Stránka 1 z 4

LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 23.01.2011 18:58
od Venousek
Zdravím všechny, vím, že je moc brzo na toto téma, ale zajímalo by mě, jestli by jste chtěli někdy v budoucnu přestavět benzínovou vengu na LPG, teda hlavně pokud to půjde. U Ceedu už to vyřešili a docela si to vychvalují viz. odkaz viewtopic.php?t=1209
Já vím, že je to předčasné, rozhodně do toho teď nejdu, Venga má své vlastní problémy, které je třeba napřed vyřešit, ale myslím do bunoucna, třeba za 2-3 roky, až se ty hlavní problémy vyřeší a hlavně jestli i v budoucnu bude ta cena benzínu tak neúměrně stoupat nahoru a cena LPG bude min o polovinu pořád levnější. Samozřejmě může nastat problém se zárukou, ale podle právníka a i podle zkušeností ceedařů to v servisech ustáli, jen na to zírali a ohledně záruky říkali, že ta zůstává, akorát při vážných věcech by se muselo dokázat, že nesouvisela právě s přestavbou na LPG. Některé firmy poskytují na přestavbu ale 3 roky záruku, takže pak by to šlo přes ně. No nevím, jen mě to tak napdlo, ale jak říkám, ještě je moc brzo, uvidíme za 3 roky. Jestli chcete, napište své názory.
Každopádně přestavby Ceeda 1,4 vyšla na 24 000,- což v mém případě by bylo zpátky tak do roka a půl.

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 23.01.2011 19:23
od tomasisko
dokonca to uz niekto podstupil, tu je link kde je aj nafotena cervena venga
http://www.lkauto.cz/kia-venga-lpg

KIA VENGA je vhodné vozidlo pro přestavbu na pohon LPG. V plynovém provedení jezdí za 8-11litrů LPG v závislosti na stylu a režimu jízdy.

Vozidlo po odladění funguje na LPG výborně, VENGA má úžasně tichý motor.

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 23.01.2011 19:31
od Venousek
Ahoj, díky za info, to je to místo, kde jsem četl, že to dělají dobře, ale nevěděl jsem, že už i na Vengu. A můžu se tě zeptat, jsetli by jsi ty sám do toho v budoucnu šel? Nebo to neřešíš?

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 23.01.2011 19:53
od tomasisko
zatial som nad tym neuvazoval ale podla tohto vypoctu
http://www.mpgas.sk/index.php/vypoet-na ... -prestavby
by sa mi investicia do prestavby pri mojom mesacnom najazde 700km a terajsich cenach vratila po cca 3 rokoch
to znamena ze bud s tym zacat kym je auto nove alebo to potom nema vyznam
- rok a pol je uz zaujimavejsie

a po druhe by som sa pripravil o parkovanie v garazi v dome (unik plynu by som neriskoval) a ako sa poznam asi by som dobre nespaval s autom zaparkovanym pred domom :D

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 23.01.2011 22:15
od airwaves
Ano uvažuji o přestavbě. Jenom nevím jaké problémy že má venga na řešení....??? že je nutné s LPg ještě počkat??? Dnešní moderní systém LPG je zcela bez problémů a s vrzáním zadní nápravy nebo olupováním plastu na volantu a hvízdáním od předního okna nesouvisí :D . Ještě že se jedná jen o takové drobnosti :thu: . Když vezmete těch pár prkotin na uplně nové auto na uplně novou fabriku vlastně na uplně novou třídu v rámci koncernu..tak to teda smekám :thu: . V porovnání opěvovaná kokta ...šáde dostala darem 20 let vychytanej celej spodek od helmuta včetně motorů skříní elektroniky .....aznp udělali blatníky, sedadla pár plastů ...a přesto jsou v tabulkách TUV spolehlivosti až za všemi opely a Citroenem C5 což mě teda ohromě pobavilo!!! C5 prý nejhorší auto samá elektronika , napiště do diskuze o šade že máte c5 a roztrhají vás tam na kusy....a on má mín poruch než..no konec legrace zpět k LPG :D Jsou to ale korejci borci co? V roce 1999 podíl na evropském trhu 0% a naní 5%! ...Důležité!!! je zvážit to ekonomicky. Vyplatí se to pokud auto jezdí delší trasy a najede hodně km za rok co já vím aspon 25 tisíc. Pokud jezdí často krátké trasy jede po startu na benzín.

