geocomp píše:no já používám soft v PDA a musím zůstat někde mezi oba tábory, navigace je dobrá věc ale ne 100% jistota klidného dosažení cíle. Je fakt že pokud přejedete tak si to samo přepočítá cestu ale ......... je tu ale ................. stalo se mi že jsem se musel vyhnout uzavřenýmu mostu v jedné vísce tak jsem odbočil a navigace začala přepočítávat. Do teď všechno v poho až do příští křižovatky kde mě nutila jet na opačnou stranu než byl vysněný cíl - prostě mě nutila udělat kolečko abych musel přejet ten most, řídit se pokyny tak tam kroužím dokud mi nedojde palivo takže je dobré předem omrknout mapu třeba i jen v navigaci a vědět trošku o trase víc než se nechat slepě vést. Na druhou stranu dělal jsem si pěší výlet po krajině kde jsem to neznal a navigačku jsem si jen pustil a nezadával trasu - prostě jsem to použil jen jako mapu abych věděl kde jsem. Pohodová záležitost.
Ten Garmin má zajímavou funkci - objížďka. Pak najde jinou trasu a nevrací se. Funguje i na delších objížďkách. Párkrát vyzkoušeno, ale u objížďky většinou jedu podle značení a kašlu na rady navigace.
Navíc furt se opakuje - navigace nenahradí mozek. Slepě se jí držet je blbost. Takže když vidím objížďku, tak se držím více značení než navigace. A to platí i pro spamerku - žádná navigace zatím nemůže reagovat úplně on-line. Aktualizace jsou jednou za čtvrt roku (Garmin Lifetime), ovšem platí, že čím nedůležitější silnice, tím déle trvá zanesení změny. Nejsou tam občas zaneseny kruháky + odbočky staré třeba rok a půl, ale není to problém. Když vidím, že mne navigace táhne rovně, tak přece nebudu na nezaneseném kruháku zmatkovat. Občas se tam objeví věci dostupné přes RDS-TMC. V ČR je toho zatím málo (občas zácpa na D1, uzávěry v Praze), ale i to se rozšiřuje. Mile mne překvapilo, že třeba uzávěra silnice v Bohdanči tam je a navigace na to reaguje - to je jeden z příkladů.
Jinak platí, že čím levnější navigace, tím víc starostí - mohou být zastaralé mapy, pomalý procesor (takže zoufale pomalý přepočet), málo paměti, chybí info o nezpevněných cestách, nemožnost přidávat více průjezdních bodů atd. Pochopitelně to neznamená, že drahá navigace je automaticky dobrá. To vůbec ne. Opravdu dobrá a bezproblémová není žádná - jde jen o to, aby těch problémů bylo co nejméně. Vždy je dobré se před cestou podívat do normální mapy a aspoň tušit, jaké jsou hlavní tahy tím směrem a jak je to daleko. Pokud pak projíždím nějakým městem a navigace mne nutí sjet z hlavního tahu, protože je to kratší uličkami, tak to většinou ignoruju a projedu město po hlavní.