Stránka 1 z 1

Vzduchovy filtr

PříspěvekNapsal: 13.08.2009 08:57
od phracek
Ahoj vsichni na novem forum,

predne forum je skvele i z designem. Dobra prace Bedo.
Dnes jsem nasel na www.idnes.cz nasledujici clanek.

http://auto.idnes.cz/ulovte-dalsi-kone- ... tomoto_fdv

Chci se zeptat predne kolik stoji sportovnejsi filtr do cee'du a jestli to zvyseni vykonu a snizeni spotreby je pravdive, nebo je to jen nejaky clanek napsany pro nekoho?

Mate tady nekdo zkusenosti?

S pozdravem
Petr

Re: Vzduchovy filtr

PříspěvekNapsal: 13.08.2009 10:01
od micronimus
čas od času se vždy objeví tyto zaručené zprávy na zvýšení výkonu našich miláčků za pár stovek. Už jsem to někde psal ale opakování je matka moudrosti a proto ve zkratce moje cca 3 měsíční zkušennost s tímto vynálezem na svém starém autě :

investice tehdy 1,600Kč + 200Kč impregnační olej

první dny po montáži to byla paráda , hutnej zvuk , pocitově auto lépe táhlo odspoda

po týdnu se každý 2 den začala rozsvěcet kontrolka check
po 5 dnech už svítila pernamentně
následně odešla první lambda sonda (oprava tehdy stála asi cca 5000,-Kč)
následovala ji váha vzduchu v sání (asi 4000kč )
po pár dnech poté přestal fungovat jeden válec , výměna zničené a zasviněné svíčky 1600Kč
po dalším týdnu odešla znovu ta již vyměněná lambda a teplotní čidlo (dalších 6000Kč)
a když mi auto po 3 měsících přestalo akcelerovat a technik musel kompletně vyčistit škrtící klapku a celé sání od bordelu (1500kč) vzdal jsem to a tenhle zázrak šel se ztrátou do světa (impregnační olej stále někde doma mám)

takže závěr: investice tehdy 1800Kč - náklady za opravy cca 21000kč za 3 měsíce - opravdu prokazatelný nárůst výkonu 0%

výhody:
+ opravdu více vzduchu do motoru to je bez debat

nevýhody:
- více vzduchu do motoru = více bordelu do motoru
- z toho plyne zasvinění sání a škrtící klapky
- nevím jak u Ceeda ale u některých aut více vzduchu znamenalo překročení měřitelného rozsahu a řídící jednotka se s tím nedokázala vyrovnat
- vyšší spotřeba
- u konusu nutný zásah do trasy sání + konstrukční úprava a s tím spojené narušení projektované a optimalizované cesty vzduchu
- u vložky do airboxu nebezpečí že ti jí při garančce vyhodí a nahradí papírovou
- nutnost údržby , čištění a impregnace
- reálné nebezpečí že ti odejdou díly přímo související se sáním, vstřikováním a příslušné měřící sondy
- zvýšení výkonu je marketingový tah, v reálu neprokazatelné !

Všude se uvádí že tyto filtry mají menší microotvůrky než klasické papírové filtry a celkově jich mají větší počet a měli by tedy proustit méně bordelu než klasika - opak je pravdou , navíc si zasviníš trasu za filtrem impregnačním olejem

Rozhodnutí je na tobě ale myslím si že vzhledem k nulovému výkonostnímu efektu , množství případných budoucích rizik je tato investice zbytečná a já si raději za pár stovek nechám jednou ročně vyměnit papírový filtr za nový. Navíc jesli jezdíš hodně po městě musel by jsi čistit tento filtr každé 3 měsíce ;)

Re: Vzduchovy filtr

PříspěvekNapsal: 13.08.2009 10:23
od JonnY
k tomu co pise micronimus uz asi nieje moc co dodavat :)

akykolvek prinos k vykonu je sporny, pretoze (cisty a priepustny) vzduchovy filter je to posledne co urucje prietok vzduchu. ten je dany mechanickymi komponentami (hlava, priemer a zdvih ventilov, profil a casovanie vaciek, sanie...).
osobne mam pocit ze vsetky oslavne skusenosti s ohromnym narastom vykonu a poklesu spotreby su z felicii kde bol div ze nie este filter z fabriky :lol:
vyssia priepustnost "sportoveho" filtru je vykupena horsou filtraciou mikroskopickych castic, a tie z dlhodobeho hladiska motor rozbrusuju...
okrem toho stale viac a viac ludi reportuje znicenu hlavne vahu vzduchu.
takze "sportovy" filter nebrat...

Re: Vzduchovy filtr

PříspěvekNapsal: 13.08.2009 16:08
od Beda
Muj nazor a zkusenosti jsou zde viewtopic.php?f=144&t=143&#p767

Re: Vzduchovy filtr

PříspěvekNapsal: 16.09.2009 13:04
od luboss
Ty si Beďo vymenil vložku? Aky mate nazor na filter od K&N, ale mam na mysli toto
kn.jpg

Re: Vzduchovy filtr

PříspěvekNapsal: 16.09.2009 20:41
od geocomp
zkoušel někdo chlazení vzduchu??? Nekde jsem četl o tuningu a jedna část se zabývala sáním - je samozřejmé že když dáte víc paliva tak taky musí mít kde hořet tj. potřebuje kyslík a prostor. Prostor hoření je dán objemem válce a lze ho plnit jen do určité míry, pak už směs nezapálíte protože má takovou koncentraci že nehoří, proto k dosažení většího objemu hoření se už nepoužívá "čistý" benzín ale směsi na bázi metylu atd. které mají jiné zápalné hodnoty i hořící teploty, je u nich vyšší rychlost hoření atd. Zároveň v tom článku jsou uvedené u vzduchu dvě zasádní hodnoty potřebné k zvýšení výkonu motoru - objem a teplota. Obecně platí že čím menší odpor klade nasávací systém a vzduch má nižší teplotu a zároveň ideální vlhkost tak to prostě jede. Důležitá věc uvedená v článku ve vykřičníkách - pokud si někdo myslí že koupí sportovní filtr a auto pojede jako nadupaný WRC tak se silně mýlí. Je potřeba zvětšit průměry v nasávacích potrubích což znamená totálně překopat sání, zvětšit plochy filtrů aby prošlo více vzduchu a byl dostatečně čistý protože na větší ploše je rychlost proudění nižší při konstantním objemu za čas. Další krok je právě to co jsem uváděl na začátku a to chladící a zvlhčovací popř. sušící úpravová jednotka která vám upraví vzduch na požadované hodnoty. Nevím jak ostatní ale já na autíku pozoruji zejména v letních měsících že při chladném ránu to prostě táhne ale ve tři odpo ve třiceti ve stínu je to prostě línější, ne o moc ale je to prostě znát a nemusí být na to auto vytuněný.

Re: Vzduchovy filtr

PříspěvekNapsal: 16.09.2009 21:41
od Beda
luboss píše:Ty si Beďo vymenil vložku?


K&N filtr uz mam rok a pul viz. garage_modification.php?mode=view_modification&VID=1&MID=36