Stránka 1 z 7
Vyřazování převodového stupně

Napsal:
02.08.2010 14:47
od gazpetr
Tak jsem před nějakým časem vedl diskuzi o vyřazování převodového stupně, např. z kopce nebo při dojíždění. Názory se velmi různí, a každý si to vykládá jinak. Proto by mě zajímal Váš názor.
Jak je to tedy se spotřebou vozidla pokud z kopce vyřadím, nebo nechám zařazeno a brzdím motorem?Sportage bohužel nemá měření okamžité spotřeby (hodnotám se nedá stejně věřít), tak to nemůžu posoudit. Kolega má Oktávku a říkal že spotřeba je vyšší při vyřazené rychlosti. Možná je rozdíl i v tom na co auto jezdí benzín - nafta (u benzínu je volnoběžná tryska u dieselu přepouštěcí ventil), v každém případě jsem zvědavý na Vaše reakce.

Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
02.08.2010 14:52
od kofejn
U aut s vstřikováním při brždění motorem řídící jednotka dodávku paliva zastaví, při vyřazení udržuje jen volnoběžné otáčky.
Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
02.08.2010 14:55
od Marek_Km
Ušetříš, pokud dojíždíš například k semaforům se zařazenou rychlostí. Taky když sjíždíš kopec, kde bys musel použít brzdy. Jediný případ, proč bys vyřazoval je ten, kdy bys sjížděl dlouhé táhlé klesání a ani bys nezrychloval ani nezpomaloval. V tom případě bys měl spotřebu menší na neutrál, než když bys jel se zařazenou rychlostí a ještě "točil" motor. Vypozorováno podle PP.
Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
02.08.2010 14:56
od titanus
jednoznacne zaradena rychlost, jednak spotreba 0 a pride mi to aj bezpecnejsie v pripade ze clovek bude musiet rychlo pridat cas potrebny na zaradenie rychlosti moze byr rozhodujuci...u mna teda vzdy zaradena rychlost

Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
02.08.2010 16:45
od PetrLa
jak bylo řečeno
zařazená rychlost = vstřikování se zastaví a jedeš za 0 litrů
neutrál = udržuje se volnoběh ...takže spotřebováváš palivo.
Osobně považuju jízdu s zařazenou rychlostí za bezpečnější, nemusíš tolik brzdit a další argument nemám, prostě mě to tak naučili

(Otec jezdil s náklaďákem).
Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
02.08.2010 18:29
od Eva L.
Tak táto téma,zaujíma aj mňa.Dlhé roky som uprednostńovala jazdu z kopca a dojazd na neutrál.Už som zmenila názor zo zaradenou rýchlosťou je to o dosť bezpečnejšie a aj pohodlnejšie.
Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
02.08.2010 19:08
od mouzi
Jasne, i kdyz brzdis nahle pred prekazkou, je dobre seslapnout spojku az tesne pred zastavenim, se zarazenym stupnem je ucinek brzd skoro dvojnasobny, alespon dle meho subjektivniho pocitu. Kdyz brzdim na neutral, necitim se moc dobre a pripada mi, ze auto nebrzdi.
Z kopce je rozhodne lepsi jet se zarazenym stupnem, motor se vali sam, nespotrebovava palivo, protoze kdyz mas zarazeno, ridici jednotka pocita s tim, ze mas v planu pridat plyn a nenechas motor zdechnout, zatimco pri neutralu plyn logicky pridavat nebudes, takze si ho udrzuje sama a spotrebovava palivo. Mimo to kdyz jedes z kopce se zarazenou rychlosti, vyrazne setris brzdy a takrka nehrozi riziko deformace brzdovych kotoucu, jak se tomu muze stat u dlouhych tahlych kopcu, kdyz mas vyrazeno.
Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
02.08.2010 21:47
od lada
No ja jezdim se zarazenym stupnem a az by auto mooc spomalovalo tak vyradim.Kdyz uvidim prekazku tak brzdim hned.Jo a nekde jsem cetl (auto moto sport) ze jizda pod 1500ot/min neni dobra.Uz ale nevim jestli to vadilo spojce nebo motoru.Jo a myslim benzinak.

Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
02.08.2010 21:50
od lada
lada píše:No ja jezdim se zarazenym stupnem a az by auto mooc spomalovalo tak vyradim.Kdyz uvidim prekazku tak brzdim hned.Jo a nekde jsem cetl (auto moto sport) ze jizda pod 1500ot/min neni dobra.Uz ale nevim jestli to vadilo spojce nebo motoru.Jo a myslim benzinak.

A kdyz jedu z kopce a potrebuju zrychlit tak stejne podrazuju,takze duvod zarazeneho stupne kvuli zrychleni bych moc nebral.

Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
03.08.2010 00:01
od Mirek28
Jasně lepší je mít zařazenou rychlost. Pri jízdě z kopce na rychlost 4 nebo 5 (opravdu netuším jak je to u 6 rychlostní převodovky) je spotřeba paliva 0 a auto si udržuje konstantní rychlost. Platí pro benzín, ale myslím, že u nafty to bude obdobné.
Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
03.08.2010 06:45
od mouzi
Na vetsi kopec je 4 nebo 5 docela dost a auto jede pomerne rychle. Kdyz potrebuji bezdit motorem a jet bez plynu, tak necham zarazenou 3, tak jako tak se mi to dostane na cca 70 km/h.
lada: "A kdyz jedu z kopce a potrebuju zrychlit tak stejne podrazuju"
coze? snad kdyz potrebujes zrychlit, tak zaradis vyssi stupen, ne? podrazovanim se brzdi

Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
03.08.2010 07:38
od zulyk
podla aktualnej rychlosti sa zaradi prislusny stupen a zrychluje sa, podradovanim sa samozrejme brzdi

Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
03.08.2010 09:13
od hermenet
Že se podřazováním z kopce brzdí, a že před akcelerací je výhodné podřadit, to jste asi chtěli říct. Ale pozor na banality, aby tohleto užitečné diskuzní vlákno nedegradovalo na nultou lekci autoškoly (před rozjezdem vpřed sešlápneme spojku a zařadíme první rychlostní stupeň...)

Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
03.08.2010 10:03
od Ingdave
Co já si pamatuju, tak u aut s karburátorem bylo vhodnější vyřadit na neutrál, taky jsem to tak dělával a dnes, když jsou moderní motory samé stříkačky, tak vždy nechávám zařazenou rychlost, dokonce se snažím i podřazováním brzdit, když dojíždím třeba na červenou a nakonec použiju i brzdy. U tohoto stylu jízdy hned šetříš dvakrát

Re: Vyřazování převodového stupně

Napsal:
03.08.2010 10:20
od PetrLa
hermenet píše:Že se podřazováním z kopce brzdí, a že před akcelerací je výhodné podřadit, to jste asi chtěli říct. Ale pozor na banality, aby tohleto užitečné diskuzní vlákno nedegradovalo na nultou lekci autoškoly (před rozjezdem vpřed sešlápneme spojku a zařadíme první rychlostní stupeň...)

no a chceš-li to matematicky tak je to derivace rychlosti podle času a nebo druhá derivace dráhy podle času, kde dráha je dr(t) ...tedy vektorová veličina

no a pokud zrychlení roste tak zrychlujete, pokud klesá tak zpomalujete

a = dv/dt = d
2r/dt
2Znám tu ještě jednoho excelentního logika a matematika co vám o objasní ještě lépe
