Vyřazování převodového stupně

Diskuze o všem, co nelze zařadit do jiné sekce.
Discussion about everything what has not own section.

Re: Vyřazování převodového stupně

Příspěvekod dodorendvan » 24.11.2010 21:19

Zo zaradenou rýchlosťou sa jednoznačne šetrí.Počítač to potvrdzuje.Z kopca spotreba 0,0l.
dodorendvan Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 70  Témata: 1
Registrován: 14.11.2010
Bydliště: trencin  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Vyřazování převodového stupně

Příspěvekod Marek_Km » 25.11.2010 09:30

dodorendvan píše:Zo zaradenou rýchlosťou sa jednoznačne šetrí.Počítač to potvrdzuje.Z kopca spotreba 0,0l.

Ve všech případech kromě jednoho - už jsem to psal. V případě jízdy z mírného klesání, kdy auto ani nezrychluje, ani nepomaluje (při tom vyřazení rychlosti)
se ušetří víc, než kdyby se musela konstantní rychlost se zařazenou rychlostí udržovat s plynem. Vyzkoušeno x-krát. Sem tam si to pro "radost" ověřuju. :)
Kia Cee´d 1.4 EX 80kW (2007)
Uživatelský avatar
Marek_Km Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 695  Témata: 8
Registrován: 15.12.2007
Bydliště: Kroměříž  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
167000 km @ 6.1 l/100km

Re: Vyřazování převodového stupně

Příspěvekod rehmen » 25.11.2010 19:31

Taktéž potvrzuju a ono je to celkem logické, proč by se jinak používal pojem "brždění motorem"? :)
Já vyřazuji velmi často - samozřejmně do zatáčky bych to nedělal :D
Bílá po FL s ochranýma lištama vypadá fakt DOBŘE.
Uživatelský avatar
rehmen Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 188  Témata: 3
Registrován: 19.05.2010
Bydliště: praha  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2010)
84500 km @ 7.0 l/100km

Re: Vyřazování převodového stupně

Příspěvekod SafraM03 » 30.11.2010 15:39

No vám se to řekne....
teď sem opustil 23 let starý vw golf, a jak i před tím, kdysi dáááávno se žigulem sem vždy dojížděl na vyřazeno. Dokonce i za dob ježdění s trolejbusem se jezdilo stylem rozjet a nechat jet, ať se "nezlepí jízda (plyn)".
Takže sem to začal zkoušet..... no, bude to chtít víc času, už sem se málel opřel o auto vepředu :oops:
Tož mi držte palce a jak uvidíte v zrcátku béžového Soula..... rychle pryč.
SFRp's hockey archive: http://hokej.snt.cz/
Uživatelský avatar
SafraM03 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 11  Témata: 3
Registrován: 23.11.2010
Bydliště: Kroměříž  Czech Republic (cz)

Kia Soul (2010)
2000 km @ 8 l/100km

Re: Vyřazování převodového stupně

Příspěvekod mouzi » 02.12.2010 00:24

Ja uz jsem se naucil pri brzdeni, resp. dobrzdovani podrazovat vzdy, tedy treba na krizovatku, kam prijizdim na 5 uz zdalky vidim cervenou a poustim plyn, pak dle otacek podradim na 4 a pak na 3, popr. z 5 rovnou na 3, ale uz ne na 2, tam uz mam strach o zuby, takze necham pomalu skoro do zdechnuti dojet na 3 a vyrazuji na neutral.

A mimochodem bylo mi pomerne jasne a laicky vysvetleno v servise Kia, ze z kopce je vzdycky lepsi mit zarazenou rychlost (a samozrejme nejen z kopce), kdy motor, resp. jeho pist je pohanen valivou silou od kol bez jakekoliv ucasti vstrikovani, oproti vyrazeni, kdy se odpoji kola od motoru a tento se musi udrzet pri zivote tim, ze bude vstrikovat minimum paliva do spalovaciho prostoru.

Edit BEDA: stacilo editovat predchozi prispevek a dopsat to, co jsi napsal v nasledujicim prispevku.
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09

"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."
Uživatelský avatar
mouzi Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 13
Registrován: 22.06.2010
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia Rio II (2010)
27000 km @ 6 l/100km

Re: Vyřazování převodového stupně

Příspěvekod host.a » 02.12.2010 15:42

U starých motorů s karburátorem při brzdění motorem palivo neušetříš tolik jako u motoru se vstřikováním, ale šetříš brzdy. U nových motorů, pokud ŘJ má hlášku, že je klapka vzduchu zavřená, ot. motoru jsou vyšší než 1 500ot. (mohou se lišit podle výrobce), nedává impulzy na vstřikovací ventilky = nulová spotřeba benzinu.
host.a Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 48  Témata: 2
Registrován: 01.05.2008
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Re: Vyřazování převodového stupně

