
runis píše:Jsou motory, ktere plni Euro 5 i bez filtru. Ale Kia to neni. Ted o tom mluvili v autosalonu.
As early as March 2004, BMW's pioneering work in the field of particulate reductions lead to the introduction of diesel particle filters as standard for the BMW 5 Series. Today the technology is featured in all BMW diesel vehicles. It guarantees consistent fulfilment of the requirements of EU exhaust regulations, without needing additional maintenance or increasing fuel consumption.
The diesel particle filter removes almost all soot particulates from the exhaust, and eliminates them by burning them within the filter. The catalyst layer in the filter means they can regenerate without the need for fuel additives, resulting in better performance than can be achieved with the use of additives.
Additional pressure and temperature sensors in the exhaust channel, a throttle valve in the inlet system and extensive software enhancements in the engine management unit all work together to ensure filter regeneration functions consistently under all driving conditions.
Diesel particulates can thus be continuously eliminated from the engine - and without reducing fuel efficiency. The regulatory requirements laid down in the EU4 exhaust standards are met with ease, and there is no need for the additional maintenance made necessary by filter systems that use fuel additives.
Již v březnu 2004, BMW průkopnická práce v oblasti snížení částic vede k zavedení filtrů pevných částic jako standard pro BMW řady 5. Dnešní technologie je uveden ve všech dieselových vozidel BMW. To zajišťuje důsledné plnění požadavků EU výfukových předpisů, a to bez nutnosti další údržby nebo zvýšení spotřeby paliva.
Pevných částic filtr odstraňuje téměř všechny částice sazí z výfuku, a odstraňuje jim jejich spalování do filtru.Katalyzátor vrstva ve filtru znamená, že mohou obnovit bez nutnosti přísad do pohonných hmot, což vede k lepší výkon, než lze dosáhnout s použitím doplňkových látek.
Další tlaku a teploty ve výfukovém kanálu, škrticí klapky v sacím systému a rozsáhlá vylepšení softwaru v jednotce řízení motoru pracují společně, aby filtr regeneraci funkcí důsledně za všech jízdních podmínek.
Dieselové částice tak mohou být trvale vyloučeny z motoru - a bez snížení spotřeby paliva. Regulační požadavky stanovené v EU4 výfuku standardy jsou splněny s lehkostí a není potřeba další údržby, které si vyžádá filtrační systémy, které používají palivové přísady.
Zpět na Všeobecný pokec / General Discussion
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé