takového zmínil - neměl jsi možnost u toho testování být také?

PříspěvekNapsal: 03.11.2008 23:04
od Alife
Parada, pravdepodobnost takeho javu je asi vysoka, ked toho maju zasoby, ale ako by to vedeli odhalit? Na EDC16 sa da z resetovat pocitadlo nahravania softu a ostatne si vie sikovnejsi uzivatel odmontovat sam, ked je to osve. Ked toho maju vela, tak mi to vychadza tak, ze je to skor mozne aj bez zvysovania vykonu. Aspon teda dufam, aj ked teraz dostavam chrobaka do hlavy, ste ma uz naleptali s tym zvysovanim vykonu a dosledkami, aj ked sa mi zda, ze novy Magnet s motorom D4EA sa predava uz s vyzsim vykonom 110 KW :lol: Nakoniec sa asi vratim k povodnemu softu, aj ked sa xlapci s tym mojim hrali 3 dni. Bol to ix prvy Magnet, tak nexceli nechat nieco na nahodu, a mozno aj posledny. Kazdopadne mam 20 t. km uspesne za sebou.

PříspěvekNapsal: 03.11.2008 23:13
od Motorsport
Fildik64 píše:To nevypadá hezky... Když jsme zkoušeli vyjednat s Hyundai spolupráci ohledně Racingboxu, neměli zájem, protože v minulosti zkoušeli výrobek (netuším značku), se kterým bylo po cca 3000 km patrné nápadné opotřebení motoru. Proto asi jejich postoj k podobným úpravám. Myslím, že jsi tady taky něco takového zmínil - neměl jsi možnost u toho testování být také?


A odkud myslíš že ten píst je????

PříspěvekNapsal: 03.11.2008 23:26
od Návštěvník
Motorsport píše:
Fildik64 píše:To nevypadá hezky... Když jsme zkoušeli vyjednat s Hyundai spolupráci ohledně Racingboxu, neměli zájem, protože v minulosti zkoušeli výrobek (netuším značku), se kterým bylo po cca 3000 km patrné nápadné opotřebení motoru. Proto asi jejich postoj k podobným úpravám. Myslím, že jsi tady taky něco takového zmínil - neměl jsi možnost u toho testování být také?


A odkud myslíš že ten píst je????


Aha :-o

PříspěvekNapsal: 03.11.2008 23:29
od Motorsport
Ale to je z nedávné zkoušky, motor rozmontován minulý týden. V provozu to bylo 1 měsíc.

PříspěvekNapsal: 04.11.2008 09:05
od Jakub
To propálení není vada pístu, ale důsledek vysokéhu tlaku paliva a s tím spojené vyšší dávky paliva. Hoření tak probíhá příliš blízko dna pístu, které se tak nechladí a po čase se propálí.

PříspěvekNapsal: 04.11.2008 09:32
od mbiron
jakub píše:To propálení není vada pístu, ale důsledek vysokéhu tlaku paliva a s tím spojené vyšší dávky paliva. Hoření tak probíhá příliš blízko dna pístu, které se tak nechladí a po čase se propálí.


Teda nevidim to poradne ale tohle neni propalenej pist. Tam je vylomenej kus, tohle bych videl jako vadu materialu. V horcikovych slitinach uz nejaky rok delam a tohle jsem uz videl mnohokrat. Navic jako modelar kde pracuju se spalovacim motorem jsem uz nejake ty propalene pisty taky videl dokonce mam i nekde fotky.Ja teda neznam presne parametry tech boxu ale o kolik ze se vlastne zvedne ten tlak, protoze vyrobce a chlapci ve vyvoji jiste testuji motory na extremni vykony a pak jdou na unosnou - ekonomickou mez.