Stránka 1 z 1
Rychlostní index

Napsal:
07.08.2009 12:54
od Langi
Myslíte, že mohu koupit zimáky s indexem T, když mám v TP na 16 palcových kolech index V? V zimě jezdím pomaleji, tak nevím proč kupovat Véčko, když T je mnohem levnější. Nebrání tomu něco?
Re: Rychlostní index

Napsal:
07.08.2009 13:17
od titanus
brani tomu jedine tvoj styl jazdy...rychlostny index je prave na zobrazenie do akej rychlosti maju pneumatiky zachovalo jazdne vlastnosti co sa bezpecnosti tyka...po prekroceni tejto rychlosti je zvysene ryziko smyku, poskodenia pneumatik ci straty kontroly nad autom - v zavislosti od stavu vozovky...takze ak vies ze dany rychlostny limit urcite nikdy neprekrocis je to na tebe...

Re: Rychlostní index

Napsal:
10.08.2009 12:06
od Tesik
na zimu stačí koupit T,nesmysl aby jsi kupoval V na sněhu se nejezdí 190km/h,
něco jiného by bylo léto
Re: Rychlostní index

Napsal:
06.09.2009 18:27
od Baggio
Tesik píše:na zimu stačí koupit T,nesmysl aby jsi kupoval V na sněhu se nejezdí 190km/h,
něco jiného by bylo léto
Jo,to je fakt.Mám to tak taky a nema problema
Re: Rychlostní index

Napsal:
13.03.2011 20:47
od Berka
Je to tady. Přezul jsem na letní pneu, tzn. že během 14 dnů očekávejte sněžení.
Během léta budu kupovat nové letní pneu a jelikož je zde několik členů kteří pracují v gumárenském odvětví chci se zeptat jaký je rozdíl mezi indexem H a V. Teď nemyslím rychlost použití, ale čím se technicky pneu liší? Zatím mám dva favority: Michelin HP Primacy a Pirelli P7. Obě značky se dají koupit v obou rychlostech. Jaké výhody či nevýhody má každý z rychlostních indexů? Je nějaký rozdíl v tuhosti bočnic, hloubce vzorku, atd. ?
Re: Rychlostní index

Napsal:
13.03.2011 21:05
od MartinP
Nesmíš mít rychlostní index menší než jaká je maximálka v technickém průkaze a je jedno, že nevyužiješ tuto rychlost.
Re: Rychlostní index

Napsal:
13.03.2011 21:38
od PeterZM
Pri pouziti pneumatik s oznacenim M+S mozeš mat nizsi index ako mas v TP ale musiš mat v zornom poli vyznacenu maximalnu povolenu rychlost napr.pri T je to 190km/h
Vyhláška č. 464/2009 Z.z.,
§ 5, ods. 4:
Ak sa použijú zimné pneumatiky s označením „M+S“, „M.S.“ alebo „M & S“ s nižšou kategóriou rýchlosti, ako je najväčšia konštrukčná rýchlosť vozidla, je nutné na túto skutočnosť upozorniť dodatkovým označením formou nálepky. Kategóriu rýchlosti vozidla sa odporúča znížiť najviac o jednu rýchlostnú kategóriu nižšiu, ako je najväčšia konštrukčná rýchlosť vozidla. Údaj na nálepke musí obsahovať najväčšiu prípustnú rýchlosť zimných pneumatík namontovaných na vozidle, ktorá počas prevádzky vozidla v cestnej premávke nesmie byť prekročená. Nálepka musí byť umiestnená v zornom poli vodiča. Upozornenie formou nálepky môže byť nahradené zariadením trvale nainštalovaným vo vozidle napríklad palubným počítačom.
Re: Rychlostní index

Napsal:
13.03.2011 22:10
od Kmet
*Berka*:
Koukni se sem
http://www.az-pneu.cz/rady-informace . Dole je i tabulka ( ale jen pro ty vyšší indexy), na kolik % můžeš pneu v daném indexu využít, co do rychlosti

. "Sahat" až na samou hranici rychlostních možností pneu se nedoporučuje, takže raději pneu s vyšším indexem, než Ti jede auto

Re: Rychlostní index

Napsal:
14.03.2011 13:57
od MartinP
A hlavně je tam minimální cenový rozdíl. Co jsem teď kupoval tak to dělalo 60 Kč na gumě a to je fak zanedbatelná částka.
Re: Rychlostní index

Napsal:
16.03.2011 18:52
od Berka
Právě že tam není žádný cenový rozdíl, tak jsem chtěl vědět čím se ty pneu technicky liší. Jestli ta rychlejší bude mít tužší boky a tvrdší směs nebo více vrstev plátna, prostě čím se dosáhlo toho vyššího indexu a na úkor čeho?
Např. zimní pneu s hodně vysokým indexem rychlosti mají menší hloubku vzorku, aby při maximálce nedošlo k trhání gumy. ještě před pár lety se nedala koupit zimní pneu s maximálkou nad 270 Km/h. Tedy ne že by nás to muselo zrovna trápit

Re: Rychlostní index

Napsal:
16.03.2011 19:52
od MartinP
Já si myslim, že to asi bude ve směsi.
Re: Rychlostní index

Napsal:
16.03.2011 21:15
od PetrLa
je to ve výztužných materiálech.