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 24.01.2011 14:19
od MAKU19
;) Ja som na tým tiež uvažoval, ale ako mi povedali kolegovia ktorí už majú plyn na iných autách tak treba ešte pripočítavať ročné náklady na STK (každý rok) a výmena filtru.
Takže rozdiel v nákladoch na prevádzku je iný ako iba v cene paliva. ;)

P.S.
Teraz sa objavil článok v Pravde o LPG pre Picanto: LPG Picanto

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 24.01.2011 14:26
od Venousek
Jo ohledně těch problému jsem měl na mysli ten PP, nevím jak to bude po přestavbě na LPG, jestli budou ochotni ti potom vyměnit i ECU, kdyzž to uvidí, tak si sednou na prdel.
Samozřejmě se počítá s tím, že se musí na LPG prohlídky a že ta návratnost není dána jen tím rozdílem mezi cenou LPG a benzínem. Já jezdím každý den do práce tak 18km tam a 18km zpátky, tak nevím.
Samozřejmě potom jezdíme i bokem, ale po přestavbě bychom si udělali i víc výletů, takže snad do 2 let by se to vrátilo. Navíc je to nový motor, tak ten by měl něco vydržet, a né když koupím auto se 300 tisíci přetočenými na 85 a půjdu šel bych do přestavby.

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 24.01.2011 15:39
od tomasisko
ak cakas len nat en PP tak to sa asi nedockas podla mna je to uzavreta kapitola

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 24.01.2011 17:53
od airwaves
Tak jako existují mazivářské mýty o oleji tak jsou i plynařské mýty. Třeba ta drahá stk každý rok. Jde jen o dvojité měření emisí jednou na benzin jednou na lpg jednou za dva roky. Nic víc nedělám nikam jinam každý rok nejezdím. Asi je v nějaké normě uvedeno prohlídka lpg jednou ročně, normy ale bere současný právní řád jako doporučení! Ono je to měření vlastně jedno jeden papir s vícero udaji cena je vyšší než za benzin ale stejně vysoká nebo podobná jako se platí za emise na naftáka. Dalším oblíbeným mýtem je parkování v podzemních garážích. Jak je vidím tak v nich parkuji. Ještě jsem tam nepotkal policistu :D :D :D .

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 24.01.2011 19:18
od souk69
;) No mě 2krát vykázala ochranka kvůli LPG z podzemního parkoviště pod obchodákama, a byli docela vostrý, od té doby parkuju radši venku. Holt jsi měl zatím štěstí. :thu:

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 24.01.2011 21:55
od airwaves
Na autě to není vubec poznat a před vjezdem přepinam na benzin aby to nebylo ani citit. :thu:

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 24.01.2011 22:52
od tomasisko
ono je to hlavne kvoli tomu ze lpg je tazsie ako vzduch a pri nahodnom uvolneni ostava v garazi, takze ak sa niekto otravi pripadne dojde k vybuchu ty budes mat problem

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 13.02.2011 23:22
od -Petr-
airwaves píše:Na autě to není vubec poznat a před vjezdem přepinam na benzin aby to nebylo ani citit. :thu:


Hm :D To ti při přestavbě auta na LPG nenalepily na zadní sklo nálepku LPG? Ta tam ze zákona musí být (kvůli případné bouračce)

Do návratovosti LPG je potřeba počítat roční prohlídky (v mém případě cca 1000 Kč ročně - to mám za půl měsíce zpět), dále pak 800 kč ročně (nový toroid stojí 8000 a mění se po deseti letech) no a změna zápisu v techničáku stojí likvidačních 50 korun. Taky se doporučuje sem tam to projet na benzín - cca 6x LPG a 1x benzín. Ta cena montáže LPG je sice od 24000 ale může see vyšplhat do 33000 záleží hodně na použitých plynových vstřikovačích¨(levné - střední kvalita a drahé, vysoká kvalita - rozdíl cca 5000 Kč, jde o rozdílnou živtnost, ty levné prý vydrží 20.000 km a pak musí jít na repas, což trvá i týden, ale ty dražší jdou repasovat na místě výměnou nějakých gumiček a je to prý do hodiny hotovo, životnost kolem 100000 km), na tom, jestli chcete FlashLube (u Ceeda doporučují, já mám německou alternativu), to stojí cca 2000 kč, dále pak některá auta prý odečítají stav benzínu na palubce, přesto, že jedou na plyn (ceed mi to zatím zřejmě nedělá, mám na LPG najeto teprve 200 Km) - zařízení, které toto koriguje prý stojí další 2000. Tyto veškeré informace mám čerstvě v hlavě od svého plynaře, který mi instaloval LPG do Ceeda. Mám Elpigas, jediný co jsem si sám změnil, byl poměr přimazávání flashlube - originál mi nastavili 2 kapky/minuta, na webu jsem našel základní nastavení že má být 8-10 kapek/minutu, tak jsem si to přenastavil na 10 kapek/minutu - nejprve jsem to probral s mým plynařem, motoru tím prý nic nehrozí - takže - při nákladu 5 haléřů na litr LPG - šetřit zrovna na tak důležité součásti se mi zdá jako nesmysl. Zítra do své garáže nahážu fotky (nebo pozítří, jak bude čas). Co se očividně změnilo - nemám na motoru vrchní plastový kryt - foto vám ukáže víc. Toroid v kufru mám cca 2 - 3 cm nad podlahou kufru, tak jsem nechal vyříznout kolo do plastových přihrádek - tím se to srovnalo a kufr je v rovině jako by v kufru nic nebylo. Foto zítra ukáže :D Tah na LPG je nepatrně menší než na benzín, spotřeba s mou těžkou nohou teď v zimě 8,5 L/100 benzínu, nebo 9-11L/100 LPG. Když člověk jede jako člověk, dá se rozumně jet za 10L/100 LPG.

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 14.02.2011 16:51
od lebka75
tak já za roční prohlídku LPG neplatím nic, vždy to jenom oběhne s měřákem pokecáme dá mi razítko a frčím :thu: :thu: . Jinak se platívá cca kolem 200 kč, to tě s těmi 1000 kč asi trošku natahují, co v tom mají zahrnuté, co ti proboha účtují :?: Vstřikovače mám Valtek 30 a zatím jsem měnil jednou gumičky ( dostal jsem je od svého plynaře zdarma ). Z tohoto článku zase vyplívá, že FL do CEEDa není nutnost http://www.lkauto.cz/poradna/cena-prest ... d-lpg.html, já ho vymontoval, protože mi to s tím zlobilo. Jinak spotřebu LPG mám zhruba pořád stejnou, ať jezdím lehkou nebo těžkou nohou, to u benzínu se mi ten rozdíl celkem projeví dle stylu jízdy. Tak mnoho zdaru

Re: LPG do Vengy...

PříspěvekNapsal: 14.02.2011 17:14
od souk69
airwaves píše:Na autě to není vubec poznat a před vjezdem přepinam na benzin aby to nebylo ani citit. :thu:

;) Na autě máš mít správně na předním a na zadnim okně nalepenu nálepku LPG takže to poznat jde. ;)
jen jsem nedávno četl , že auta na zemní plyn CNG do podzemních budou moci, ale propanu LPG se to netýká. ;)