Stránka 1 z 2
Mínus pól baterky

Napsal:
13.10.2024 22:37
od jardo111
Zdravím kolegovia.
Mám podozrenie, že ukostrenie cez prepojovací kábel medzi akumulátorom a karosériou nie je dostatočné. Ak meriam prechodový odpor medzi mínus kontaktom akumulátora a druhým koncom vodiča pripojeného ku karosérii nie je tam nula. Chcel by som vymeniť celý prepoj. Môžem použiť bežnú svorku a bežný kábel? Na pôvodnej svorke je niečo, z čoho idú tenké vodiče. Čo to je?
Re: Mínus pól baterky

Napsal:
14.10.2024 11:11
od Beda
Bavíme se o jakém konkrétním vozidle, ročníku?
Re: Mínus pól baterky

Napsal:
14.10.2024 15:03
od patro16
nemôze tam byt uplna nula pretoze ▼
Na pôvodnej svorke je niečo, z čoho idú tenké vodiče. Čo to je?
to je battery sensor (meria stav nabitia baterie, teplotu baterie...) podla ktoreho potom jednotka nasledne riadi nabijanie baterie, kedze auto je určite vybavene ISG (Idle Stop & Go).
cize ziadny kabel nevymienaj - ak system takto odstavis bude na pristrojovej doske svietit kontrolka chyby.
Re: Mínus pól baterky

Napsal:
14.10.2024 18:06
od bobo69
ked odpojíš ten konektor odstavíš štart stop, a aj inteligentné nabíjanie.takže všetko čo vela ludom žerie nervy. Na pristrojovke Ti bude svietiť na bielo len logo štart stop systému.
Re: Mínus pól baterky

Napsal:
14.10.2024 18:10
od tom247
Ja tak jazdim uz vyse 2 rokov. Pred zarucnym servisom to zapajam naspat a som na nervy ked mi cestou vypne motor

Re: Mínus pól baterky

Napsal:
14.10.2024 22:14
od jardo111
Je to KIA CEED JD r.v. 2016 motor G4LC 1,4 MPi 74 kW benzín. S autom jazdím denne do práce ráno 15 km, poobede 15 km domov, niekedy so zastávkou. Štart-stop to nemá, ale snímač na mínus póle baterky je. Ani vo sne by ma nenapadlo, že tak jednoduchá vec ako je pripojenie baterky a zvlášť kostry môže byť tak komplikované. Problém ma prekvapil pri štarte dávnejšie. Niekedy, bez akejkoľvek logiky aj po jazde, nie ráno štartér sa ťažko rozbiehal, kontrolky svietili ale normálne, nestlmili sa. Obzvlášť ma to prekvapilo po prejdení linky na STK. Keď som chcel ísť domov. Myslel som, že pôvodná baterka dochádza. Pripojený tester baterky ukázal všetko OK, Keď sa to opakovalo, išiel som kúpiť novú baterku. Aj tam ju otestovali a bola OK. Tak som rozmýšľal, čo to bude. Bol som v dvoch servisoch, raz montovať ťažné a potom meniť prepínač smeroviek. V oboch prípadoch mali odpojenú baterku. Odpojil som kontakt, bol slabo zatiahnutý a nebol to čistý kov. Vyčistil som kontakt aj svorku a meral som odpor všetkých spojov až po hmotu motora. Nešlo mi to do hlavy, tak som dnes v práci tieto veci meral aj na novej Oktávii. Tá mala odpor ešte väčší. Po tom vyčistení kontaktu a svorky to zatiaľ nezahaprovalo.
Ďakujem za rady, ak je niečo, čo ešte v zapojení baterky treba vedieť, rád sa nechám poučiť. Ešte sa vrátim k tým zásahom servisov. V Piešťanoch zapojili na plus pól baterky v skrinke s poistkami na baterke nejaký vodič s poistkou. Nie so si istý, či to je správne. Pekné to vôbec nie je.
Re: Mínus pól baterky

Napsal:
15.10.2024 06:19
od therion
Kontrolky ti "pohasinat" ani nebudou neb jsou napajene ze stabilizatoru jednotky vybavujici palubku. Kostreni je slaby misto u vetsiny aut. Odpojit baterku i kostreni motoru a zkontrolovat stav kostriciho bodu by melo byt pravidelnym ukonem co 2 roky. Stejne tak osetreni techto bodu nejakou formou kontoxu. Ukostreni motoru se hodne podcenuje.
Re: Mínus pól baterky

Napsal:
22.10.2024 06:50
od Mirse
bobo69 píše:ked odpojíš ten konektor odstavíš štart stop, a aj inteligentné nabíjanie.takže všetko čo vela ludom žerie nervy. Na pristrojovke Ti bude svietiť na bielo len logo štart stop systému.
To mě zajímá, že se odstaví Start/Stop je vcelku jasné ale opravdu se vypne i to inteligentní dobíjení a baterie se začne dobíjet "normálně" ? Toto mi rozporovali v servise

Re: Mínus pól baterky

Napsal:
22.10.2024 07:51
od bobo69
.ja som odpojil ten konektor na mínusom pole. auto nabíja 13,8V a po dvoch tyždnoch som ho dal späť. nabija to normálne .pri brzdení motorom 14,4V a pri jazde 13-13,5V .Všetko merané čínskym merákom v zapalovači.ked to po pár mesiacoch (5-6) začne znova držať baterku na 12V tak to urobim znova.
Re: Mínus pól baterky

Napsal:
22.10.2024 10:22
od Mirse
Super - díky moc za info

Re: Mínus pól baterky

Napsal:
22.10.2024 11:01
od therion
bobo69 píše:.ja som odpojil ten konektor na mínusom pole. auto nabíja 13,8V .
To je najake divne, melo by pri odpojeni sensoriky natvrdo nabijet na 14,4V
Re: Mínus pól baterky

Napsal:
22.10.2024 19:15
od bobo69
therion . Je to udaj z činskeho meráku .Takže +- . Ale meral som to aj normálnym.a udaje sú -+ 0,1V.
ked odpojim ten konektor tak nikdy na 13,8 nejde ,
Re: Mínus pól baterky

Napsal:
23.10.2024 07:19
od therion
Kolik ti to ukazuje, kdyz zapnes vyhrivani oken nebo potkavacky (halogen) ?
Re: Mínus pól baterky

Napsal:
24.10.2024 08:02
od bobo69
túto otázku som si dával aj ja.kedže to vypínam len občas v lete,tak neviem.potom to funguje ako som popísal.
Ale v sobotu to vyskúšam .Zapnem sedačky (2) a aj svetlá .Ale mám full LED.Fakt ma to zaujíma.
zatial doplním info,pri inteligentnom nabijaní mi pri zapnutých svetlach (LED) a vyhrevu sedačky nabija stabilne 14V pri zapnutí ohrevu skla a vypnutí svetiel 14,4V
Re: Mínus pól baterky

Napsal:
24.10.2024 08:52
od therion
Jen podotknu, ze je treba to merit pri 1500ot. a vys. Na volnobeh nema alternator dostatecny vykon.