Příspěvekod centralnifido » 04.02.2011 20:56

Přestně tak , za prvé brzdy se šetří ale i palivo a v některých případech i udržuje rychlost a i se rychleji opět zastaví při sešlápnutí brzd - tudíž je to vždy na řidiči pokud vyřadí a nebo ne .
Uživatelský avatar
centralnifido Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 292  
Registrován: 06.07.2009
Bydliště: Česká Lípa  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
17600 km @ 5.5 l/100km

Spotreba - brzdeni motorem vs. neutral

Příspěvekod Titanic » 19.09.2011 21:59

Mam dalsi dotaz na tema spotreba:
V pripade, ze jedu rekneme z kopce, nestojim na plynu a klesnou mi otacky pod urcitou hodnotu, ukazuje mi palubni pocitac okamzitou spotrebu 0l.
Kdezto pokud vyradim rychlost, hned je tam 1,5 az 2,5l.

Dle meho amaterskeho nazoru by spotreba mela byt minimalne stejna, ne-li v prvnim pripade mirne vyssi. Muj predpoklad je, ze spotreba pri neutralu je diky tomu, ze si auto drzi vsechny posilovace a dalsi elektriku. Totez vsak je i v prvnim pripade, akorat ze tam to natvrdo davaj na 0, protoze je dnes v mode brzdit motorem. Je mozne, ze je v prvnim pripade 0 spotreba, protoze dochazi k jakesi rekuperaci, ale tomu moc neverim.

No a kazdopadne takoveto zaokrouhleni na nulu by pak mohlo mit vliv na rozdil mezi palubni prumernou spotrebou a spotrebou dle tankovani a skutecne ujetych km.

Co na to rikate? Je tu nejaky odbornik, co to uvede na pravou miru?
Titanic Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6  Témata: 2
Registrován: 03.07.2011
Bydliště: doma  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2012)
1330 km @ 8 l/100km

Re: Spotreba - brzdeni motorem vs. neutral

Příspěvekod laban » 19.09.2011 22:34

Odborník sice nejsem ( to se vyjádří jiní ), ale je dávno dané, že brždění motorem ( vypne vstřiky atd. ), proto má menší či nulovou spotřebu oproti neutralu ;)
KS III 2011 ( MY2012) 2.0 CRDi, 4x4 EX + Panorama střecha, ochranné plasty nárazníků, boční lišty.
Obrázek
Uživatelský avatar
laban Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 257  Témata: 3
Registrován: 07.07.2011
Sponzor (1)

Kia Sportage III (2011)
26020 km @ 7.9 l/100km

Re: Spotreba - brzdeni motorem vs. neutral

Příspěvekod safi » 20.09.2011 07:08

Myslím , že už to tu niekde bolo rozoberané, každopádne:
Pokiaľ dolu kopcom brzdíme motorom, po uvoľnení plynu má motor udržiavať voľnobežné otáčky. Ak je zaradený kvalt a motor má vyššie otáčky ako voľnobežné , nespotrebuje žiadne palivo, jeho chod udržuje kinetická energia auta, palivo sa nevstrekuje. Pokiaľ sa vyradí kvalt na neutrál, je motor odpojený od kolies a voľnobežné otáčky si udržuje sám, t.j. spotrebuje nejaké palivo. Takže potom ukazuje nejakú spotrebu, ktorá je tým vyššia , čím pomalšie auto ide, pretože na udržanie voľnobehu treba vždy to isté množstvo paliva a čím pomalšie auto ide, tým menej km na to dané množstvo paliva prejde. Takže tá nejaká spotreba pri neutráli a nulová pri brzdení motorom je v poriadku.
KIA SOUL 1,6CRDI 94kW Obrázek
Uživatelský avatar
safi Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 649  Témata: 13
Registrován: 16.05.2010
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (3) Nejvzdálenější účastník srazu (1) Organizátor srazu (1)

Kia Soul (2009)
63600 km @ 6.05 l/100km

Re: Spotreba - brzdeni motorem vs. neutral

Příspěvekod M@jkl » 20.09.2011 07:27

Tak koukám jak to super řešíte :D ale je to uplně jinak ! každý výrobce automobilu uvádí že nikdy nemáme jezdit s vyřazenou rychlostí... a i ktomu je uspůsoben i počítač s okamžitou spotřebou. tak že co vás nutí mít spotřebu 0 ? mít tam kvalt. například u mé Sportage to navíc třeba oproti koncernu vw kde to na křižovatce ukazuje spotřebu podle zatížení motoru na volnoběh (klimatizace) 0,6l/h (1,1l/h) Kia ukazuje při zastavení okamžitou spotřebu 20 l :D , když jsem se dotazoval tak me bylo řečeno že stát s nastartovaným motorem je to nejhůře neekonomické tak proto je to tak nastaveno. :kia: :CZ:
Uživatelský avatar
M@jkl Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 250  
Registrován: 16.05.2011
Bydliště: Hradec Králové  Czech Republic (cz)
Sponzor (3)

Kia Sportage III (2014)
20800 km @ 5.8 l/100km

Re: Spotreba - brzdeni motorem vs. neutral

Příspěvekod Katikakus » 20.09.2011 09:55

Pri zarazene rychlosti, po uvolneni plynu dochazi k odpojeni privodu paliva a motr se toci diky pohybu auta, proto je spotreba nula. Na neutral se musis motor udrzovat v chodu a nejake palivo k tomu potrebuje.

edit snike: ... sploučeno s již existujím tématem
Proceed GT 1.6 T-GDI Penta Metal
Sportage III 1.6 GDI Comfort Plus Orange Techno
Cee'd 1.4 Comfort Plus So Red
Uživatelský avatar
Katikakus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 951  Témata: 2
Registrován: 13.09.2008
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)
2. místo (1)

Kia ProCeed GT (2020)
65000 km @ 7.94 l/100km

Re: Vyřazování převodového stupně

Příspěvekod kapitan » 04.01.2012 21:10

Tak jen přidám zajímavý článek na http://goo.gl/lKESn . Zase jiný pohled na předešlou diskuzi.
Škoda Superb 4 L&K,2,0 TSI
VW Polo 1,0 TSi
Kia Rio 2007
KIA Sportage; Comf+;1,6GDi - prodáno
kapitan Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 380  Témata: 1
Registrován: 05.12.2010
Bydliště: Ostrava-Stará Bělá  Czech Republic (cz)
9. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Sponzor (13) TOP sponzor (2) Nejvzdálenější účastník srazu (1)

Skoda Superb (2016)
0 km @ 0 l/100km

Re: Vyřazování převodového stupně

Příspěvekod safi » 04.01.2012 21:45

myslim , ze to len potvrdzuje to , co sme tu niektori pisali, citujem z odstavca 5:
Pokud potřebujete z důvodu bezpečnosti či rychlostního omezení zpomalit (vzácnou kinetickou energii prostě ztratit musíte),nejdřív brzděte motorem.
Okamžitá spotřeba klesne na nulu
a snížíte opotřebení brzd, vyvarujete se také jejich přehřátí v dlouhých klesáních.
KIA SOUL 1,6CRDI 94kW Obrázek
Uživatelský avatar
safi Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 649  Témata: 13
Registrován: 16.05.2010
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (3) Nejvzdálenější účastník srazu (1) Organizátor srazu (1)

Kia Soul (2009)
63600 km @ 6.05 l/100km

Re: Vyřazování převodového stupně

Příspěvekod barny70 » 04.01.2012 21:49

@ Kapitan

Záleží na tom ako sa na to pozeráš.
To že ak brzdíš motorom tak máš spotrebu 0l/100km je potvrdené aj v tomto článku.
Ak prichádzam ku križovatke a brzdím motorom ( samozrejme do tej miery aby som k nej došiel ) tak šetrím palivo.
Ak vyhodím rýchlosť vo väčšej vzdialenosti od križovatky a "plachtím" tak lepšie využijem kinetickú energiu, ale vieš si predstaviť využiť tú kinetickú energiu úplne a akurát zastať pred križovatkou ? Možno na prázdnej ceste, ale v reálnych podmienkách takmer neuskutočniteľné - to by Ťa ostatní vodiči poslali ... veď vieš kam ... keby si kilometer pred križovatkou vyhodil rýchlosť a plazil sa k nej krokom :lol: .
A to by si ešte musel vypnúť motor aby si to využil ideálne a nemal spotrebu potrebnú na udržanie motora v chode.
A pri ceste z kopca - zase, môžeš vyhodiť kvalt a zvyšovať rýchlosť auta, ale zasa prideš na povolenú rýchlosť a čo potom ?
Takže znova tu hrá veľkú rolu sklon kopca, ak je taký malý že aj na neutrál nezrýchluješ tak je lepší neutrál, ak ale pri zaradenej rýchlosti nespomaľuješ, ale buď si udržiavaš rýchlosť alebo zrýchľuješ, tak je lepšie zaradiť rýchlosť.
Samozrejme, druhá najúspornejšia je plynulá jazda.
A zo všetkého najúspornejšie je nejazdiť :lol: :lol: :lol:

Bohužial musím povedať že podľa mňa nadpis článku je zbytočne bombastický a nie celkom v súlade s tým čo je v článku napísané. Ináč je celkom zaujímavý.
Sportage 2011 1,7 CRDi EX
Obrázek
Uživatelský avatar
barny70 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1178  Témata: 1
Registrován: 22.03.2011
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (6) TOP sponzor (1) Nejvzdálenější účastník srazu (11)

Kia Sportage III (2011)
162000 km @ 6.4 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecný pokec / General Discussion

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé