@ Kapitan
Záleží na tom ako sa na to pozeráš.
To že ak brzdíš motorom tak máš spotrebu 0l/100km je potvrdené aj v tomto článku.
Ak prichádzam ku križovatke a brzdím motorom ( samozrejme do tej miery aby som k nej došiel ) tak šetrím palivo.
Ak vyhodím rýchlosť vo väčšej vzdialenosti od križovatky a "plachtím" tak lepšie využijem kinetickú energiu, ale vieš si predstaviť využiť tú kinetickú energiu úplne a akurát zastať pred križovatkou ? Možno na prázdnej ceste, ale v reálnych podmienkách takmer neuskutočniteľné - to by Ťa ostatní vodiči poslali ... veď vieš kam ... keby si kilometer pred križovatkou vyhodil rýchlosť a plazil sa k nej krokom

.
A to by si ešte musel vypnúť motor aby si to využil ideálne a nemal spotrebu potrebnú na udržanie motora v chode.
A pri ceste z kopca - zase, môžeš vyhodiť kvalt a zvyšovať rýchlosť auta, ale zasa prideš na povolenú rýchlosť a čo potom ?
Takže znova tu hrá veľkú rolu sklon kopca, ak je taký malý že aj na neutrál nezrýchluješ tak je lepší neutrál, ak ale pri zaradenej rýchlosti nespomaľuješ, ale buď si udržiavaš rýchlosť alebo zrýchľuješ, tak je lepšie zaradiť rýchlosť.
Samozrejme, druhá najúspornejšia je plynulá jazda.
A zo všetkého najúspornejšie je nejazdiť
Bohužial musím povedať že podľa mňa nadpis článku je zbytočne bombastický a nie celkom v súlade s tým čo je v článku napísané. Ináč je celkom zaujímavý.