škubání, škubání a škubání

Vše kolem elektroinstalace a elektronických prvků.

škubání, škubání a škubání

Příspěvekod TatkaSmoula » 12.12.2023 11:43

Kdysi dávno jsem sem postoval problém Ceed 2016 se škubáním motoru. Servis to po dlouhém tápání nějak opravil a až do konce záruky to makalo celkem dobře. Ale teď je to zpět. Občas a velice nedefinovatelně náhle spadne otáčkoměr na nulu, nasvítí se ASR a je po jízdě. Pomůže restart a to pouze do chvíle než dám nohu z plynu a brzdím motorem. Na chvilku pomůže vycvaknout konerktory řídící jednotky, zacvaknout z5 a na nějaký čas pokoj. Na krátké tratě to šlo, dlouhou cestu bych si sakra rozmyslel /teda teď určitě, u baráku mi stojí nový Ceed tak proč jezdit starým/.
Na myšlenku mne přivedl kamarád který řešil cosi podobného loni na Fiatu, kdy ve vlhku mu počítač hlásil snad i chybějící kola. Za sucha dobrý, za vlhka konec. A stačilo očistit kostru u propoje karoserie a motoru.
Tak jsem napřed odšrouboval spoj na karoserii u motoru. BARVA!!!!! a narezlý šroub. Očištěno až na kov, zoxidované oko kabelu také. A u baterie to bylo nemlich stejné. Barva a vrstva jak hrom. Tam to kostřily ty dva šrouby. Takže dtto, dotažení a následuje modlitba aby to bylo ono. Zatím to jde kvalitou 1A, nic neškube, nic nevypadává.
Jelikož je tohle kostření i kostrou sběrnice auta, možná to může být tenhle problém. Jakýkoli přechoďák může cokoli rozhodit a pak to celé dělá krávoviny.

Je mi záhadou jak tohle může vůbec opustit fabriku, to je fatální závada už při samotné montáži. To by dělalo bordel i u staré Š105, natož u moderního auta vycpaného elektronikou a plnou jedniček a nul. Samozřejmně, že hodím oko i do nového Ceeda jak to tam je zfušované.

Ať vám to jezdí
TatkaSmoula Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 197  Témata: 9
Registrován: 09.01.2016
Bydliště: Cesky Krumlov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2016)
16000 km @ 5.57 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: škubání, škubání a škubání

Příspěvekod therion » 12.12.2023 13:36

vzhledem ktomu, ze vystupy z vetsiny cidel jsou vztazeny k zemi by musely byt v ecu nasazeny zaznamy o chybach. Kumulace takovych hromadnych chyb byva zpusobeny problemem prechodaku v ukostreni. Ale bez chyb? Vidim poprvy, zajimave.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: škubání, škubání a škubání

Příspěvekod TatkaSmoula » 12.12.2023 14:33

To je prave ten pruser, ze ridici jednotka je cista. Zadna zavada, nikde nic. On uz kdysi davno mel servis docela honky aby to nejak udelal /jak, to nemam tuseni/.Ale pokud s tim clovek nejel dal a pri prvnim skubani hned to odstavil, tak ani se nerozsvitilo "peceny kure" a nic to nehlasilo.
TatkaSmoula Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 197  Témata: 9
Registrován: 09.01.2016
Bydliště: Cesky Krumlov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2016)
16000 km @ 5.57 l/100km

Re: škubání, škubání a škubání

Příspěvekod therion » 16.12.2023 15:53

On ten vykonovy kostrici bod by mel byt pravidelne alespon promerovan na ubytek napeti at se zavcas odhlali zvyseny prechodovy odpor. Vetsina servisu na to dlabe.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km


Zpět na Elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé