Stránka 1 z 2

príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 14.04.2012 07:48
od safi
Dostal sa mi do rúk časopis STOP č.6/2012. V Editoriáli šéfredaktor popisuje jednu skúsenosť so servisom KIA. Myslím , že to bude zaujímavé čítanie a tak nejako zapadá medzi skúsenosti niektorých členov.
editorial_stop.pdf

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 14.04.2012 08:23
od mirecko2
to presne popisuje postup Kia Servisu, ktora je absolutne slaba.....

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 14.04.2012 09:29
od zulyk
najst kvalitny servis, to je umenie v tomto state :(

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 14.04.2012 09:35
od branor
A ze potom im mame verit? Vzdy mi neslo do hlavy, preco by som nemohol, pokial chcem byt pri aute pocas jeho servisu, prehliadky a pod.... teraz uz vieme preco, sak treba zákazníkovi trosku precistit penazenku... fakt smutny pribeh... este ten ostrekovac by som prekusol, lebo keby vymenil tu jednotku tak by to stale neslo a na packu by prisli (aj ked amatersky) ale prehlasit opravu podvozku ked im clovek da do ruky plast z ineho auta je vrchol... :no: :thd: :cry:

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 14.04.2012 10:00
od -Petr-
Nedělám si iluze, že by se u nás chovali jinak a v případě možnosti se zákazníkem nevyjebali. Nemám proto důkaz, jen ten dojem. Tak doufám, že to samé, co chce udělat UAMK na Slovensku udělá i v Čechách. Vůbec by to nebylo na škodu. Za sebe dodávám, že bych toto jednání konzultoval se zástupcem KIA Praha (kdyby to bylo na České pobočce) a neměl bych daleko k podání trestního oznámení za podvod. Taky to nic jinýho než podvod a klamání není. To jak se vymlouvají na vadnou autodiagnostiku - tak když to neumí, tak ať toho automechanika vyrazí, to přece není problém zákazníka a servis za své lidi přece musí ručit! Pěkně mě ten článek rozžhavil do běla. Člověk šetří kde se dá a pak narazí na takové .... :!: :angry: :thd:

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 14.04.2012 10:53
od runis
Super nápad!!! Udělat stránku kvalit servisů a dávat tam na černou listinu ty, které se takto chovají. Myslím, že by to byla na ně páka. A pořádna! Jen by to muselo být asi pod hlavičkou automotoklubu, nebo tak nějak. Aby to bylo seriozní a neškodil servisům jen jeden nespokojený jedinec.

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 14.04.2012 11:53
od djtomy1
runis* :thu: :thu: :thu:

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 14.04.2012 17:55
od zulyk
http://www.cpasr.eu/sk/index.htm

cech predajcov a autoservisov pod zastitou ZAP SR

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 15.04.2012 08:34
od Prokeš
no to je tedy nářez ,měli by ten servis pěkně protáhnout v televizi, a pak by jim tam nikdo nezajel, a mohli by to zavřít a byl by pokoj.... :thd:

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 15.04.2012 11:08
od rudolf.tomka
Je to smutne a je proti tomu tazke bojovat.
Som si absolutne isty ze primaci technik v ziadnom pripade nechcel zakaznika
oklamat. Urcite je zamestnanec a osobne by s toho nemal prospech, a Motorcar
zasa 100% nieje odkazany na taketo peniaze
Podla mojho nazoru hlavnu chybu sposobil priamo mechanik a to tak ze vozidlo
vobec nezdvihol.
Je skutocne zasadny problem do servisu dostat zodpovedneho mechanika, aby
bol schopny, zrucny, loajalny, cestny, a potom ho dostatocne zaplatit a
udrzat.
V poslednej dobe su znackove servisy v porovnani s neautorizovanymi vo velmi
komplikovanej situacii. Musia dodrziavat neuveritelne mnozstvo predpisov a
nariadeni zo strany legislativy, importu a pod.
Dochadza k tomu ze velku cast prostriedkov a energie musia venovat na
rozdiel od neznackovych tymto cinostiam. Som si isty ze v Motorcare
vyplacaju vsetku mzdu legalne, tym aj odvody, poistne , dovolenky ... a tak
je tazke pri prijatelnych cenach vytvorit dostatok prostriedkov pre cistu
mzdu
mechanika - nakolko ten iba tuto vidi. Aj mne mechanici povedali ze ich
vobec nezaujimaju odvody a pod, ale iba to co dostanu na ruku - a to je
lahsie vyplatit v neznackovom servise. Cena sa tam stanovy zo sklenenej
gule, DPH , a pod vobec neexistuje a " ekonomka chodi i ba raz za mesiac "
Nechcem tym vobec ospravedlnovat vzniknutu situaciu - uplne rovnake
podmienky ma aj Tuhovska. / je tam ten isty majitel tie iste podmienky /
Ako vsak proti tomu bojovat.
1. Prijem sa neda robit rychlo a pod natlakom.
2. Je idealne ak je zriadeny tzv. aktivny prijem , co znamena ze je priestor
na toto specialne vyhradeny a pri prime je prijmací technik, mechanik a
zakaznik spolocne aspon priblizne rozsah poruchy / musi tam byt zdvihák a
zakladna diagnostika/
3. Je potrebne sustavne pracovat s mechanikmi a to sa da iba metodou medu a
bica - akekolvek vysvetlovanie , hladanie spolocnej cesty a pod. je
neucinne.
4. Hmotne zaintresovany na objeme predaja dielcom moze byt ekonomicky usek,
vedenie a " zisk z predaja musi ist na rozvoj firmy a prevadzkove naklady
(aspon tak to musi byt prezentovane mechanikom a prjímacím technikom) a ich
odmena musí byt stanovena iba z bezchybných vykonov.
5. Je potrebne aby mechanik ktory to robi dokazal pochopit suvislosti - aj k
relativne jednoduchej zalezitosti treba aby pristupil ten mechanik ktory
problematike rozumie a bol k dispozicii, inac sa nesnazit dokonct zakazku
okamzite / viem ze na Tuhovskej maju sikovneho diagnostika/
6. Ak ma mechanik s prislusnymi skusenostami dovolenku, maroduje alebo pod.
je vhodne zakaznika preobjednat a nesnazit sa opravovat ostrekovac s
mechanikom ktory robí napr podvozky a pod. ( Chyba mohla
byt -motorcek-hadicka alebo usadenina - hociktory konektor a tu zlym
komtaktovanim aj raz ano a raz nie- spominama riadiacia jednotka (zo
skusenosti malo pravdepodobne) - znovu konektory a kabelaz ku packe -
vlastna packa). Diagnostika si vsak vyzaduje doslednu kontrolu celej trasy
mnohokrat v ciastocne rozobratom stave a vtedy vzhladom k napr. natiahnuti
kabelaze sa zavada vobec neprejaví. Podstatne slozitejsie je to ak je chzba
v casti kde sa vyskytuje setna vezba - problem ci bolo skor vajce alebo
sliepka ci dokonca kohut...
Su to iba niektore moje poznatky nakolko pracujem v tejto oblasti - t.j.
priamo v znacke KIA konkretne v Presove na pozicii " majitel"
Aj u nas sa snazime aby to bolo co najlepsie a aj tak sa nam vzdy vsetko
nepodari - raz su lepsie Kosice , raz zasa nam zakaznik povie ze v Kosiciach
su neschopny podvodnici a bude chodit iba ku nam.. ( samozrejne to o
Kosiciach neplati a su velmi ochotny a sikovny)

Mozno vy to stalo za niaku podrobnejsiu analyzu problematiky a aj osobne
hodit niake slovo a pripadne urobit " kucharku"
PS: KIA neuveritelne zodpovedne a dosledne sleduje kazdu prevadzku na
mesacnej baze formou dotaznikov na nasich zakaznikov - u nas je agenturov
oslovenych mesacne priblizne 40 zakaznikov a po mesiaci mame dokonalu spetnu
vezbu, Zakaznik je dotazovany ma priblizne 60 otazok.
Setna vezba ma na nas zazadny vyzman nakolko pri poklese zakaznickej
spokojnosti pod 90% je prislusnemu sevisu kratena normohodina za garancne
opravy - a na tych sme zavisly 7 rokov

Naklepal som to s tabletu bez kontroly preklepov - v nedelu doobeda za
preklepy sa ospravedlnujem.

S pozdravom Ing. Vrabel , HS-Plus s.r.o Presov 0905 270313 :kia: :SK:
vrabel@hsplus.sk
tesim sa na Vasu reakciu a dalsiu debatu

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 15.04.2012 18:30
od djtomy1
Plne souhlasim dneska aby clovek poctiveho mechanika hledal.Prace mu musi byt konickem ,pokud to tak neni neni se cemu divit.Spusta mechaniku,kteri dnes delaji v servise nejsou ani v oboru vyuceni a nemaji ani skoleni co ty nase auta potrebujou kdyz se pokazi.Je to o penezich a to je skoda. :thd:

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 15.04.2012 19:36
od mbiron
No na druhou stranu, vzijte se do kuze tech mechaniku, za ty penize co za to berou se ani nevidim co odvadeji za praci ale to neni chyba jejich ale nekde uplne jinde. Automechanika musi predevsim tahle prace bavit, nemuze ji brat jako praci a i ohodnoceni by melo byt odpovidajici k jeho schopnostem.
Ja sam jsem profesi automechanika povesil na hrebicek a odesel do jineho oboru, potrebuji predevsim zivit rodinu.

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 23.08.2012 20:01
od driver
predaj HS plus Presov - celkom fajn.
servis HS plus Presov - nechcem sa rozpisovat do podrobnosti na kvalitu servisu, ale som sklamany. ...osobne s prijimacim technikom mam zle skusenosti. Vzdy to bolo o vyhovorkach a nerieseni problemu. Chybala mi serioznost,korektnost a musim povedat aj profesionalita. Skusim KE alebo BJ.

Tak-zaciakom januara 2013 som bol na tretej garancnej prehliadke v autoservise Kia Bardejov.
Po telefonickom rozhovore som si priniesol olej + filtre. ( usetril som , aj na praci a dokonale vycistili interier a karoseriu ).
Pracu automechanika som mohol sledovat cez velke sklenene dvere ba dokonca aj ist za mechanikom a porozpravat sa blizsie o stave vozidla.
Prijimaci technik mi vysiel maximalne v ustrety . V Presove som rok ziadal o vymenu tlakovych vzpier piatych dveri - same vyhovorky. V Bardejove mi ich vymenia bez akychkolvek blbych vyhovoriek. Neviem ci som mal stastny den ale mam pocit spokojnosti.
Mozem smelo povedat : profesionalita, serioznost a korektne jednanie
:thu: .

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 24.08.2012 06:00
od geocomp
se mnou se přijímací technik Kia servisu hádal o tom, že ukazuje na vodní čerpadlo. Až když jsem se ho přestal snažit přesvědčit, že to co ukazuje je čerpadlo posilovače a naopak jsem mu položil poměrně záludnou otázku proč k tomu vedou hadice z nádobky která má na víčku napsáno POWER STEERING FLUID tak zmlkl. :lol: tak to je jeden z mých zážitků. Za starých dob kdy tam byl ještě pan Draitaler ( nevím jestli to píšu správně ) tak to šlapalo jak po drátku, všechno šlo, všechno bylo vysvětleno.

Re: príbeh z jedného servisu

PříspěvekNapsal: 24.08.2012 08:07
od ferino
mbiron píše:No na druhou stranu, vzijte se do kuze tech mechaniku, za ty penize co za to berou se ani nevidim co odvadeji za praci ale to neni chyba jejich ale nekde uplne jinde. Automechanika musi predevsim tahle prace bavit, nemuze ji brat jako praci a i ohodnoceni by melo byt odpovidajici k jeho schopnostem.
Ja sam jsem profesi automechanika povesil na hrebicek a odesel do jineho oboru, potrebuji predevsim zivit rodinu.


Sorry, ale toto ako argument neberiem. Ja za servis zaplatim nemale peniaze. A chcem k tomu adekvatny vykon.

Ak si servisak mysli, ze to dokaze lepsie a ze za tie prachy co teraz berie to bude flakat, tak nech da vypoved, zoberie si pozicku, nakupi zariadenia a otvori si vlastny servis. A moze zarabat sam na seba.

Na druhej strane priznam ale ze casto za to mozu naozaj aj majitelia salonov. Na znacku KIA som presiel z Toyoty, lebo tam stari kvalitni technici postupne odisli a zostali len "ucni". Pre majitela boli lacnejsi. Ti robili tak kvalitne, ze po pravidelnej serviske som sa 2x musel vratit aby nieco dorobili. Nevraviac o tom, ze dvaja zapajali novu baterku 15 minut az kym zistili ze nie je jedno ci je prava alebo lava. A cele som to mal moznost pozerat cez presklenie do servisu. Ani prijimaci technik sa uz na to nevladal pozerat. Vrchlom bolo ked som ked som staru toyotu ktoru oni servisovali ponukal po pravidelnej servisnej prehliadky na protihodnotu za nove auto a odpoved bola, ze cena je taka aka je, lebo nevedia v akom je stave. Myslim, ze dalsi komentar to nepotrebuje.
Aj servis KIA som uz raz po 3 rokoch vdaka "premenlivej kvalite a jednaniu" prijimacieho technika a servisakov zmenil.

Niekedy mam pocit, ze casom si v servisoch myslia, ze ak tam niekto chodi roky, tak uz si mozu dovolit nieco "odflaknut", lebo meno uz maju zabehnute, a stary zakaznik bude pohodlny odist inam s obavou ze inde to moze byt horsie. A zial casto im to vychadza.