Stránka 1 z 1

Test akumulátoru

PříspěvekNapsal: 25.02.2011 16:02
od Standahe
Při roční prohlídce mi dělali i test akumulátoru. Podle testu je baterie v pořádku, ale zaráží mě technický stav, kde značka je již blízko 0. Znamená to, že baterie brzy odejde?
A ještě jakési hodnoty 408 CCA a 410 CCA. Mohl by to být "Cold Cranking Ampers", to je proud, který baterie vydrží 30 vteřin bez poklesu napětí pod 7,2 V. Ale ten by měl být při -18°C. Pochybuji, že by to strkali do ledničky, možná se to jen na tu teplotu nějak přepočítá?
Samozřejmě by bylo nejlepší zeptat se přímo technika, ale podrobně jsem to pročítal až doma.

Re: Test akumulátoru

PříspěvekNapsal: 25.02.2011 20:27
od Jakub
Podobný výsledek testu jsem měl předloni a baterie dodnes startuje. ;)

Re: Test akumulátoru

PříspěvekNapsal: 26.02.2011 08:59
od mbiron
Me vic zarazi proc ti ten test delali mimo vozidlo, test neni upny a merit nepripojenou baterii moc nerika. ;)

Re: Test akumulátoru

PříspěvekNapsal: 26.02.2011 12:38
od slava
Já jsem si baterii otestoval sám! Bylo -10°C, už, už jsem si myslel že motor(píšu o Thalii)nenaskočí, ale podařilo se. Test hotov! Odpoledne už bylo kolem 0°C, chytlo to dobře, ale nebudu se nervovat. Baterie stará 6let, co na ní ušetřím? Jel jsem do prodejny, baterku jsem koupil rovnou 55Ah, ukazovala 12,6 V. Starou pan majitel bateriosalónu vymontoval, novou namontoval, já jsem jen stál, čuměl, kouřil a dělal trenéra.S čistýma rukama jsem cálnul 1740,- Kč a jel. Po cestě jsem musel zastavit, odkódovat rádio(kód si pamatuju, ale jak ho potvrdit už ne)prodejce si mně pamatuje, zmáčkněte a podržte 6. Zmáčkl, podržel. Děkuji, nashledanou. Rádio hraje a celá výměnná akce netrvala víc jak hodinu. Samozřejmě jsem si zapoměl vzít paragon. V telefonu mi šéf řekl, že pokud si to nechci odepsat z daní tak ho nepotřebuji a kdyby byly nějaké problémy přijet kdykoliv. Ale to určitě proto, že se známe. Co říkáte na můj test?

Re: Test akumulátoru

PříspěvekNapsal: 26.02.2011 12:44
od Nalim2
:thu:

Re: Test akumulátoru

PříspěvekNapsal: 26.02.2011 13:49
od -Petr-
slava píše:Já jsem si baterii otestoval sám! Bylo -10°C, už, už jsem si myslel že motor(píšu o Thalii)nenaskočí, ale podařilo se. Test hotov! Odpoledne už bylo kolem 0°C, chytlo to dobře, ale nebudu se nervovat. Baterie stará 6let, co na ní ušetřím? Jel jsem do prodejny, baterku jsem koupil rovnou 55Ah, ukazovala 12,6 V. Starou pan majitel bateriosalónu vymontoval, novou namontoval, já jsem jen stál, čuměl, kouřil a dělal trenéra.S čistýma rukama jsem cálnul 1740,- Kč a jel. Po cestě jsem musel zastavit, odkódovat rádio(kód si pamatuju, ale jak ho potvrdit už ne)prodejce si mně pamatuje, zmáčkněte a podržte 6. Zmáčkl, podržel. Děkuji, nashledanou. Rádio hraje a celá výměnná akce netrvala víc jak hodinu. Samozřejmě jsem si zapoměl vzít paragon. V telefonu mi šéf řekl, že pokud si to nechci odepsat z daní tak ho nepotřebuji a kdyby byly nějaké problémy přijet kdykoliv. Ale to určitě proto, že se známe. Co říkáte na můj test?


Udělal si dobře ;) vím jak to chodí, baterka by šla do kytek v tu nejnevhodnější dobu. Mám s tím osobní zkušenost :oops: ještě z Favorita. Štěstí přeje připraveným :thu: Za tu cenu to nemá smysl oddalovat.

Re: Test akumulátoru

PříspěvekNapsal: 26.02.2011 17:11
od PetrLa
mbiron píše:Me vic zarazi proc ti ten test delali mimo vozidlo, test neni upny a merit nepripojenou baterii moc nerika. ;)


nemusí být připojená...musí být jen něčím zatížená...to může udělat i nějaký přístroj....

Re: Test akumulátoru

PříspěvekNapsal: 26.02.2011 18:26
od Mexican
moijim najlepsim testom baterie (4 zima) bolo ze som v -10 Accentom nastartoval Lexus LS400 (4l V8) cez startovacie kable .. naprvykrat. Po kilometri jazdy a predtym 3 dni stania v mraze. Samozrejme doteraz vzdy naprvykrat nastartovane, bateria je origo Hyundai 69mAh

Re: Test akumulátoru

PříspěvekNapsal: 26.02.2011 22:32
od mbiron
PetrLa píše:
mbiron píše:Me vic zarazi proc ti ten test delali mimo vozidlo, test neni upny a merit nepripojenou baterii moc nerika. ;)


nemusí být připojená...musí být jen něčím zatížená...to může udělat i nějaký přístroj....


To je sice pravda, jako automechanik vim ze baterie se musi merit pri zatizeni ale taky vim, ze merit baterii samotnou jestli je dobra nebo ne je prace napul.
K tomu patri dobijeni bez zateze, se zatezi, odber pri startu, delka startu. Zde se da odhalit pricina moznych potizi.
Vsichni drive narozeni urcite znaji zatezovy klestovy merak, kdy se merila baterie mezi clanky, v dobach takzvanych asfaltovych baterii.

Re: Test akumulátoru

PříspěvekNapsal: 27.02.2011 00:03
od Cass
Standahe píše:...Podle testu je baterie v pořádku, ale zaráží mě technický stav, kde značka je již blízko 0. Znamená to, že baterie brzy odejde?...

Mě se podařilo nechat svítit lampičku přes noc. Auto jsem pak startoval přes kablíky a nechal "samodobít", ale moc ne.
Tak sem si radši nechal baterku sjet stejnou mašinou.
Druhej den mi naměřili:
  • Napětí: 12,61V
  • Naměřené: 397 CCA
  • Hodnota: 410 CCA
  • Techn.stav: mezi čtvrou a pátou nejmenší čárkou - takže jako ty
Dle vyjádření technika je to bez problémů.

Auto s baterkou v té době mělo týden, statuje jak fík :-)
Mam 1,6 CVVT.

Re: Test akumulátoru

PříspěvekNapsal: 27.02.2011 19:57
od Beda
Baterie by mela mit v odpojenem stavu neco kolem 12,4V, jakmile se dostane nize, muzete mit problemy nastartovat. Nez jsem vymenil baterku, tak uz jsem startoval na 12,1V a vim, ze kdyz jsem se dostal k 11,8V , tak uz jsem spis nenastartoval (to plati u meho CRDi).